Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under maj 2010

Av Wallström - 27 maj 2010 20:33

Ja nu skall jag prova att blogga från min mobil, får bli som det blir :-) Idag har varit en städ och tvätt dag, tvätt i massor som vanligt! Sen så blev det en tur in till skövde nu på eftermiddagen, köpte med jordgubbar och glass och åkte hem till svärmor och fikade, riktigt gott i gott gott!


Har varit lite hurtig idag iaf, promenerat 2*60 min, sedan cyklat på motions cykeln 25 min och så klippt halva gräsmattan ca 1 timma..


Sedan hade kalle köpt nya skor till mig idag, SÅÅ SKÖNA var dem att gå i, dock var dem röda, svår matchade, men vad gör väl det:-)


 

Av Wallström - 26 maj 2010 23:30

Japp ikväll har vi varit halvslöa och trötta, så en film skulle det bli och sjävklart blev det:


  


Göta kanal 3


Men JÄVLARS va kass den var, både jag och Kalle ville stänga av efter en liten stund men pinade ändå oss igenom den.. Jag hoppas verkligen detta var slutet och att det inte kommer nån mer!!!!!!!

Av Wallström - 26 maj 2010 17:15

Var tvungen att bege mig in till skövde för att köpa ett nytt koppel till Ludde idag så passade på att ta en tur till Elins Esplanad också då jag hade presentkort på 200kr på H&M. Så blev även lite shopping idag då...


2 par Haremsbyxor samt en kjol till mig



1 Skjorta och en pike till Kalle



Och en tröja och kjol till Cecilia



Nu blir det ingen mer shopping förrens ev innan vi skall till Turkiet, då kanske behövs nåt nytt och då är det ju garanterat REA på sommarkläderna här;)


Köpte också ett par presenter till Cecilia men dem vill jag inte lägga upp här då hon kikar och läser här ibland så:-)


Handlade sedan lite mat och när man kom ut stod dem och sålde JORDGUBBAR, var bara tvungen ju:P SÅÅ GOTT, men så dyrt just nu. Men det blev jordgubbar och glass till barnen och grädde och jordgubbar till oss vuxna..MUMS var det...


  


        

Av Wallström - 25 maj 2010 09:45

2 par nya skor till Cecilia, båda med klack;)

 


Sebastian valde själv hatten och solglasögonen, och han blev ju sååå tuff i dem så självklart fick han dem, plus ett par enkla foppa tofflor med blixten på!



Och så till sist ett par SUPERSKÖNA skor till mig, nästan samma som Cecilias , ingen jätteklack utan en alldeles lagom!


        

Av Wallström - 24 maj 2010 14:28


 



Japp nu har vi ÄNTLIGEN FÅTT BOKAT EN RESA, TJOHOO!!!!!!!

Blev till Marmaris i Turkiet, har aldrig varit just där, har varit ett antal ggr i alanya men aldrig här. Hittade ett fint ställe som vi fastnade för med halvpension, innebar alltså frukost och middag, kanon verkligen tycker jag! Enda nackdelen är att det är långt kvar:-) I slutet av Augusti bär resan av, klockan 6 på morgonen..ler.. Även Kalles bror med familj åker då, och utav en slump råkade vi till och med hamna på samma hotell, skrattar, lite lustigt faktiskt då vi trodde dem skulle till side, vi visste inte att dem bokat samma, men kommer bli jättekul ju!


Av Wallström - 24 maj 2010 14:09

Jaha till helgen skall vi göra ett nytt försök med barnen och deras pappa, varje gång dem skall åka ändras det, men nu har han lovat så vi får väl se..

Om det nu blir så  att barnen åker skall jag och Kalle åka och fiska i helgen:-) Förra året vi hade jag tjatat på Kalle om att jag ville meta så vi bestämde ju en dag och Birgitta (kalles mamma) lovade att passa barnen och jag hade köpt ett nytt metspö:-) Men så blev det ju inte, Cecilia hade ju blivit dålig så när hon kom hem från skolan var det ju raka vägen till akuten:-(

Men nu har vi sagt att vi skall göra ett nytt försök, dock har Kalle inbillat ig att han skall lära mig att kasta istället, I WISH, jag kommer fastna ÖVERALLT, men jag är villig att pröva då jag älskar att fiska:-)


Sedan på söndagen hoppas jag vi skall hämta barnen i gbg och kanske få hälsa på bebis O med familj, tiden går fort, han växer så det knakar och hade redan fått 2 tänder :O

Av Wallström - 23 maj 2010 12:00


I går hade vi inget inplanerat så åkte på en impulstur till Dalsland till mina föräldrar, var faktiskt mycket trevligt måste jag säga. Är inte alls ofta man träffar dem längre, så både barnen och mina föräldrar blev glada. Cecilia fick talat om vad hon önskade sig i födelsedagspresent och snäll som min mamma är kommer hon att köpa det som står överst på Cecilias lista;) Efter det tog vi turen förbi Uddevalla, mycket minnen och tankar, saknar det lite speciellt när det var sådant väder som det var, underbara solen!


  


Här är våra 2 älskade rackarungar, redo för en tur till Dalsland!

Av Wallström - 21 maj 2010 23:15


Dagarna går fort, dygnet har alldeles för lite timmar ibland känns det som eller så är det bara så att man får anpassa sig efter alla dygnets timmar hmm.. Just nu är det mycket runt om, födelsedagar/kalas, dop, skolavslutningar hängandes över oss.


Då och då får man en påminnelse om att man ibland inte tar vara på livet tillräckligt, nu i veckan var en sådan dag då kalle förlorade en relativt nära familjemedlem på 30+. Det är tufft, man får liksom en påminnelse om hur skört livet är, lite prat om livet i allmänhet blev det efter detta. Kalle har haft MYCKET att gå igenom det senaste och jag hoppas verkligen att det lugnar ned sig lite så att han kan få tid att bara va.


En kompis till han har ett tag nu tjatat om att få med han till gymmet, och nu äntligen har han nappat, tror det kan vara bra att han kommer igång igen, 2-3 ggr skall han börja köra, men vi får väl se hans kompis kör ju 5-6 ggr i veckan så kanske han hamnar där med tillslut..ler.. Bara han kommer igång och gör saker för sin skull, gör saker han tycker om, saker han MÅR BRA AV!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards