Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under april 2011

Av Wallström - 8 april 2011 05:38

Ja jag är uppe ett par ggr varje natt och sista gången kunde jag inte somna om nu, har lite lätt huvudvärk men hoppas det skall ge med sig fort. Har lovat Sebastian en lekdag idag nämligen, bara jag och han och han får bestämma vad vi skall göra, då resten av helgen blir mycket Cecilia så.

Imorgon har hon fotbollscup hela dagen och på söndag skall hon köras på 2 kalas och ha kul.


Så idag har min käre son bestämt att vi skall börja med att bygga med LEGO, vilket jag tycker är minst lika kul som han så det blir nog bra:-) sedan har han väl en 15 grejer till på listan så vi får väl se vad som hinns med;) Får nog bli en långpromenad i mellan också men då kan han cykla så det är helt okej..


Sedan är de ju faktiskt fredag och då får det bli fredagsmys, förra helgen låg jag ju på sjukhus så då blev det ingen rolig helg för nån av oss ju, så man får ta vara på när man mår bra och njuta då:)

Kalle skall stå för maten och jag önskade en hemmagjord paj, och hemmagjord paj blir det, med kräftstjärtar och räkor, mums, dock gillar ju inte barnen det så dem får önska nåt annat (förmodligen tacos..skrattar..)


Nä nu skall Kalle åka så jag skall gå upp och vila en stund till, tills barnen vaknar..

Av Wallström - 6 april 2011 07:50

Regnet fortsätter att vräka ned här, lite mysigt är det när man är inne, men saknar mina promenader, undviker att gå ut när det regnar då det blir fuktigt kallt och då får jag extremt ont i magen/tarmarna..så lite hoppas jag på att solen kikar fram inom kort=)
Börjar stabilisera magen nu och igår var faktiskt en helt okej dag, slump eller om medicinerna faktiskt börjar värka vet jag ej, men skönt var det!

Har ett annat problem just nu, mitt hår, har kommit in i en period där jag tappar otroligt mycket och det är i en sådan tråkig längd.. Funderar starkt på att klippa mig HELT korthårig faktiskt, men skulle ju viljat färga det då med men det vill jag inte nu när jag är gravid, eftersom dem inte vet om det är skadligt eller inte är det inget jag vill riskera. Och sedan är det ju inte säkert färgen blir "rätt" om man färgar när man är gravid så hmm är lite kluven just nu. Men visst är det kul med nått nytt nu inför våren/sommaren... Har tjatat om detta hemma nu i snart en månad, klagar på håret varje dag hemma;) så Kalle tycker jag skall göra det snarast, förmodligen för att slippa mitt tjat..ler..

Nä nu skall jag vinka av C, dags för en ny dag i skolan!

Av Wallström - 4 april 2011 10:24

Allt ser bra ut med pyret just nu iaf, och vi håller alla tummar och tår hårt på att det fortsätter så.. Själv har jag fått nya mediciner som testas för fullt.. Har fått komma hem men skall tillbaka i slutet av veckan igen. Dem vill inte expriementer för mycket just nu då jag är gravid så om vi kan hålla det någorlunda i schack iaf dessa månader är det bra så får dem fortsätta behandla när pyret kommit till oss.. Så det är en dag i taget som gäller just nu, önskar man kunde snabba på tiden något men har inte klurat ut hur ännu;)


Önskar det fina vädret kunde komma till oss igen så jag kunde börja med små korta promenader igen med, men än så länge ser det bara ut som om det är regn som vill komma från himlen..ler..

Av Wallström - 2 april 2011 06:47

Ja nu är 3:e natten avklarad och jag längtar hem så in i norden, barnen är ledsna och det är verkligen inte roligt att höra det de sista på kvällen innan man lägger på luren..  

Att tiden på sjukhus går väldigt långsamt också är väl ändå ingen nyhet va? Känns som att man legat här minst en vecka. Dock skall jag inte klaga, nu är jag såpass pigg att jag kan sitta upp och då också använda datorn Kalle tog med hit.

Vad gör jag då vaken så tidigt för? Ja när man sover som bäst här menllan 5-6 på morgonen då kommer dem in och skall ta alla prover, blodtryck , feber och stick i armen. Och sedan säger dem att man kan somna om för det är inte dags att gå upp ännu.. Men liksom efter att nån har suttit och stickt nålar på 4 olika ställen i armen för att få tag i lite blod så är man ganska vaken sen och inte fasiken kan jag somna om efter det inte..


Började med en ny medicin igår, eller ja vet egentligen inte vad det var om jag skall vara ärlig, dem sa att det var pulver jag skulle ta i samband med maten, men jag skulle snarare påstå att det var smågrus jag fick in i munnen och skulle svälja. Men ja hjälper det så är jag nöjd med att äta grus   

Av Wallström - 1 april 2011 11:55

Vet egentligen inte så mycket mer än att dem skall börja behandla mina tarmar, förmodligen dem som börjat spöka igen..

Dock är dem väl inte 100 på vilka metoder dem skall pröva för att inte skada fostret i magen så hoppas dem hittar några milda metoder som FUNKAR nu, skulle komma in en ny doktor och prata om alternativen sedan så det återstår att se detta..



Av Wallström - 1 april 2011 07:23

På vul i förrgår såg allt bra ut med bebisen och vi kunde se hjärtat slå, dock hade det blivit en blodansamling som gjorde att jag blödde.. Så håller alla tummar och tår på allt kommer att gå vägen nu..

Dock var allt inte lika bra med mig och jag fick ligga kvar:-( Så inatt har vart min andra natt på kss, konstigt nog har jag inte blivit bättre här utan bara sämre..


Återkommer idag när ronden vart här, för tydligen får jag iaf inte komma hem idag heller..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards