Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under juli 2009

Av Wallström - 31 juli 2009 10:27

Ja jag har gräslig HUVUDVÄRK idag igen. Men måste ändå greja, vill ju få gjort så mycket som möjligt idag så man slipper tänka på att städa under helgen. Vi har en hel del som MÅSTE göras ändå..

Men just nu tar jag en liten paus!

Har dock hunnit med lite under förmiddagen:


*Tvättat 2 maskiner tvätt

*Vikt 2 maskiner tvätt

*Strukit 4 skjortor och 2 klänningar

*Skurat ur ugnen
*Vattnat blommorna
*Dammat ur alla fönster
*Skurat ur och rensat skafferiet
*Tvättat ur & rensat kylen
*Rastat Ludde 2*30 min


Stormen har kommit hit, regnet har också kommit.. Blir att köpa hem nåt gott och krypa upp i soffan framför en film ikväll och bara fredagsmysa!

Av Wallström - 30 juli 2009 08:15

Vecka 1: - 2,6kg

Vecka 2: - 1,2kg

Vecka 3: - 0,9kg

Vecka 4: - 0,6kg

Vecka 5: - 1,9kg

Vecka 6: - 2,3kg   (måndag)

Vecka 6: - 0,3kg   (onsdag)

Vecka 7: - 1,9kg   (måndag)             - 8 cm i midjan

Vecka 7: - 0,8kg   (söndag)

Vecka 8:   ------------------           (ingen vägning denna veckan)

Vecka 9:   ------------------           (ingen vägning denna veckan heller)

Vecka 10: +1,3kg  (måndag)              (Nya tag gäller f.r.o.m NU!! )

Vecka 10: -0,7kg  (fredag)

Vecka 11: -1,2kg  (Måndag)             

Vecka 12: -0,7kg  (Måndag)

Vecka 13: -0,3kg  (Måndag)

Omstart vecka 1: +1,1kg

Vecka 2:   -0.9kg

Vecka 3:   -0,7kg 

Vecka 4:   -1,6kg






SAMMANLAGT: 16,2kg







DELMÅL 1:                    BELÖNING:      


18 MARS -5KG             4 NYA KLÄDESPLAGG              -5kg KLAR 11 MARS!!!


DELMÅL 2:                   

1 APRIL -10KG            1 par nya Jeans                   -10kg KLAR 30 MARS!!!


DELMÅL 3:                   

6 Maj -13kg         Foppatofflor (Fula,men sköna;) -13kg KLAR 27  APRIL!!!


DELMÅL 4:

30 Juli -16kg           Jeans och en klänning!           -16kg klar  30 Juni!!!

DELMÅL 5:

15 sep -20kg


Av Wallström - 30 juli 2009 07:40

Ja jag vet inte vem som saknar vem mest på dagarna när dem är borta ifrån varandra..ler..


Av Wallström - 30 juli 2009 07:28

Ja det planerade vi igår, så fick vi fundera på hur vi skulle lösa det! Lite trångt i bilen att få med nån mat osv när man är 4 personer och en stor hund! Så vi ringde upp till Kalles föräldrar och frågade om dem kunde ha barnen och det var inga problem så lämnade dem där, medans Ludde fick följa med.. Har inte lämnat han ensam hemma än så ville inte börja med att göra det i ca 2 timmar. Men det gick bra, han fick gå ut 2 ggr under tiden vi handlade, Kalle var mest med som bärhjälp annars var ju han med Ludde så allt gick fint.

Efter att ha lämnat grejerna hemma åkte vi upp och skulle hämta barnen men dem ville inte riktigt åka då för dem satt och målade med målarfärg så då gick vi ut och promenerade lite och kastade boll så Ludde fick springa fritt..


Hem och gjorde iordning barnen för natten, Cecilia somnade direkt, medans Sebastian som vanligt är svår att lägga. Men vi skall prova och göra om lite i deras rum nu, cecilia vill ha Sebastians säng och han hennes. Och det är bra för då skall vi prova att snickra till lite garderober under Sängen i cecilias rum!


Sedan bänkade vi oss framför tv:n, det var nån film med Jennie Garth (stavas?!?) där hon hade HIV, tror den hette Girl, POSITIVE.. Men är inte helt hundra!

Av Wallström - 29 juli 2009 10:21

Sitter just nu i telefonkö till försäkringskassan jag har plats 192, tror ni jag kan bli kvar här ett tag eller???

Ringde in för ca 4 veckor sedan för att beställa hem blanketter till föräldrapenningen,  dagar jag MÅSTE ta ut med Cecilia innan dem försvinner. TROR NI ATT JAG HAR FÅTT DEM ÄN? oh NÄ! Nä och nu börjar ju cecilia skolan igen och jag har 80 dagar kvar med henne jag skall ta ut!
Av Wallström - 28 juli 2009 21:02

Blev en skön kväll trots allt, åt god mat, sedan gick hela familjen ut med Ludde, var ut i ca 2 timmar och bara njöt av kvällsolen!

Hamnade sedan framför tv-spelet med barnen, kalle har tagit Ludde på en jogging runda, får se hur det gått när dem kommer tillbaka!


Lite bilder från kvällen:


Av Wallström - 28 juli 2009 15:44

Ville grillat idag, men icke, blåser ju otroligt mycket! Just nu är det iofs klarblå himmel, men ändå kommer det regnskurar imellanåt så inget väder att lita på. Så jag slängde in flintasteken i ugnen istället, och kör lite klyftpotatis till med en hemmagjord tzatsiki + sallad. Får funka det med!

Sedan blir det nog en tur upp till sjön eller om vi tar spåret idag, blir ialla fall en lång promenad tillsammans med Ludde. Han fick en 40 min sträcka imorse, sedan har det bara blivit 2 koratre på vardera 20 min..



Av Wallström - 28 juli 2009 11:16

Blev en lugn gråmulen förmiddag, med städ och barnen som spelade spel och kikade på tv...



Sedan så blev det även lite bilder från kvällen, När Ludde badar och leker med bollen:-)


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards