Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under februari 2013

Av Wallström - 15 februari 2013 09:59

Haha precis när jag trodde vi var klara med alla sjukdommar så slog det till IGEN, onsdagen förra veckan så hade jag grejat hela förmiddagen för att komma ikapp här hemma, sedan kände jag att jag blev tröttare och tröttare, samt en hemsk huvudvärk som slog till. Begravning på torsdagen gjorde att jag valde att lägga mig tidigt på onsdag, men nej vid 23 vaknade jag och hade frossa, 39,6 i feber ..:-( På onsdag försökte jag stå ut då jag var själv hemma med Elias fram till Sebastian kom vid 14 tiden.. DÅ var sebastian jättesnäll och hjälpte mig så jag fick lägga mig igen, då var min feber på 39,9 så proppade i mig både alvedon och ipren om vartannat..Sedan låg jag fram tills söndag då pallade jag inte mer och fick ringa sjukvårdsupplysningen, fick tid direkt och ja där visade det halsfluss, så hem med penicillin. På Tisdagen var det även dags för Cecilia att få sitt Penecillin mot halsfluss. Först i går dock kände jag av att penicillinet verkade, har ju haft så vansinigt ont i halsen. Är NÄSTAN helt feberfri idag, 37,8 står termometern på så hoppas att i helgen är jag helt feberfri. Skulle vart på 40 års fest på Lördagen men fick ställa in det, har fått ställa in en hel del nu framöver då det inte går att få ihop allt, trist men sant. Nu börjar även barnens fotboll komma igång på riktigt igen så nu blir man uppbokad i stort sett varje helg, både positivt och negativt det där:)


Nä nu skall jag sätta fart, det finns massor att göra här efter att ha vart liggandes en hel vecka, tvätt, disk, handla osv sedan skall jag och barnen ha en riktigt bra fredagskväll :)



Av Wallström - 3 februari 2013 08:26

Strax innan 7 imorse gick jag och Cecilia ut med hundarna i 45 minuter, hur skönt som helst även om det var kallt, sedan ställde jag mig på löpbandet och promenerade på det i 20 minuter, orkade verkligen inte mer då jag ännu inte tillfrisknat helt, den här influensan har verkligen tagit hårt känner jag. Men skönt att börja lite försiktigt igen i alla fall, man mår ju så jäkla mycket bättre av att få börja dagen med lite motion.


Planerar ju en liten större tillställning som skall serveras mat på och sitter i valet och kvalet om man skall servera 3 rätters eller om man skall ha buffe, undrar vad folk föredrar, är så jäkla kluven själv. Buffe kan man ju mixa mer och folk kan plocka av det dem vill ha men med 3 rätters sitter man ju ned och får allt serverat bara, samt känns lite lyxigare..

Vilket skulle ni föredra?

3 rätters innehållande :

FÖRRÄTT: smördegsbakelse med Skagenröra dill och citron.
VARMRÄTT: Helstekt oxfile med krämig trattkantarellsås med bakad körsbärstomat och små broccolibuketter med hasselbackspotatis.
EFTERRÄTT: Chokladfondant med limemarinerade jordgubbar

ELLER BUFFE MENY INNEHÅLLANDE:

Typ exotisk bricka: Rostbiff, marinerad fläskfile, och kycklingfile upplagt och garnerat med exotiska frukter samt potatisgratäng och potatissallad. Sedan bröd, kex, ostar osv...

Av Wallström - 2 februari 2013 13:34

JAAAA nu är sommaren räddad, barnen kommer tycka det är såååå kul :) Fick beskedet för 10 min sedan att vi fick den, TJOHO, inte världens snyggaste, inte världens nyaste men ack så skönt att bara kunna komma iväg. Idag har jag fått många positiva besked och det tackar jag för, det behövs,,, pratade nyss med en person i min närhet som inte mår bra och det är tufft just nu, man blir ledsen och det är tufft så då är det tur att man får väga upp det lite med glada nyheter.Nu hoppas jag bara denna personen orkar kämpa sig igenom den här perioden i livet med så kommerallt bli sååå bra   

Av Wallström - 2 februari 2013 10:32

Ja lite så känns det detta året, det är en nystart för mig, har ransakat och rensat ur mycket onda/negativa element i mitt liv och nu börjar det mesta ljusna :) Det har varit mycket skit runt om men som sagt för varje motgång man går igenom så starkare blir man och ja det känns faktiskt så nu även om vissa dagar fortfarande är jobbiga börjar allt rätta till sig..kan det vara så att vi går mot ljusare tider..det gör otroligt mycket..


Varit och kollat på lite nya boenden, lade  t.om bud på ett ställe men det fick vi inte, men det kommer säkert fler objekt tids nog just nu känner jag ingen panik även om jag vill flytta så vill jag inte bara stressa inpå ett nytt ställe eller göra nåt överilat.


Lite kul saker man har att se fram imot nu i kalendern är 2 fester, ett bröllop, och lite andra roliga saker ..ler lite hemligt.. Några negativa saker är begravning i veckan, dem är aldrig roliga men onda måsten tyvärr..

 

Nä medans jag är på benen idag efter att ha legat i influensa ett tag nu så skall jag fortsätta mitt röjande här hemma, 5 säckar slängdes imorse på tippen, känns SKÖNT och mer skall det bli det kan jag lova :)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards