Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under september 2011

Av Wallström - 24 september 2011 08:26

Klockan ringde 7 imorse, och oj oj oj var trött jag var, fick knappt upp ögonen, brukar inte ha sådana problem på morgonen men idag var det besvärligt..ler.. Kalle skulle jobba ett par timmar idag, Cecilia har samling kl 10 och skall iväg och spela fotboll, så nu har vi ätit lite frukost och skall packa ned alla kläder samt fika.
Ser ut att bli fint väder med så jag hoppas verkligen det håller i sig, men stod ju även på aftonbladet igår att det skulle bli både varmt och fint!



Idag kommer även nya kameran få komma med, då minneskortet till den kom igårså nu kan vi ta ca 3000 kort, blev verkligen en himla skillnad på bilder och bilder och då har jag ändå inte lärt mig den än utan tog bara några testkort..

  Det ovan taget med den gamla, blev ju bra det med för en gångs skull..skrattar.. men dem andra är tagna med den nya..

  Lite av barnens bakvärk, kan säga att vi har frysen full av muffins och kanelsnäckor, samt kaor, och så blev det några småmunkar:-)       Men ja jag tyckte bilderna blev bra och får man då lärt sig kameran och fått pillat med inställningar och så vidare blir dem nog ännu bättre...



Av Wallström - 23 september 2011 10:14

Idag skall kalle till Ikea, vi hade ju planer på en gemensam resa dit, men bara att inse att jag får skippa det denna gången.. Jag har skrivit en lista till han så tydligt som möjligt och hoppas verkligen han får med det vi skall ha..
Det är till garderoben så vi måste verkligen ha det för att bli klara med den, samt mer galgar, vi köpte 56 stycken sist men räckte inte:-) Vi ville ha alla samma nu till oss då vi byggde ny garderob så får bli lite fler av den sorten, några trådbackar, dörrar, konsoller och lite sånt smått och gott... sedan skall väl garderoben vara KOMPLETT hoppas jag:-)

 

        Ja detta är det som skall inhandlas, hoppas nu bara allt finns som det står på sidan, då jag nu dubbelkollat allt med lagerstatus:-)

Av Wallström - 23 september 2011 06:53

Ja här kommer dem senaste 2 veckornas inköp annat och lite i bilder, ja inte allt men en del iaf..


Barnen när det var skolfotograferingsdaxx.. Fick beställt hem bilderna igår så hoppas dem kommer snart:-)   Lite inköp:

              Nya ljuslyktorna, mycket finare i verkligheten, skall stå på vårt nya vardagsrumsbord:-) Vårat helgmys, på fredagen blev det yoghurtglass...mumma så god den var.. Och även kinamat, jag och Kalle åt 3 små rätter och barnen kycklingspett med jordnötssås och ris, det var supergott det med. På lördag blev det ju Olw kebabchips, och kladdkaka , jordgubbsmousse, och jordgubbar...

        Mer inköp:

            4 svart burkar till baddrummet och även en likadan tvålpump :-)     Älskade C innan skolan igår..ler.. S är fortfarande hemma och är sjuk:-(   Ja det var lite blandat, orkar man inte skriva är det alltid bra med bilder..ler.. Hoppas dock komma igång med nya kameran snart så det blir lite bättre bilder!

Av Wallström - 22 september 2011 22:45

Nya systemkameran, kom t.om tidigare än beräknat, kom redan igår...wihoo...tackar för att den kom innan bebisen..ler.. Men därimot väntar vi fortfarande på minneskortet för att kunna ta bilder, man kan ta nu, men inte spara dem liksom, men det beräknas komma imorgon fredag så det hoppas jag verkligen att det gör..
   
Cecilia har 2 fotbolls matcher på Lördag så kan ju vara kul att fota lite då och se hur bilderna blir, även på söndag har hon en match och Sebastian träning så. Ja även denna helgen är fullspäckad med fotboll, ovanligt va?? Men efter denna helgen nu blir det lite lugnare så kan va skönt..

Av Wallström - 21 september 2011 10:30

Jaha nu var det onsdag idag då, en regnig sådan.. Vi kom hem inatt/imorse då vi tillbringat natten på förlossningen, värkar/sammandragning utav bara helskotta igår gjorde att vi fick åka in, jag ville egentligen inte, men kalle ringde och dem ville att vi skulle komma in så:-)

Lika bra att få kolla egentligen, men jag avskyr sjukhus efter alla vistelser där, blir illamående av lukten när jag kommer in..=) Men ja vi fick kolla och bebisen mår bra, hjärtljud och allt, och på ultraljudet fick vi se hur han övade på att andas och så, så allt såg fint ut:-)

Men skall nu ta det lugnt då tappen mjukats upp och som hon sa förlossningen verkar redan vilja starta och det är lite för tidigt för det och det vill vi inte!!

Igår blev det premiär för nya 2½ män för mig, näe jag tyckte inte det var bra, men nu har man sett det iaf=)


 

Av Wallström - 19 september 2011 11:00

Har varken haft viljan eller orken att blogga den gågna veckan, mycket händer runt om oss just nu och man måste ibland koncentrera sig på annat i livet. Jag har gjort det jag kunnat för att hjälpa denna veckan och jag hoppas att det kommer att kännas som hjälp i framtiden även om det kanske inte känns så just nu. Jag skall var lugn, inte stressa och bara tänka framåt, men ibland är det svårt när andra har problem och ber om hjälp, man vill finnas, ibland räcker det inte alltid till dock.

Jag mår dock bra, bebisen i min mage mår bra så det handlar inte om mig, även om andras smärta såklart känns, så måste jag just nu fokusera. Och ja det är svårt, jag vet, har stressat denna veckan, har lagt fokus åt annant håll. Och ja jag fick minsann känna av det. Sammandragningar/ värkar i onsdags så det stod härliga till, det är inte dags ännu, pyret i min mage skall stanna kvar ett par veckor till allt skall gå bra, det är mitt mål..

Tar det lugnt idag, plockar lite i min egen takt, viker lite kläder, och tvättar självfallet..ler..högen växer som alltid:-) Idag har vi en föräldraträff, Kalle gillar att gå på dem så han ser även fram emot dagens, för min del tyckte jag kanske inte att den gav så jättemycket, men vem vet det kanske den kommer göra.. Nä nu skall jag äta lite lunch och krypa ned i soffan en stund!

Av Wallström - 13 september 2011 10:47

Jaha så var vi inne på Tisdagen redan då, inatt har det varit storm och regnat, kändes som fönstren skulle fara ut verkligen. Jag har ju vart vaken större delen av natten så har verkligen suttit och lyssnat på det, tackar för att man sitter inne under täcket vid sådana tillfällen!

Barnen har lovdag idag så planen var att dem får vara med och hjälpa till lite här hemma. Men 9:20 knackade Sebbes kompis på dörren, då satt vi och åt frukost fortfarande. Så planerna ändrades lite, jag viker alla bebisinköp just nu och lägger i där dem skall vara, tar lite tid då det blivit en del...
Har skickat iväg Kalle och Cecilia till affären för att storhandla, blev en lång lista så hoppas dem får med det mesta, jag kan ärligt säga att jag orkade inte idag, kroppen säger, nej, nej, nej och då får man lyssna lite känner jag nu..

Har blivit en del inköp både igår och idag så lägger upp en del bilder under dagen, på kläder, rustainköp, och ikea inköp, orkar inte fota allt, men i alla fall lite av det:-)

Nu skall jag fortsätta här, återkommer senare...

Av Wallström - 13 september 2011 04:14


Har fortfarande inte fått tummen ur och skrivit om lördagen, men dagarna bara försvinner här! Vaknade tidigt på lördag då Sebbe väckte sin kära mor redan vid 5 tiden på morgonen:-) Kunde inte somna om igen så var ju lika bra att gå upp igen då man visste att det ändå var en del att göra innan vi skulle iväg! Cecilia skulle spela fotboll större delen av dagen, tack å lov på hemmaplan denna gången!


Det var en liten större fotbollsdag då det var nåt speciellt som samhället/ klubben här hade ordnat så det var mycket olika aktiviteter och lotterier, och många olika lag i olika åldrar.


Mycket folk och riktigt roligt var det, tyvärr blev vädret lite sämre, klarade oss från regn men det var riktigt kallt framåt middagen, jag valde att gå hem lite tidigare, men såg 4 av Cissis matcher och var där mellan 9:30 - 16 ialla fall. Efter att ha spelat sina matcher skulle dem gå med herrlaget in på plan:-)
             
Kalle och barnen var hemma runt 17:30,åt och sedan åkte vi in till Hemmakväll och köpte riktigt färsk och gott Lördagsgodis, hem till soffan och kastade oss i den. Fångarna på fortet blev det för oss, men var inte många som höll sig vakna..ler..


Söndagen fick jag och kalle frukost på sängen, en räjäl fruktbricka med uppskurna frukter av alla dess slag och varsitt glas apelsinjuice;) Kan säga att vi tog en slappar förmiddag, men sedan körde vi igång och grejade, innan det var dags för fotboll igen, ja så avslutades våran söndag, med fotboll:-)


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards