Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under maj 2011

Av Wallström - 30 maj 2011 07:04

I fredags var vi tvugna att åka och köpa nya fotbollsskor till Cecilia, hon har växt ur dem andra på nolltid, fattar inte hur dem kan växa så fort dem så trollungarna, är helt otroligt=) Sedan kom vi hem och gjorde det vi brukar på fredagar såg på "så ska det låta" och käkade glass och jordgubbar..mumma..


I lördags var det fotboll hela dagen i skövde - skolfotbollen som Cecilia deltog i, 8-16 och det gick ju bra, dem vann 5 matcher, förlorade 1 och oavgjort 1 så dem var mycket nöjda=)



  "Mini Madrid" hette dem..ler..


Igår hade Sebastian fotbollsträning mellan 17-18 så ja man kan säga att det är mycket fotboll i vårat liv just nu, men visst är det kul, och visst skall man va glad att barnen vill göra nåt och uppmuntra och stötta det... Jag var lite duktig, medans dem andra två tog bilen till träningen så cyklade jag dit och hem och tog en liten extra runda, är ju inte långt men bättre än inget, dock är det många år sedan jag cyklade så det kändes både under tiden och nu efteråt..ler..
Igår var det en otroligt blåsig och seg söndag förövrigt, lätt huvudvärk och trött i kroppen var jag hela dagen..så i ärlighetens gjorde jag inte många knop förutom just cyklade, men visst får man ha sådana dagar med?


Redan denna veckan börjar det med att det är nåt varje dag så..
Idag har Sebastians förskola VÅRFEST tillsammans med dem andra förskolorna här i eftermiddag ett par timmar, det blir grillning tipspromenad och lite smått och gått. Måndagar är ju egentligen Sebastians Lediga dagar så han kommer tycka det är jättekul att träffa alla, detta är ju faktiskt hans näst sista vecka på förskolan innan han har sommarlov! Och det är ju en kort vecka med bara 3 dagar så=) Både S och C är ju lediga Tor-Mån och börjar åter på tisdag så..


Imorgon Tisdag har jag tid på kss med S kl 13, skulle ta ca 1½h, missade ju den tiden vi hade förra veckan, sedan har han fotbollsträning igen kl 17..på onsdag skall jag in med mig själv först kl 10, sedan skall S dit igen klockan 13:15 så blir lite flängande kan man säga.. På torsdag kan det knappast va nåt jag har missat va för det är väl en röd dag?

Av Wallström - 26 maj 2011 05:42

Igår rullade dagen på hur fort som helst kan man säga, den borde vart lång då jag vaknade redan vi 4! Idag var jag faktiskt upp en timma senare så det blev vid 5 tiden;) Vaknar av att jag måste kräkas, känns sådär, sedan efter det får jag en enorm huvudvärk..

Barnen kom hem runt 14 tiden och hade kompisar med sig så vi passade på att vara ute, men det var ju riktigt så man blåste bort ju:-( Hoppas vinden är något lugnare idag verkligen, barnen cyklade så passade på att greja ute lite, och efter ett par timmar i friska luften var jag helt färdig, blev lite mat och sedan vid 18 tiden när alla fick gå hem så bänkade vi oss alla i soffan även denna kvällen framför en film. Jag kan ärligt talat säga att jag är så trött på kvällarna att jag inte orkar nåt annat än att döna ned i soffan, men å andra sidan fick jag gjort en hel del på dagen så. Brukar nu skriva en lista dagen innan på allt jag skall ha hunnit med och bockar efter hand, då glöms inget ( oftast )..

Cecilia skulle ha med en kompis även idag hem, och Sebastian skulle på utflykt med dagis så han skulle gå längre idag då dem skulle va borta länge! Igår var han på skolan ett par timmar igen och han verkar trivas bra då han INTE vill gå hem alls:-)

Filmen igår blev:



"  

Mycket händer i ett samhälle på femton år. Människor förälskar sig, gifter sig, får barn, skiljer sig. Några flyttar, någon dör – i Yxared precis som på andra ställen.

Fanny, Zac och dottern Alice reser tillbaka till det lilla samhället i Västergötland. Det är Alice som får dem att återvända – var kommer hon ifrån, vilka är hennes rötter? Fråganom vem som egentligen är Fannys pappa blir åter aktuell. Och Alice, vem är hennes pappa? "


Och jag tyckte den var mindra bra kan man säga, men nu har man faktsiskt sett den och trott att man skulle bli lite klokare av det..skrattar.. Men nej det är ingen WOW film, det jag satt och reagerade och ojade mig över var att faktiskten hälften (ja överdrivet) av dem som har vart med innan är döda och resten hade blivit sååå gamla.. Men ja det är klart det var ju över 15 år sedan den förra var så :-)


Av Wallström - 25 maj 2011 05:15

Fasiken har börjat må illa och kräkas igen! 3 gånger bara det kom igår, och sista gången jag kräktes hade jag precis hunnit ut ur maxi kan man säga, himla kul!
Vaknade av att jag mådde illa kl 4  imorse och bara att rusa upp, hoppas inte det är blir långvarigt, har ju vart lungt med det ett tag ju och jag trodde jag skulle slippa det mer..ja tji fick jag.. Det är jobbigt när man är tvungen att lämna hemmet, och man inte vet när det kommer..

Efter Maxi åkte vi hem och la oss i soffan, satte på filmen trassel och skulle ha en myskväll med barnen, men mm jag somnade, men barnen väckte mig när filmen var slut och sa att den var JÄÄÄÄTTTE BRA!!! så det var den nog;)



Kungarikets mest eftersökta (och charmiga) tjuv, Flynn Rider, träffar av en slump den blonda tonåringen Rapunzel som har livslångt utegångsförbud och är fast i ett högt torn. Mötet är början på ett hårresande äventyr som innehåller en snabb polishäst, en överbeskyddande kameleont och ett läskigt gäng banditer. Flynn har klarat sig genom livet genom att vara snygg, prata fort och ha tur - men när han väljer ett mystiskt torn som sitt gömställe ser det ut som om turen vänder. Han blir nockad, fastbunden och tagen som gisslan av den vackra och modiga Rapunzel, vars gyllene hår på 23 meter inte är det som är mest märkligt med henne. Inlåst och ensam ser Rapunzel denna tjuv som vägen ut ur tornet. En komisk kidnappning och lite utpressning senare ger sig det udda paret ut på riktigt trasslig resa. "

Av Wallström - 24 maj 2011 10:09

Puh har nu satt mig ned efter att ha kört en rejäl städomgång, ja det tar faktiskt på krafterna:-) vet att jag skall ta det någorlunda lungt och jag försöker, men var tvungen att greja lite och nu blev det rent och snygg med:-)

Sitter och fyller i massa tider och grejer man skall göra, i almanackan, jag  har en förmåga att skriva ned allt på små lappar som jag sedan tappar bort och INTE hittar när det väl är dags, och nu är det så otroligt mycket den kommande månaden och mitt minne har börjat svikta bra så lika bra att få det gjort...


Inser att dem 3 första veckorna i Juni så har jag nästan nåt varje dag, så har bokat in det bra:-)


Den 13 Juni skall vi på ultraljud, är då i v 18+ så skall bli spännande att se var man hamnar efter att ha vart där om det flyttas flera veckor tillbaka, men det tror jag inte då jag redan känner den lill* buffa ordentlig redan nu så vet vi i alla fall att ju det är som det ska just nu..
Men klart man är nervös, tänker på det hela tiden och det är påfrestande såklart!

Funderar på mat idag, vi har ju fortf ingen spis så det är svårt att komma på mat man inte behöver spisen till, men får nog bli ugngsbakad lax med mos tror jag, mosvattnet funkar ju att göra i vattenkokaren så..

Är kluven i så många frågor just nu, varför blir man det? Varför kan beslut aldrig vara lätta att ta? Kanske för att det rör så många i ens närhet? Det är ju inte bara sig själv man har att tänka på, utan barnen kommer ju alltid i första hand ALLTID. Eller är det bara graviditetshormonerna som spökar? Jag tror inte det faktiskt! Vet inte vad jag vill och jag blir verkligen totalt galen av det..svårt att få respons av K för som med alla killar ( nä dem flesta ) säger han ju, du får bestämma, mig spelar det ingen roll.. MEN JAG VILL INTE BESTÄMMA SJÄLV, jag vill ha nån att bolla för och nackdelarna MED, nån man kan komma fram till ett beslut gemensamt med..suck..kanske är det lite hormoner som talar nu ändå..

Av Wallström - 23 maj 2011 05:31

Huvudvärk allan idag kan man säga, har vaknat ca 5 ggr som jag vart tvungen att gå upp (eller ned blir det ju eg ..ler..) sedan ringde kalles larm 04:30 imorse och han hade bytt larm igår för att han verkligen skulle vakna... Ja tack för den nog vakna man , och säkert hela grannskapet med, var det värsta jag hört, så är sjukt trött just nu men kan ändå inte somna om, fick barna till att somna om igen som tur var..


I torsdags insåg jag att mammas lilla kille börjar bli stor.. Kl 9:30 skulle jag följa med Sebbe till nya skolan, ja han skall ju snart börja på samma som C's.. Så dem var där för upprop, lek, lära känna lokalerna och fröknarna, och när man ser barnen i skolan känns det verkligen att dem INTE är små längre, Cecilia börjar i 3;an efter sommarlovet och Sebbe börjar alltså skolan.. När han skulle tillbaka till dagis sa han, nej mamma jag vill inte det är ju bara för småbarn, hm...men efter en del övertalning gick det..


Fredags kvällen var lugn och mysig, vi köpte hem färska nygrillade revbensspjäll och potatissallad, gjorde en vanlig sallad och varma baguetter, jag tror hela familjen satt vid bordet 1½ timma och pratade, åt och hade mysigt och det var ovanligt.. Till efterrätt uppkrupna i soffan till "så skall det låta" blev det glass (gb's nya nogger chokladkex på paket, är riktigt goda faktiskt) och JORDGUBBAR, och dem var så goda!


   



Lördagen bestod av fotboll och en uppstigning vid 5:30 på morgonen och sedan på eftermiddagen besök av mormor & morfar ( ja barnenes då ) och det var inte igår direkt kan man säga utan det var länge sedan. Och dem hade köpt med sig mat, färdig hemma lagad potatis gratäng som var alldeles varm när man öppnade foliekartongen, SUPERGOD verkligen, och 3 stycken kycklingar, och lite annat smått och gott.. Dem stannade ett par timmar innan dem var tvugna att åka hem. Så vid 20 tiden bänkade vi oss framför Americas funniest homevideos, och jag kan säga att det han nog INTE mer än sluta så hade jag somnat, HELT SLUT.


Söndag morgon blev vi väckta av Sebbe som trodde klockan var 10 och att han hade försovit sig, men det var varken veckodag eller att klockan var 10 utan endast 6, så vi försökte somna om men det var lönlöst..skrattar.. Så tog det allmänt lungt , gjorde i ordning frukost och åt framför tv:n = ovanligt men mysigt.. Sedan när klockan blev 10 var det dags för sysslor utom hus, jag började klippa gräset men klippte en 3 del så lämnade jag över till kalle och kände att det fick vara bra, då tog jag över den stora klipparen som klipper kanter och liknande man inte kommer åt med gräsklipparen. Den var bättre och då kunde jag gå i min egen takt. Dock tål jag inte solen alls längre så fick solexem till tusen över allt :-( kliade hela kvällen och natten..
På eftermiddagen var vi bjudna hem till Kalles föräldrar som hade grillat och dukat upp värsta bordet med mat, ja det fanns det mesta, så det räckte att titta på det så var man mätt:-)


Efterrätt blev det såklart också, men den bjöds vi på inne i mariestad i hamnen, mjuk och kulglass så gick vi där och strosade lite, han lagom hem tills ovädret drog igång kan tilläggas..


Summan av helgen är att den har vart toppen bra och mysig med familjen, men att vi INTE gjort mycket mer än ätit känns det som..skrattar..ändå är jag otroligt mör i kroppen idag..


Av Wallström - 19 maj 2011 07:23

Hallå!


Det var längesedan, så många ggr man tänker NU, nu skall jag skriva, men så kommer alltid nåt annat i mellan.. Vårat liv har vart upp och ned det senaste kan man säga, på dem flesta plan...
Allt som kan tänkas gå sönder i ett hus har typ gjort det här, spis, värmepannan, ugnen (dem är separata), tvättmaskin, ja u name it.. Och där inget direkt äldre än ca MAX 5-6 år, tvättmaskinen är väl strax över 1 år, allt lagom till att garantierna har gått ut i vart fall..


Sedan går graviditeten upp och ned, är i v 15 just nu och har svåra problem med mina tarmar, in och ut på det jävla sjukhuset så man borde rent utav fråga om man inte kan få ett eget rum där snart , ja familjerum för jag är inte den enda som hamnar där ju! Kalle ramlade baklänges ned från en höjd på ca 4 meter rätt ned i en betongplatta och slogs sig illa kan man säga, är ett par veckor sedan nu, men han har fortf ont utav det! I samma veva som det fick han reda på att hans jobb försvann så det har vart lite hysteriskt här, men nu har det ordnats ett nytt med samma lastbil, men vi vet väl inte än hur det kommer se ut annars med jobbtider och allt, allt detta har gjort båda oss ganska stressade även om jag försökt att vara lugn och sansad för just barnets skull, men det går verkligen inte i alla lägen helt enkelt. Sedan är det även lite annat runt om som jag inte känner att jag vill ta upp i bloggen men som ligger och gnager och det frestar på!


Ja hur ser framtiden ut då? Vem vet? vi är (iaf jag) uppbokad varenda helg nu framöver, Cecilias fotboll har dragit igång ordentligt och det är nu cupmatcher så det står härliga till. Denna helgen är det i gullspång, ca 6 mil härifrån 1 väg! Nästa helg är det klassfotbollen inne i skövde (tackar för det=) Helgen efter 4-6 juni är det fotbollsläger, helgen efter det 11 juni är det bröllop (barnfritt) i/på hamburgsön ca 20 mil en väg kl 16 och det känns ju väldigt kul när Cecilia fyller år den 12 juni och hon vägrar åka till sin far. Jag tänker inte tvinga henne eller påverka henne på nåt sätt utan det är hennes eget val, en hel härva har nämligen nystats upp om vad hans "sambo" har sagt och utfrågat henne om och Cecilia avskyr henne, han flyttade ifrån henne och allt var frid och fröjd tills han nu valde att återvända till henne.. Så har inte riktigt klurat ut hur jag skall lösa allt den helgen än, men man är väl en bläckfisk och kan dela på sig? Eller är man inte det? Nähäpp..skrattar..
Ja helgen efter det den 17:e juni är det ju skolavslutning, ovanligt sent tycker jag men, på kvällen skall C och en kompis till henna ha disco pga att dem fyllt år för ca 40 barn så vi har hyrt en byggdegård, ja det blir spännande minst sagt :S och på lördagen en ny cupmatch, vart vet jag dock inte, men det känns ialla fall som mina helger framöver är räddade;)


Ja nu är ni uppdaterade i mitt liv lite både vad som hänt och kommer att hända   

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards