Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under september 2009

Av Wallström - 30 september 2009 21:40

Släppte av Cecilia och dem andra vid bion sedan hämtade jag ut ett ellos paket med barnens julklappar, spel och pussel.. Sedan tog vi en tur upp och vattnade blommorna hos Kalles föräldrar och rastade Ludde! Nu har vi precis sutti och tittat på andra Johan Falk filmen:


    


Johan Falk - Vapenbröder

 

"Johan Falk är ute på ett rutinuppdrag med Göteborgspolisens specialenhet GSI. Tanken är att man med hjälp av en norsk undercoverpolis och en civil infiltratör i ett av Göteborgs tyngsta kriminella gäng, skall köpa loss sex stycken automatkarbiner och på så sätt få bort dem från gatan. Men plötsligt förändras allt när en ny okänd spelare blandar sig i leken och omedelbart vill ha loss inte bara dessa vapen utan ännu fler, inklusive pansarbrytande granater.

GSI inser att detta inte kan vara några vanliga rånare. Någon tänker starta krig på Göteborgs gator. Samtidigt så blir situationen för Johan Falks infiltratör Frank Wagner mer och mer mardrömslik då ledaren för gänget han infiltrerat inser att någon av hans egna läcker till polisen..."

Ja Kalle gillar dessa filmer starkt, jag tycker iofs också att dem är ganska bra, men ikväll blev det ganska segt, har varit en lång och livad dag så jag är helt färdig..

 

*Imorgon blir det ett par timmars jobb sedan måste jag in till stan och handla lite, på lördag skall Cecilia på kalas så jag måste hitta en present, sedan måste jag hitta mössor och vantar till barnen, börjar bli rejält kallt nu! Inatt har det varit -4 grader...
Nu skall jag plocka det sista innan jag skall nanna kudden!



God Natt Allesammans!

Av Wallström - 30 september 2009 10:11

Jaha så var det redan Onsdag då, idag har jag städat hela morgonen, igår jobbade jag och sedan var vi uppe i Kalles föräldrars hus hela kvällen så då blev det ju inte något gjort...
Idag blir det full rulle med hela huset fullt av kids, men vid 18 - tiden droppar dem ju av till Bion!
Nya sockar till mig, SKITFULA med avtagbart djur uppepå, men SÅÅÅ JÄ*LA VARMA och SKÖNA att ha på, passar bra här för golven är Kalla på nedervåningen!


  


Sedan fick Kalle ett par shorts av mig, haha trodde aldrig han skulle ta på sig dem, men jodå han tyckte dem va tuffa, och det var dem faktiskt när dem väl var på, tillsammmans med en kritvit pike tröja till blev det riktigt coolt..ler..bara att vänta in nästa sommar nu då;)


Nu skall jag fortsätta att röja här hemma, är rastlös, väntar på blanketter från försäkringskassan, men dem lyser verkligen med sin frånvaro, undrar varför blanketter därifrån skall ta sådan tid???

Av Wallström - 29 september 2009 21:00

Har alldeles nyss kommit hem nu, Cecilia gick i säng direkt utan att vi beövde säga ett ord!
När Kalle kom hem satte vi oss och åt lite mat, sedan så åkt vi upp till Kalles föräldrar (som ff inte är hemma), det är verkligen kanon att kunna vara där uppe, fritt för både barnen och hunden, ja för oss med för den delen!
Kalle hade köpt med sig fika så jag har SYNDAT med 1 wienerbröd idagSkäms

  

Jag vet jag är kass, men får träna bort det imorgon;)


Imorgon är det Bio dags för Cecilia igen, och hon skall ha med sig en tjej hem från skolan som också skall med på bion, sedan kommer nog Alex och Felix som också skall med, så full rulle blir det nog:-)
Nä nu har Kalle nattat barnen så nu skall VI umgås och bara ha liten egentid, ha en bra kväll på er alla!

Av Wallström - 29 september 2009 09:00

Idag hade vi förmånen att kunna äta frukost alla 4 tillsammans, då Kalle inte hade sin första körning förrens kl 9!

Jag hade köpt en tröja till K igår som han fick idag, han har nämt tidigare att han vill ha den just för att den är varm och för att den har långa ärmar som man kan köra in tummen i så den värmer ned mot handen med! Är bra att ha sådan kläder när man är ute med Ludde tidigt på morgonen, eller sent på kvällen!


  


Såg väl ändå ut som han blev lite glad för den eller?!?!?..ler..

Av Wallström - 29 september 2009 08:06

Vecka 1:  -1,6kg

Vecka 2:  -1,3kg     (onsdag)

Vecka 2:  -0,4kg     (fredag)

Vecka 3:  +0,3kg

Vecka 4:  -1,1kg

Vecka 5:  -1kg



SAMMANLAGT: 5,1kg




DELMÅL 1:                            Belöning:                            Klar:

2:e oktober  -5kg               Mina Ellos Paket               29:e SEPTEMBER!!!  Glad



DELMÅL 2:

16:e oktober -7kg              Lång Munkjacka


DELMÅL3:

30:e oktober -10kg

Av Wallström - 28 september 2009 17:31

Jaha då har dem hittat på nåt nytt här i bloggen då, en s.k gästbok, inte för att jag vet hur mycket man har användning för den, men kanske en kul grej!


SÅ NU MÅSTE NI ALLA SOM ÄR INNE LÄMNA ETT AVTRYCK I GÄSTBOKENTungan ute

Av Wallström - 28 september 2009 14:23

Blev idag medlem på: www.gratisbio.se värkar ju super bra att kunna tjäna gratis poäng och kunna få gratis biobiljetter. På www.gratisbio.se kan man delta i undersökningar, prova på erbjudanade, besöka hemsidor m.m för att samla poäng som man sedan kan byta ut mot något bra = i mitt fall blir det BIO BILJETTER..ler..

Varför inte bli medlem på www.gratisbio.se du med? Eller i alla fall kika in och se om det kan vara något för dig?

Av Wallström - 28 september 2009 11:39

Har nu rensat ur sonens garderob, han har fått prova alla byxor, 4 par byxor sammanlagt med dem nya passade bra i längden, resten gick bort!


Så nu har jag beställt 2 par nya byxor till han, plus ett set med byxa + tröja, blev 3 mjukisbyxor då han har 3 par jeans och ett par prasselbyxor. Bara något par finbyxor skulle sitta bra nu då!

Så nu funkar inga byxor i strl 110, bara 116 som gäller, mätte han på kuppen med och ca 113 cm lång har den lille krabaten blivitFlört


Beställde också ett 3 pack med sockar till han, och 2 2-pack med tröjor, 2 långärmade och 2 kortärmade, så nu är även hans garderob uppdaterad!

Känner att jag haft en riktigt shopping period i September, men innan dess har det inte vart mycket och nu behövdes det verkligen!


  

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards