Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under december 2009

Av Wallström - 31 december 2009 03:44

Har varit vaken i ett par timmar nu, ligger på soffan och glor på film och försöker sova... Alldeles nyss fick Ludde ett frispel, började skälla som f-n så väckte dem flesta i huset, barnen somnade om som tur var, men inte Kalle än och han verkar måttligt road..


Det kom en bil och stannade till på utsidan och det gillas INTE av Ludde alls, vilket är bra iofs för då gör han ju sitt och vaktar hemmet. Och det är BARA på natten han blir förbannad av att bilar stannar på utsidan!


Nä nu skall jag gå ner och koka en kopp the som kanske kan få det att kännas lite bättre i halsen..

Av Wallström - 30 december 2009 01:55

Buhu.. Kan inte sova, mår såå kasst, har så förbannat ont i halsen att jag knappt vet var jag skall ta vägen.. Igår kom Kalle hem med både glass och halstabletter, ett litet + i kanten;) Dock smakade varken glassen eller fruktsalladen idag för min del, då jag känner varken smaken eller kunde svälja, men ändå liksom..ler..

Har haft filmmaraton idag verkligen, orkar inte göra nåt annat överhuvudtaget, så när barnen somnade vid 20-tiden körde vi på:


  


American pie 7 - The book of Love

 

"Den senaste delen av American Pie-serien är fullspäckad med mer galenskap, fler heta tjejer och fler ohämmade sexskämt än någonsin!

High school-eleverna Rob, Nathan och Lube är fast beslutna att få sina drömtjejer i säng. De kommer över en legendarisk handbok i hur man "får till det", skriven av några av skolans tidigare elever och som legat gömd i biblioteket. Men det visar sig att boken saknar vissa sidor, vilket leder till en rad galna överraskningar för alla inblandade"

 


Sedan efter den gick Kalle och la sig så då var det bara att sätta på en film till, filmer som man inte behövde tänka till idag funkade ju fint, då hjärnan inte arbetar på högvarv direkt..skrattar..

Så det blev en FLUMMIG film kan man väl säga i allra högsta bemärkelse..


  


Bongwater - Luke Wilson, Brittany Murpy


 

"David is an aspiring artist and a pot dealer, and he falls in love with constantly smoking Serena. Serena gets jealous and goes off to New York with heroin-addicted Tommy, and David wants her back"

 

 

Ja det blir väl till att sätta på en film till och försöka somna till den, finns ju inte såå mycket kul man kan göra mitt i natten förutom att sova och funkar inte det så..

Av Wallström - 29 december 2009 13:07

Har idag samlat ihop 5 säckar med skräp från julklapparna och dylikt som måste iväg nu, annars har jag inte gjort mycket alls idag utan mest legat på soffan.. Alvedonen gör sitt för stunden och sedan är det som om man däckar ihop igen..


Barnen har varit ute och lekt lite och nu sitter dem och pusslar, Cecilia fick 4 pussel mellan 100 bitars- 250 bitars och Sebastian fick 3 pussel med 75 bitars - 200 bitars så dem har att göra om man säger så;)


Har kikat på en film till under dan, blir ungefär 15 min i stöten så det blir inte direkt sammanhängande.
Men tur då att det inte behövdes för denna:


  


 I LOVE YOU MAN


"Den framgångsrika mäklaren Peter Klaven som, efter att ha förlovat sig med sina drömmars kvinna Zooey, till sin förtret upptäcker att han inte har någon manlig vän nära nog att vara hans best man. Peter ger sig genast ut på en rad bisarraoch obekväma "mansdejter" i syfte att finna en sådan vän, vilket han också gör när han träffar Sydney Fife - en karismatisk man som älskar att ha kul, raka motsatsen till Peter, och de två männen fäster sig omedelbart vid varandra.

Men ju mer närstående de två männen blir, desto mer skadas Peters förhållande till Zooey och i slutändan tvingas han göra ett val mellan sin fästmö och sin nyfunne vän i en historia som på ett komiskt sätt utforskar vad som ligger i kärnan av manlig vänskap och vad det verkligen innebär att vara vänner"

 

 

Haha jag lyckas inte direkt hitta några bra filmer längre, denna var nog av den kassaste sorten på länge;) Eller så är det väl så att jag har jävligt dålig filmsmak..ler..

Av Wallström - 29 december 2009 06:51

Förkyld som f-n är ja idag, feber, hosta, huvudvärk, halsont och en näsa som rinner ja u name it.. Känns som det går runt , runt , runt hela tiden här:-(

Igår kväll skulle kalle iväg och träna, bad mig göra en fruktsallad vi skulle ha när han kom hem, han skulle fixa glass på vägen hem, som vi skulle ha till, men nix när han kom 20:30 hade han glömt det, så ingen fruktsallad blev det.


Förra veckan innan jul skulle han köpa 1 GREJ inför jul, all julmat och julklappar fixade jag men han skulle köpa med 3-4 kg clementiner när han ändå var i Mariestad, han kom hem med 4 kg Apelsiner istället i tron om att det var clementiner :O

Då är det illa om du inte ser skillnaden, för dessa apelsiner var verkligen gigantiska, och skulle enligt mig inte kunnat förväxlas med clementiner för allt i världen, men tja han lyckades...


Under tiden han tränade såg jag på film för att fördriva tiden, i detta lilla samhälle finns det ju inte sååå mycket annat att göra, så det blev:


  

L.A GIGOLO med Ashton kutcher - Anne Heche

 

 

"Man ser dem överallt i Hollywood, de snygga unga killarna med bruntonade muskulösa kroppar, läckra och sexiga. Helt bekymmerslöst hänger de runt inneklubbar och pooler, där de vackra och rika kvinnorna rör sig. Kvinnor som är beredda att släppa in en toy-boy i sina hem för lite het sex och med hopp om lite äkta kärlek. Killen i sin tur får sitt uppehälle fixat ett tag framåt. En win-win situation för bägge parter.

Nicki är just en sådan kille. Han berättar mer än gärna om sin värld och delar med sig av sina raggningsknep. När han träffar den vackra och framgångsrika Samantha blirhans liv snart mer komplicerat än han planerat. Att han samtidigt blir kär i en ung tjej utan pengar gör inte livet enklare precis"


Ja kan säga säga att den var sådär, kändes som en hmm mjukporris för det var sex jämt och ständigt, slutet var dock annorlunda mot alla dessa romantiska komedier  - me like..

Av Wallström - 27 december 2009 10:52

Jaha så var det söndag idag då, Kalle har precis åkt till Falköping och skall hjälpa sin bror och hans familj att flytta för 2:a gången detta år.. Måttligt road var han av detta kan man säga, själv gör vi inte så mycket. skulle behöva städa och röja idag känner jag men lusten har inte infunnit sig ännu. Igår hade vi en riktigt slappardag. spelade spel, sällskapsspel, nintendo wii, pusslade, kollade på film och var ute och åkte pulka.


Kalle fick ett wii spel NHL2K10 utav mig som han önskat sig och var så sugen på att få spela det med nån kompis idag, jag är ju så tråkig så varken gillar eller kan spela sådana spel så han har inte fått spela det mer än ca 5 min för att då gav jag upp:-)


  


Själv fastnade jag framför det nya mariokart och typ "singstar" till wii:et dem var mer i min smak;) Men han får väl ordna nån kväll så han får spela, är så go när han sitter med fodralet i handen och tittar på mig med sina hundögon..ler..


Nä nu skall jag röja lite här, skriver mer sedan..

Av Wallström - 24 december 2009 07:01

  

Av Wallström - 22 december 2009 07:14

NU börjar tröttheten sätta in på riktigt, har precis suttit och tagit en skål fil och en kopp kaffe, och känner att jag verkligen bara skulle vilja gå och lägga mig nu,,


Men ICKE, nu är det dags att börja städa, måste ta toaletten och köket och hallen idag, sedan måste jag få tvättat minst 3 maskiner tvätt, fattar verkligen hur det bara byggs på hela tiden. Men Sebastian hostade så han kräktes inatt så var tvungen att byta sängkläder i hans säng och bara det är ju en maskin.


Beställde ett expresspaket från Ellos i fredags, hade hoppats på att få det innan jul, men nu vet jag inte om det behövs ens, jag skickar förmodligen Kalle själv på julafton om barnen är som dem är!
Var ju rea på Ellos så beställde 2 Huvcardigans eller vad det nu heter, har ju en likadan i svart och BARA ÄLSKAR den, så nu beställde jag en brun och en grå med. Bara 99kr styck kostade dem nu på rean, innan 199 :- /st. Plus ett linne för 99kr ( ordnr pris 249:- ) En ny bh och en svart topp..


  

Av Wallström - 22 december 2009 05:14

Ja hittade en bild från julkonserten på Lundsbrunn, vi tog detta för att det precis började snöa här och det såg så otroligt fint ut när man såg det i fönstret, dock ser man ju inte det på denna bilden då:-(

Men detta är iaf en otroligt fin kyrka som vi gärna skulle vilja ha, så vi får se hur det blir, Kalle skulle försöka fixa det:-)



Liten och mysig är den!  

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards