Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under april 2013

Av Wallström - 26 april 2013 06:17

Tiden räcker verkligen inte till att blogga, dagarna går i ett vilket är jäkligt skönt just nu dock blir man väldigt trött ;) Denna veckan och även förra har vart extrema med inbokade grejer. Ikea i måndags var dock både dyrt och roligt, en hel del inför bröllopet inhandlades i porslinsväg osv..hoppas på en tur till snart. Det var skönt för Elias var hos farmor så vi hade bara dem stora barnen med vilket både dem och vi njöt av då vi käkade lite gott på vägen med. På väg hem stannade vi till och fikade hos Emma och Eric.

Även biltema, rusta och karlsson har handlats en del på småplock som skall vara till allt pyssel runt om, små summor som blir ofantliga efter ett tag men fint blir det:) Samt sjukhusbesök ett par ggr i veckan..

Bröllopsklänningen kom i Tisdags, trodde den skulle vara för liten, men icke, tvärtom så skall sys in på vissa ställen tack å lov trots att jag gått upp massor av kortisonet..

Idag blir det leklandet för mig och Elias med Emma och gustav, kul för skiljer ju bara en månad på dem 2 så idag skall dem riktigt få busa av sig, även Elias mamma behöver få leka av sig lite ;) Emma är ju gravid så blir nog lite lugnare för hennes del gissar jag på :O
Sedan skall dem stora barnen på maskerad disco ikväll så sedan blir det hem och hjälpa dem med utklädningen, gissar på att jag kommer somna tidigt, direkt när Cecilia kommer hem vid 22 förmodar jag. Med tanke på jag var uppe innan kl 5 och var ute med Messi med så :)

Min rocka billy klänning och mina nya skor för 50/60 tals festen har också kommit, har ju även köpt både en skinnjacka och en jeans jacka så jag kan välja när dagen väl kommer ..hehe..senaste veckornas inköp kommer i bilder eftermiddag om jag hinner just nu känner jag inte att tiden finns då barnen skall iväg till skolan och jag måste va inne i stan redan 8:30 då kalle skall till läkaren trots att leklandet inte öppnar förrän 10 så får fördriva tiden på nåt kul sätt :)

Av Wallström - 4 april 2013 06:21

Har ju mått lite sämre dem senaste dagarna och haft lite ondare så har ju anat att något var fel, och igår ringde läkaren ang dem sista avföringsproverna (inte mysigt jag vet) som jag tagit, lämnar 3 i veckan nu och dem hade visat alldeles för höga halter av bakterier som tydligen ökat för varje prov. Så jag åkte på en ny antibiotika kur som jag får börja med idag då jag inte hade nån möjlighet alls att åka in till Skövde igår och hämta. Ska ju ändå in till sjukhuset nu på förmiddagen så.. Biter nu INTE denna antbiotikan på skiten var jag tvungen att bli inlagd igen och då få blod, det kändes inte som nåt trevligt alternativ så jag vill inget hellre just nu att antibiotikan gör så det vänder..


Har ju vart glad det senaste då jag fått lite annat att tänka på, men igår kändes det verkligen som flera steg bakåt igen :-(  Som tur var bröt jag ihop en stund och sedan var jag tvungen att ta mig samman då kalle inte var hos oss och inte heller kunde komma, vilket jag tror var bra, för då var jag tvungen att rycka upp mig igen för barnens skull. Utan barnen i mitt liv tror jag ja hade gett upp för längesedan, jag hade nog inte ens klivit ur sängen skulle jag gissa på. Men idag är en ny dag med nya tag, sovit dåligt då jag inte somna förran 1, och gick upp vid 5 men ändå bättre än nätterna innan. Skall in och hämta medicinerna direkt när det öppnar kl 8 då jag måste börja med dem direkt. Sedan skall jag handla lite och göra dem viktigaste ärendena inne i stan i den mån jag orkar.


Sedan hoppas jag det har kommit lite paket med det jag har beställt för att göra inbjudningskorten, så jag kan ha nåt annat att tänka på för ett tag. Igår fick faktiskt Kalle handlat sina kläder, hör och häpna, även det gick undan :)


Nä nu skall jag fixa mig i ordning innan sjukhusbesök och allt, ha en fin dag i solen alla där ute   

Av Wallström - 3 april 2013 05:48

2:a natten i rad jag inte kan sova, värk från magen som går ut i ryggen, i natt har vart katastrof.. Var på sjukhuset igår och fick svar på förra veckans prover och tog nya, dem från förra veckan hade försämrats, så ev måste jag sluta med tabletterna jag äter nu.. men vi skulle avvakta ett par dagar till och se vad dem nya proverna visade. Att det aldrig kan hålla sig i schack, utan måste krångla hela tiden, blir jäkla jobbigt..:-(

Var runt i småbutiker i går och shoppade lite inför allt som hör bröllopet till nu, skönt att ha nåt annat att tänka på.. Skall göra mina egna inbjudningskort förhoppningsvis med en mycket god väns hjälp som är otroligt duktig:) Men jag vet precis hur jag vill ha dem och eftersom det skall gå i samma färgtema allting så ville jag inte beställa kort från nåt företag. Gästlistan är nästan helt klar, har strukit och skrivit dit ett par ggr nu, men känns som jag glömt av nån och det gör mig lite frusterad. Tur man har några veckor kvar innan dem skall ut så jag hinner ändra lite till ;)

Sedan har jag löst lösningen på "namnskyltarna" inför bordsplaceringen, tyget till borden och stolarna är inköpta, BARA 150 m tyg som skall sys, organzalöpare även dem köpta, och ja det blev en hel del igår så kommit en bit in i planeringen nu :) Klänningen beställdes i torsdags och skulle ju ta ca 2 veckor så lite nervöst innan den kommer med:)

Vin/sprit listan inför maten är klurig, är själv ingen jätte vindrickare, eller ja jag dricker knappt alkhol alls och just nu definitivt inget så vi har bestämt vad fördrinken blir och det röda, men det vita jobbar jag fortfarande på, även vad vi skall servera för dryck till efterrätten är jag på det klara med. Vad vi skall servera i baren har vi fortfarande lite delade meningar om, men jag ville inte ha nån jäkla fyllefest heller så hoppas dem flesta kan sköta sig.

Maten är redan fixad den med, bestämde och bokade den igår...Ja jag har hunnit mycket på 1 vecka tycker jag ändå...

Av Wallström - 1 april 2013 09:45

Igår gick dagen i ett rasande tempo, egentligen gjordes inte mycket men sa bara svisch ändå, mådde hyfsat okej så då försöker man ju plocka, tvätta och greja det man kan, sedan blev det över en timmas promenad vilket var underbart.. Lite pyssel shopping och sedan ville barnen baka så då fick dem välja ut varsin grej ur kokboken och det blev en rulltårta och en sats med olika chokladmuffins.

 

 

 

Nästan som på påsk men mosade jordgubbar och grädde i istället nu, tyckte barnen gjorde ett bra jobb :)

 

 

 

I muffinsen tryckte dem i all choklad dem hittade, Marabou, Dumle pepparkaka, geisha, wienernougat och hmm kexchoklad :)


På kvällen blev jag hängig och trött igen men försökte va vaken och se en film, fick dock ge mig tillslut. Vaknade 7 i morse och ont nere ihöger sida, men trotsade det och gav mig ut på promenad ändå. Blev 45 min, måste röra på mig då jag utav medicinerna just nu går upp i vikt som bara sjutton och det vill jag verkligen INTE nu.. Kortisonet har verkligen fått mig att se ut som en svullen GRIS (ja mer än vanligt då förstås :) Hoppas jag går ned allt igen när kuren är slut, men har ju 1½ månad kvar minst så..



OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards