Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under augusti 2010

Av Wallström - 27 augusti 2010 07:07

...är nu kommen...Äntligen skall vi till värmen, och få lite semester, TILLSAMMANS som en FAMILJ, har inte blivit så mycket av den varan i sommar..


Mår mycket bättre idag än igår, men ändå inte helt okej så hoppas verkligen det ger med sig, släpade mig till kalas igår kväll då Kalles pappa fyllde år, åt endast några räkor och lite melon, vågade mig inte på så mycket mer, men då fick vi iaf visat oss innan vi åkte iväg!


Idag blir det STRESS innan vi kommer iväg, men så är det väl alltid:-) Cecilia skall hinna med skolan, få med läxor osv, jag skall hinna handla så kylen är full och lite smått vi skall ha med oss, sedan måste jag även köpa nya regnkläder till barnen då dem INTE passar så bra längre och det tänkte jag få gjort idag så det finns när vi kommer hem!


Men imorgon, då hoppas jag att vi ligger här:


  


För det lär ju bli en riktig slappar dag!


          Inatt blir det ju ingen sömn alls, men vad gör väl det:-)

Av Wallström - 26 augusti 2010 04:45

Fy fan vad kasst allting är just nu, mådde illa större delen av dagen igår och vid 17 tiden börja jag kräkas, och har gjort det ett antal ggr fram till nu, har halvlegat i soffan hela tiden och vet knappt vad jag skall ta mig till..

Ingen annan har blivit dålig, Tack Å lov, så tror inte det är kräksjuka utan bara helt enkelt min mage som börjat igen av stress och dylikt. Det svider i magen som f-n och har gjort det i ca 3 dagar nu, men just nu värre än värst!


Det är väl lägligt, vi åker ju imorgon så, buhu, bara att bita ihop och hoppas på det bästa. Dock känns det just nu inte aktuellt alls, vill ju bara sova men blir ännu mer illamående när jag lägger mig ner och känns som jag är pissfull och allt bara snurrar:S


Kalle skulle ha jobbat på fredagen innan vi åker , men puh tillslut fick han nu ledigt, känns som det behövdes, nä nu måste jag tyvärr springa igen!!!

Av Wallström - 25 augusti 2010 10:14

Vet ni vad jag hann med under rasten igår, lite klädköp, ovanligt va?!?!.. Nä jag fick den tröjan jag vile ha, så nu är den MIN, så varm och go den var, jag är supernöjd!! Blev en klänning till också, jag vet har alldeles för många, men den här liksom bara skrek att den vile bli köpt..tralalala... och ett linne, som skall med till Turkiet!

 

Fick ju passa på, mina auktioner på tradera gick ju ut i helgen och det kom iaf in nästan 500 kr på det vi sålde av, och jag har massa mer att sätta ut utav barnens gamla kläder, samt ett klädpaket från mig som jag samlat ihop ett stort sådant.. Det jag handlade nu gick på 190kr då jag hade en bonuscheck på 150kr  så inte så farligt:-)

 

  

 

Jag köpte 2 av denna då jag ej visste storleken och inte han prova, det positiva var att jag kunde ha den mindre storleken;)

 

  

 

Svårt att få en bra bild på tröjan så men ja det är samma tröja:-)

 

  

Av Wallström - 25 augusti 2010 08:11

Vilken stress, jobb, tvätta, Cecilia börjar skolan och inatt stekte jag köttbullar och hemmagjorda hamburgare, tog inte mer än ett par timmar!!


Känner att det är VÄLDIGT mycket som skall hinnas med innan Fredag, det blir inte bättre av att vi ringde fröken igår och frågade om ledigheten hade blivit beviljad då vi inte fått något svar. Nä dem lapparna kände hon inte till, dem fick hon av mig redan innan skolan slutade förra terminen:-( Då tyckte hon det var bra att vi åkte så tidigt av skolstarten och inte mitt i, så lät det inte igår, värsta predikningen om hur fel det var att åka nu! Ja hon var väl tvungen att argumentra om nåt när lapparna helt plötsligt var spårlöst borta:-( Blir pissur över allting....


Det positiva, vi har kikat runt efter saker att göra på plats och hittat tre stora badland med massa grejer, minigolf och bowling till på kvällarna och sånt så nu har vi iaf lite mer planerade saker att göra.. Hoppas blåsten och det dåliga vädret ger sig INNAN vi skall iväg så man slipper den skiten när man skall åka. Kalles mamma kom hem i måndags, hennes plan var nästan 2 timmar försenat p.ga av dåligt väder, det vill vi inte vara med om:-(


Nu har jag fått lämnat Cecilia åtminstonde och hon verkade väldigt nöjd över att skolan började igen, och det är ju huvudsaken!

Av Wallström - 23 augusti 2010 07:56

Då var man en ny människa nu då, 1 timma på cykeln och en dusch fick en att vakna till liv:-)

 

Har en halv A4 sida med olika personer/företag jag skall hinna med att ringa idag, jag stressad nä vadå? Sedan skall jag möta mamma i vänersborg vid 15 tiden och det tar ju en stund att åka dit!

Men vadå liksom, det är ju snart semester, så då får det väl lov att vara så här innan, då kan man ju verkligen koppla av sedan:-)

 

Lite bilder på rummet, eller på tapeten är det ju egentligen, den kom upp igår, och fort gick det..ler..

 

  


Det som fattas är nya gardiner, mattor, blommor och matsalsmöblerna;) Men det kommer veckan efter turkey, orkar inte tänka på det nu innan!

Av Wallström - 23 augusti 2010 06:19

Jaha då var det Måndag morgon igen då, jag är helt ärligt helt slut idag, känns som kroppen blivit överkörd av en ångvält..skrattar..


Men finns massor att göra dem sista dagarna innan vi skall åka så det är fullt upp, kom inte i säng förrens nästan kl 01 inatt då jag hade massa hemma jobb på datorn, och idag är jag vi tvungna att åka upp till dalsland och lämna och hämta lite saker. Får bli en såndär blixtvisit:-)


Tapetseringen blev klar och jag blev riktigt nöjd, fick ställa dit ett par blommor och gardiner provisoriskt tills jag får köpt några snygga! Skall försöka fixa lite bilder senare idag,,och sedan då är det bara nya matsalsmöbler, men det får bli efter vi kommer hem från turkiet igen!


Nä nu skall jag ned och cykla 1 timma, denna helgen eller ja (fre-lör) hade jag gått upp 0,6kg, idag har jag inte kollat ännu :S





Av Wallström - 22 augusti 2010 07:11


BARBIE, tog vi hand om i Maj när hon kan ha varit runt 4-5 veckor (svårt att säga riktigt)! Då hade hon blivit övergiven av sin mamma och vi trodde inte hon skulle klara sig, men hon fick mjölkersättning och ett varmt bad efter varje måltid då hon inte riktigt visste hur hon skulle äta..ler.. Senare började vi med mosad mat och hon växte och frodades, nu är hon ett riktigt charmtroll/busfrö kan man säga.. Hon vill bli buren hela dagarna, och lyfter man inte upp henne skriker hon som en stucken gris, enda gången hon inte vill bli buren är när hon sätter i gång och lever rövare ihop med Ludde;)


  


      


    

  

HON ÄR ALLTID RUNT OMKRING OSS HELA TIDEN, visst är hon söt?..ler..

Av Wallström - 21 augusti 2010 18:30

Då var man hemma igen då och vilken underbar sambo man har..maten var klar, och det blev lite annorlunda minipajer idag, mycket goda kan jag säga! Samt varsitt fat med kräftor och räkor,,gotti gott gott.. dock ingen alkohol, men ett glas fanta tog jag till!


    


Nu skall vi se på film hela familjen och Cecilia fick välja, så det blev :


Sällskapsresan

 

  

 

Passade ju bra nu när vi snart skall åka..ler..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards