Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under februari 2009

Av Wallström - 25 februari 2009 17:22

Ja 3's bredband är verkligen SKIT! Vet inte hur många ggr vi fått lämnat in det på lagning nu då det MAX kommer upp i en hastighet till 0,4 mbit då det skall ligga runt 4 mbit här. Därav har inget bloggande gjort på några dagar ...

Men det positiva i det hela då.. ÄR ATT det va vägning idag och vågen visade minus 1,2kg!


Vecka 1: - 2,6kg

Vecka 2: -1,2kg

Vecka 3:

Vecka 4:

Vecka 5:

SAMMANLAGT: 3,8kg


DELMÅL 1:                                BELÖNING:

       18 MARS -5KG                       FRISÖREN- en ny frisyr


Är verkligen helnöjd då det va kalas i Lördag och jag åt både bröd och vanlig tårta, men hade bestämt redan innan att min sons födelsedag skulle få va en avvikardag.

Skall försöka få skrivit in dem senaste dagarna i bloggen, men får ta det ikväll när mer tid finnes, TJING så länge!

Av Wallström - 20 februari 2009 22:50

Fredagen var en hektisk dag!

Skulle fixa allt inför lillkillens 4 - års kalas!

Började iaf med att gå upp och köra ett 30 min aerobicpass, så piggnade man till sedan. Sedan var det städ, shopping i massor och presentinslagning som gällde hela dagen. Förutom 2 timmars pulkaåkning som vi tog oss tid till=) 

Vid 19 tiden kom våran efterlängtade ORBITREK! Så den fick ju min älskling skruva ihop, och jag va inte sen med att hoppa på, men blev bara 10 min då jag va helt slut efter att ha vart på benen sedan kl 6 på morgonen!


MATINTAG:

CREME BONJOUR gräslöksost OMELETT med färsk klippt gräslök över. + Sallad


LUNCH:

korvgryta + sallad


MIDDAG:

LAX på min KALLE's mumsiga vis + en dilldressing, med rostade grönsaker.


TRÄNING:

30 min Aerobic

10 min Leg Magic (1*10 min)

10 min orbitrek

2 tim (ca) i pulka backen

Av Wallström - 20 februari 2009 06:33

Ja det känns verkligen i kroppen att man har gjort något igår.. Känns sjukt jävla bra rent ut sagt;) Gick upp tidigt idag för att köra ett aerobicpass innan alla vakna, men han inte mer än smyga upp så kom lillkillen. Eller ja lillkillen som börjar bli stora killen, han fyller ju 4 ÅR IMORGON!


Men skall alldeles strax köra igång videon ändå, har gjort iordning så han kan vara med på ett hörn, han tycker ju det är kul så.. Sedan skall jag bege mig ut och köpa en pulka snowracer, sonen skall få en i födelsedagspresent då hans börjar bli för liten. Men han får den dock redan idag för det har kommit så mycket snö så nu får man allt passa på att åka=) Blir ju lite träning i sig bara det att dra dem upp för backen..



Av Wallström - 19 februari 2009 17:02


FRUKOST:

Tonfisksomelett med en grönsallad


LUNCH:

Bacon & skinkomelett m grönsallad


MIDDAG:

Falukorvsburgare med feta , sallad, gurka, tomat & dressing.


TRÄNING:

Roddmaskin   20min  (2*10min)

Leg magic      10min  (1*10min)

Aerobicpass  30min


Är jäkligt nöjd med träningen idag, skall försöka sätta ihop ett hantel pass. Jag har ett par hantlar på 3kg vardera och sambon köpte ett par nya med 9,5 kg vardera. Dock gick hans att justera genom att plocka av och på vikter, men det är kul då kan vi göra ett program där både kan köra tillsammans=)

Av Wallström - 19 februari 2009 11:01

Ja verkligen, helt slut! Har tränat 50 min nu, känner mig som en blöt pöl som bara vill falla till golvet! Men fy f*n va skönt det känns ändå ju!

Skrattar..kunde ju inte låta bli att kolla vågresultatet imorse heller, hade gått ner lite till redan sedan igår, fattar inte vad som händer ju, bara rinner av, fortsätter det så här så kommer jag stortrivas!


Skall försöka få bokat en tid till frisören redan i början av mars nu hade jag tänkt och då måste jag ju ha gått ner 5 kg tills dess. Måste bara hitta på en bra belöning till 10kg, vet inte än, kanske ett par nya Jeans eller något sådant! Vid 15 kg skall det iaf bli en ny parfym, hade jag tänkt, liten ny go doft under sommaren är ju aldrig fel!


Nu är det en dusch som gäller gott folk!

Av Wallström - 19 februari 2009 07:49

Ja så fick vi då ihop en RODDMASKIN och en LEG MAGIC.. Roddmaskinen gillade jag skarpt, den kändes det som det tog en del lite överallt. Men Leg Magicen orka jag bara en liten stund på, men kanske effektiv ändå?!?!


GÅRDAGENS MATINTAG:

Tonfisksomelett med en grönsallad


LUNCH:

Hamburgare = hemmagjord biff i salladsblad med lök, gurka och feta ost


MIDDAG:

Fjärilskotletter med en sallad och Tzatsiki


TRÄNING:

30 min promenad

10 min roddmaskin (plus några minuter till innan man kom in i det)

4 min Leg magic

10 min aerobic med REEBOK videon


Så ja lite träning blev det igår, och skall försöka köra lite mer av allt idag, kanske dock skippar promenaden idag för det vräker ner snö här och har så gjort hela natten så har kommit en hel del!




Av Wallström - 18 februari 2009 15:03

Blev gött besviken när sambon kom hem ju,,, i handen hade han ett litet paket som knappast en orbitrek skulle få plats i :-( Va fan hade vi beställt då?? SURPRISE, i paketet låg en klassisk cd skiva, en man fick med GRATIS tydligen när man beställde orbitreken!

Mmm munter jag blev då, alltså man verkligen ser fram emot att får träna och så får man ingen, men, men den kommer väl tids nog!


Men iaf då satt vi och kolla runt lite och har nu hittat en roddmaskin och en Leg magic dem hade rea på så min sambo är på väg hem tillbaka men en av varje =) Så nu skall här tränas , snart har vi 3 maskiner, frågan är bara var vi skall ha alla..skrattar..men kan ju va kul att variera sig lite, plus att då kan vi köra tillsammans!


Så ikväll blir det rodd och ben träning, HÄRLIGT!


Av Wallström - 18 februari 2009 11:08

Fick precis en sms avisering, MÅSTE ju bara vara ORBITREKEN! Måste va en riktigt bra dag för min del, kanske ska springa till affären och ta en lott och se om det är en riktigt turdag!

Sambon är uppe på konsumbutiken och kollar nu, så jag hoppas han har med den hem, sedan är det säkert ett jäkla jobb att sätta ihop den eller?? Nån som vet??


Och ja är det den och vi väl får ihop den då skall här minsann börjas träna, hua kanske inte ska säga för mkt, kanske inte orkar många minuter alls på den..skrattar... Återkommer med mer besked sedan;)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards