Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under januari 2011

Av Wallström - 22 januari 2011 05:53

Vaknade vid 4-tiden och kunde bara inte somna om igen, det är ju alltid lika kul:-( Somna dock väldigt tidigt igår, typ strax efter 21 redan så kan ju va därför jag vaknar så tidigt. Kalle var hemma redan vid 15 tiden igår vilket var mysigt då vi åt tacos och sedan började sätt upp grejer på väggarna i sovrummet och fönsterbrädan osv. Börjar bli ett komplett sovrum nu!
Klockan 17:15 körde vi iväg cecilia till Disco och åkte sedan vidare till Mariestad och strosade i affärer vi resterande 3, blev en hel del shopping idag med måste jag erkänna, men det var mest Kalle faktiskt, han handlade massa kläder till barnen och skor/stövlar. Jag köpte dock en uppsättning vinglas i lila som jag bara var tvungen att ha..ler..lila var dem och såå snygga.


Hämtade sedan cecilia och begav oss hem och bänkade oss framför Lets dance med kycklingklubbor jag hade förberett med olika dipper till, det var vårat fredagsmys, så GOTT och barnen var nöjda:-) Sedan somnade jag då riktigt gott i soffan, inget kunde få mig att hålla mig vaken..

Lite skönt att vara uppe själv nu med iofs, det är tyst och stilla så man kan bara "va" lite, Klockan 6 skall jag hoppa på motionscykeln och trampa i 1 timma, blev bara 40 min igår men der var för att Sebastian behövde min hjälp igår så jag fick avbryta, idag är det inget som stoppar min timma... Och jag behöver trampa minst sagt, 12kg har jag satt som mål att gå ned tills den 18:e Mars så då krävs det att jag kämpar på:-)

Av Wallström - 21 januari 2011 08:12

Har precis skickat C till skolan och skall börja ta tag i massa saker nu. Livet börjar knalla på igen, händer mycket runt om mig just nu och orkar inte riktigt släppa in allt, utan försöker bara ta en dag i taget och vara med familjen.. Igår var vi inne i skövde och shoppade till vårat nya iordninggjorda sovrum, skönt att bara strosa i affärer ett par timmar. Men var helt färdig när vi kom hem igen, så slocknade direkt, så idag skall jag gå igenom allt vi shoppade, kan bli kul, att få upp allt på rätt plats..

Saknar dock sängbord och hittar verkligen inga jag vill ha eller fastnar för, hade tänkt oss en tur till ikea i helgen, men vet inte om jag orkar så får se, är ju ändå en bra bit att åka..

Har tusen tankar i huvudet just nu, och det känns väldigt förvirrande, men det är väl så ibland, nya tag är det i alla fall som gäller nu, måste återigen börja ta tag i vikten, han med att gå upp en del på dem 18 v jag var gravid, och dem försvann inte direkt av sig själv igen så, och för att må något bättre igen vill jag bli av med ett par kilo till. Så nu är det träning som börjar gälla igen. Och istället för att köra igång på den klassiska måndagen så kör jag igång på den helt udda fredagen..vilket känns bra..

Jag har en hel del läkarbesök framför mig och skulle vart på ett igår för en ny omgång provtagningar då dem i fredags inte var bra, men orkade verkligen inte med sjukhuset just nu så ombokade dem tills nästa vecka. Så har besök på onsdag och ett veckan efter på Tisdag till att börja med.

Nu skall jag ordna frukost till mig och Sebbe, men återkommer säkert senare idag då det är ganska skönt att bara skriva av sig, även om det just nu och säkerligen för det mesta bara är svammel..ler..

Av Wallström - 17 januari 2011 06:16

Kärlek

Saknad

Ilska

Vilsen

Fundersam

Stark

Modig


Detta är vad jag känner och tänker just nu, att få visa Jennie hur jag känner, tycker och tänker. Vet att jag är så in i helvete dålig på att öppna upp känslorna inom mig och stänger helst in dem, denna gången vill jag inte göra det.


KÄRLEK: Att  man kan känna så mycket för något man inte "träffat" ännu!


SAKNAD: Att man kan sakna någon som "bara" finns i mina tankar just nu!


ILSKA: När vi väl får det där plusset ska allting gå åt helvete!


VILSEN: Vill försöka igen, men ser bara hur ONT och hur DÅLIGT Jennie, mitt hjärta mår!


FUNDERSAM: Vad är meningen med allt man får gå igenom?


STARK: Vet att jag tar mig ur dessa tankar en dag, men klarar vi att bygga upp allt igen, klarar jag av att stötta och finnas för dig, kommer det att räcka? Kommer jag vara den du älskar och du vara den jag älskar när vi sörjt klart?


MODIG: Jag fanns där den jävla natten när allt var som värst, stor och stark, men inombords så liten. När Jennie behövde mig fanns jag där och vet att jag gjorde vad jag kunde, men kunde ändå inte lindra hennes helvete! Jag vet att Jennie är en stark person, men att se henne den natten gjorde mig rädd, trodde verkligen vi skulle förlora dig, mitt hjärta   


Jag ÄLSKAR ER ALLA, Jennie du är mitt allt och kämpar för att vi skall komma ur detta ännu starkare. Jag älskar DIG, Cecilia, Sebastian, Ludde, Barbie och "Pyret"   


Puss på er / Kalle



Redan i söndags fick vi reda på sjukhuset att fostret hade dött i v 16, hem och låta Jennie sova och knapra tabletter, hon sov i stort sett till Måndag kväll klockan 22:45 då hon bara vaknade upp och skrek av smärta! Då började värkar/sammandragningar och en slags förlossning började, strax innan 4 på morgon var allt över och iochmed att det sista kom ut släppte nog den värsta smärtan för då bara hon somnade! Jag satt hos Jennie i flera timmar efteråt då jag var övertygad om att hon bara skulle somna in efter denna helvetes natten. Men hon är stark, min Jennie, vilket jag är så stolt över. Efter det har vi varit på sjukhuset 3 ggr för undersökningar, det är dem enda gångerna Jennie har vart uppe på benen nästan, annars har hon bara sovit hela tiden.


Jag ska jobba idag, så ska göra lite frukost till henne och sedan väcka henne, hoppas att hon idag orkar lite mer..


// Kalle






Av Wallström - 10 januari 2011 04:25

Allt är skit, allt är åt helvete och 2011 kunde inte ha börjat sämre över huvudtaget..har precis vaknat, har sovit, sovit, sovit, hela söndagen tillbringades på sjukhus, jag är stamkund där. Pyret i magen är borta, pyret i magen finns inte mer, jag känner mej så in i helvetes tom just nu, vill bara krypa ur min egen kropp och försvinna.Har ont i magen, i huvudet, i hela kroppen och framförallt i hjärtat. Vi fick se vårt pyre på skärmen igår en sista gång! Nu skall jag likt en robot stoppa i mej mer tabletter och krypa tillbaka och sova bort ännu mer tid, då slipper man tänka. 2011 är inte vårat år och kommer inte heller att bli..

Av Wallström - 7 januari 2011 00:31

Ja nu sitter man här, bara jag vaken medans alla andra sover..livet som gravid har ändrat mina sovrutiner så in i helskotta. Jag somnade redan vid 18-tiden ikväll, och vaknade vid 22:55, då kalle precis gick och la sig (jobb för han imorgon igen). Kul liksom, jag kunde ju inte somna om så har gått upp och satt mig framför tv:n, inte mycket bra på den men vad skall man göra?


Denna veckan har Julen åkt ut hos oss, ÄNTLIGEN!! visst är det mysigt, men man tröttnar allt väldigt fort på den , tycker jag i alla fall, så nu har jag lite storstädning framför mig, vilket jag verkligen ser fram emot = NOT!


Idag och igår har vi haft pusseldagar med barnen, och 9 pussel har vi plöjt igenom, från 104 bitars till 1000 bitar, med bakugan, Hello Kitty, Monster Inc, Hannah Montana, High School Musical, scooby doo (stavas?) Bambi och dem 101 dalmatinerna har motiven varit, kan säga att jag kommer drömma mardrömmar om pusselbitar, MEN har ändå varit mysigt att man kan va allihopa och bara sitta tillsammans. Dock idag var vi halva dagen bara med Cecilia då Sebastian åkte iväg och träffade A och spelade playstation. Ibland är det skönt att bara få vara med ett barn i taget och bara känna att all tid och uppmärksamhet går till just h*n, det behöver dem!


 


Några av pusslen vi lyckades bemästra..ler.. Är lite sur då vår kamera kabel har gått sönder, så svårt att få över alla bilder:-( Kul nu när man skall på Disney on ice nu också, vill man ju kunna ta bilder och sedan få över dem!

Av Wallström - 3 januari 2011 07:15

Jaha då var det måndag igen och en ny vecka väntar, denna veckan skall julen ut här, börjar bli trött på det nu, vill bara få bort det!

Så om jag orkar idag skall en högre växel läggas i, är dock inte toppen pigg idag måste jag säga.

Åkte tidigt på kalas igår och ja som jag trodde fick jag kräkas 2 ggr på vägen ned till u-a. Väl där nere var det trevligt, roligt att träffa alla igen, blir ju så jäkla länge mellan gångerna tyvärr!
Sedan skulle vi åka hem, och kom nog 1 km innan jag var tvungen att kräkas igen, och även denna bilresan slutade i 2xkräkningar, så kul liksom!
Hem och bara stupade i säng och vaknade när kalles klocka ringde imorse..

C sussar gott fortfarande och jag och Sebbe skall sätta oss och spela lite, han fick ett legospel av Jimmy igår och ville spela redan då, men hans mamma orkade INTE så får ta igen det nu, han står med det i famnen och väntar just nu så jag får väl sluta skriva och spela lego racer i stället:-)


 

Av Wallström - 2 januari 2011 04:16

Vaknade av att jag var tvungen att kräkas, händer typ var 5:e natt att jag får en sådan attack, så jättekul.


Igår började vi med frukost, sedan spelade vi ett pokemon sällskapsspel, och sedan gick vi över till New super Mario Bros (wii) som Sebastian fick i julklapp, riktigt kul då vi kan spela allihopa tillsammans på det..


 




Sedan drog vi på oss och gick iväg och åkte skridskor, nästan 2 timmar blev det vid isen, frusna och trötta gick vi hem och fixade oss lite fika innan vi åkte in till STORA Maxi på kvällen, blev en tidig kväll i säng för oss ALLA då alla var lika trötta så den avslutades vid 22   


Idag är det som sagt åka till Uddevalla som gäller, segt att sitta i bilen så länge då jag numera blir åksjuk bara jag sätter mig i bilen, men skall ju bli kul att få träffa alla. Och barnen ser fram emot att få träffa mormor och morfar som dem inte träffat på MÅNGA månader nu!


Av Wallström - 1 januari 2011 07:31

Så nu har jag fått i mig 2 knäckemackor och stillat hungern lite i väntan på att vi skall äta frukost hela familjen. Just nu är det ju bara jag och Sebastian vakna så det kan ju dröja ett tag..


Har hunnit med att besöka Hm:s internetshop nu på morgonen, beställde mammakläder för hela slanten, hade presentkort på 600kr som täckte upp lite iaf;) Det var en tacksam julklapp, både jag och Cecilia fick presentkort från hm och nu har vi båda shoppat upp dem. Hon handlade upp sina i torsdags när vi var inne i stan och shoppade..


 

Man kan säga att det blev randigt för hela slanten :-)
Har ju liksom redan hunnit med att gå upp 7kg   , känns som (20) så hur jag än kämpar med mina jeans nu så går det inte, bara att erkänna sig besegrad!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards