Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under mars 2011

Av Wallström - 30 mars 2011 09:54

Vul ska jag få gjort idag då jag haft otroligt ont i magen och haft blödningar.. Vet och känner till 100% att det är fel så vill bara åka in så fort som möjligt, men det är inte lätt att dela på sig. barnen är sjuka i kräksjuka, Kalle jobbar och kan inte va ledig då han som brukar hoppa in för Kalle har lunginflammation. Så det är besvärligt kan man säga..

Mår skit , men om det är fel vilket jag tror är det lika bra att det är nu och inte längre fram, går in i v 8 på lördag så hoppas dem kan se ordentligt redan...
Turen är inte på vår sida just nu , är nåt hela tiden här och det börjar kännas på alla sätt...

Av Wallström - 22 mars 2011 07:04


Äntligen tog jag tid till mig att gå igenom och avsluta masssa medlemsskap! Var medlem i både filmklubbar och bokklubbar och prenumerationer på tidningar och liknande, men grejen med mig är att jag ALLTID glömmer avbeställa det jag inte vill ha och då blir det dyrt och en massa onödiga pengar. Så nu har jag avslutat alla jag kunde komma på och det kändes jäkligt skönt. Cecilia är med i Girl It klubben där hon får ett paket varje månad och prenumenerar på 1 tidning, samma med Sebbe och det är det enda som behövs just nu känner jag.


Har vart hurtig nu på morgonen, dammsugit hela nedervåningen och tvättat alla golven nere, nackdelen nu är att det kommer in så förbaskat mycket smuts, grus, sand och liknande så det var skönt att få gjort det, då är det rent idag när man kommer hem sen och det känns ju alltid skönt. T.om förberett för middagen så bara att sätta på den när jag klampar innanför dörren.PERFEKT Tänk om man kunde vara så hurtig alla mornar? Men att solen lyser och himmlen är klarblå gör nog sitt till gissar jag på;) Dock blåser det nåt hiskeligt!


Nä nu är det dags för fukost för mig och barnen innan vi alla beger oss till vårt! Ha en fin dag!

Av Wallström - 21 mars 2011 08:01


Planering av semestern, ja det känns tidigt tycker jag, men man måste ju ta tag i det! Kalles pappa fyller 60 år i Augusti i år och det planeras för fullt just nu.. Det har vart många turer om detta men nu har dem bestämt sig, dem skall bjuda med alla till danmark i 2 veckor.. Jag och kalle har disskuterat dett fram och tillbaka då jag förhoppningsvis är ganska gravid då, samt att Sebastian faktiskt börjar skolan och vill INTE att han skall missa dem första dagarna i sin nya klass. Och sen så har vi Luddemannen.

Så har velat mycket fram och tillbaka här och hans föräldrar behöver veta då dem måste boka då vi blir iaf minst 15 personer, och alla familjer skulle få varsin stuga. Men ändå känns det så svårt, det är ju 5 månader kvar tills dess, jag gillar INTE att planera så långt fram i tiden.. Om vi åker vilker vi förmodligen gör då, så blir det nog bara första veckan för oss, för då hinner vi hem tills skolan börjar.. Ludde fick gärna följa med sa hans pappa, det blev bara "1000kr" extra, men känns bökigt att ha med han på semestern, just med platsen och utrymmet:-) Han är ju inte direkt liten ..ler.. Nu har vi ju ändå tänkt köpa en annan bil iofs, letar med ljus och lykta just nu efter en bra 7 sitsig, men ändå.. Ja det är inte bara till att åka direkt, och jag som ALLTID har sådan beslutsångest över precis ALLT!

Men ser ju annars ganska mysigt ut, Kalles föräldrar var där förra året och tyckte det var kanon!

 
Karrebaaksminde Feriecenter

Av Wallström - 21 mars 2011 06:43

Jaha så var helgen slut då, vart tog den vägen? Tillbaka till måndag och rutinerna igen då, eller ja inte riktigt, Cecilia har lovdag idag så båda barnen är hemma.

Dock fick Kalle börja jobba idag igen efter 4 veckors sjukskrivning, med en hand som INTE ALLS var bra..så vet inte riktigt hur det skall gå men..


Har hunnit med att promenera 1 timma med Ludde innan Kalle åkte 5:45, men var verkligen inget vidare väder att gå i, riktigt stormar ute så vi hade problem både jag och Ludde att gå..


Hela helgen har vart strålande sol och klarblå himmel, har vart så underbart, förutom det faktum att man har sett hur jävla skitna fönstren är då:-( Är dags att göra en insats med dem inom kort, idag kan jag skylla på att regnet står som spön i backen, och är storm ute, tur man har en anledning..ler..
Sedan skall man orka med, har börjat få känningar av foglossningar på mina promenader redan, eller dem kanske inte har försvunnit sedan förra graviditeten iofs, men det känns kan sägas..


Nä nu har båda vaknat och vill ha frukost så bäst att ge dem det:-)

Av Wallström - 16 mars 2011 09:17

2 timmar och 20 min blev promenaderna igår, var så himla skönt där solen kom åt att lysa så varken jag eller Ludde ville gå in:-) Och varför skall man om man inte måste..


Satt och försökte få tag i en person via tel hela förmiddagen igår och höll på att bli tokig, säkrast kontaktbar tisdagsförmiddagar står det, men det gällde nog inte denna tisdagen, ringde till alla 3 nummer hon har massa gånger. Så ja hur gör man då liksom? Va viktigt så var ju tvungen att få tag i henne..suck..men igår kväll ringde hon upp och jag frågade om hon var klar med detta "ärrende" och varför jag inte hade fått besked? Men nä hon hade glömt av det så det hade bara blivit liggandes, men va BRA LIKSOM! RIKTIGT IRRITERAD BLEV JAG:-( Då jag hade fått besked om att dem skulle börja med det i slutet av oktober!


Men ja annars var dagen kanon, vi var i Mariestad och åt middag på en ASIATISK restaurang, åh dem har så GOD mat där, så mätt och belåten var man när man kom därifrån:-)

Av Wallström - 15 mars 2011 07:34

Att vakna upp med en klarblå himmer och en strålande sol  kan få en på otroligt bra humör:-) Är ju bara så UNDERBART!

Idag har jag och K 3 årsdag, dock träffades vi redan nån månad innan, men 15 mars är det vi har satt som en årsdag ju, så idag skall vi ut och äta, bara vi utan barn, mysigt, inte ofta man gör det ju!


Igår rullade dagen på otroligt fort, hade utvecklingssamtal för C igår och det gick JÄTTEBRA:-) Hon hade nått alla mål hon skulle plus flera mål som inte skulle vara klara förrens i 3:an så jag var en stolt mamma igår:-) Dessutom skall hon börja med 3:ans engelska läxa redan nu, då hon visade stort intresse för Engelska, så igår fick hon med sin första bok på Engelska som skall läsas ut tills på fredag..hih... Engelska eller ja språk över huvudtaget är ju ALDRIG fel att lära sig! Så igår läste hon för glatta livet, så nu är det 4 läxor per vecka som gäller :O


Ja vad skall man säga, mår bra just nu, RIKTIGT BRA och hoppas det får hålla i sig, man tänker alldeles för mycket ibland, och har en ständig oro i kroppen, alla försöker övertala en att inte ha det, men svårt att bara släppa det..


Nä nu är det en stor grötfrukost som gäller sedan blir det 1 timmas promenad, så SKÖNT! Har faktiskt blivit 1-3 timmar varje dag det senaste nu, och kroppen mår så bra utav det:-)

Av Wallström - 13 mars 2011 16:00

Ja vi hade ju en slappardag igår, och barnen fick hyra film, så det fick ju bli en film för oss också. I vanliga fall har jag väldigt svårt för adam sandler men denna filmen tyckte jag faktiskt var helt okej. Inte alls som hans andra filmer!

Man fick sig ett par bra skratt ..ler..


 

"


"Att bli äldre är verkligen inte detsamma som att bli vuxen! Komedistjärnorna Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade och Rob Schneider spelar fem barndomskamrater som träffas en helg för att återuppliva gamla minnen. Att dessa herrar numera är respekterade affärsmän, äkta män och fäder spelar ingen roll - när de möts igen blir de som barn på nytt. Denna både galna och hjärtvärmande film från gänget bakom "CLICK" visar att män innerst inne alltid kommer att förbli pojkar..."

Av Wallström - 13 mars 2011 15:11

Här är några av dem kläderna jag köpte och hämtade ut igår, kan säga att jag bara älskar volangkjolen i "jeansaktigt" stuk..ler..


 

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards