Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under mars 2009

Av Wallström - 31 mars 2009 16:58

Har följt en blogg om Sabina- en cancersjuk mamma, en längre tid nu, men idag när jag skulle läsa stod det att hon hade gått bort imorse.. Hennes blogg har berört något orehört, och tårarna rann längs kinderna när jag läste om det tragiska slutet.. När man läser om sånt här lär man sig att ta varit på livet och inte klaga på minsta lilla skitgrej, för det finns så många där ute i världen som kämpar för att överleva..

Tänker på familjen och det finns inga ord man kan säga för att göra det lättare..


 http://mittlivsabina74.blogspot.com/


*TAG VARA PÅ TIDEN NI HAR HÄR I LIVET, TJAFSA OCH BRÅKA INTE I ONÖDAN, LIVET ÄR ALLDELES FÖR KORT FÖR DET! BERÄTTA GÄRNA EN EXTRA GÅNG HUR MYCKET DU TYCKER OM DINA VÄNNER OCH FAMILJ* 



Av Wallström - 31 mars 2009 09:48

HALLONGROTTOR


4½ dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g smör (eller margarin)


FYLLNING
1 dl fast hallonsylt



Gör så här:

Blanda samman mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en skål.
Skär matfettet i mindre bitar och tillsätt det.
Arbeta snabbt samman till en deg, gärna i matberedare.
Om du låter degen vila en liten stund i kylen blir den lättare att hantera.
Forma degen till valnötsstora bollar. Sätt ugnen på 200°C.

Lägg i muffinsformar på plåtar.
Gör en fördjupning i varje kaka och klicka i lite sylt.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter. Låt kallna på galler.

Av Wallström - 31 mars 2009 08:32

Har en hel lista med smågrejer som skall inhandlas.. Vill verkligen dit nu, men får väl bli efter påsk först, kanske helgen efter om det hinns med! Det värsta är att man oftast kommer hem med mycket mer än man tänkt sig..

Av Wallström - 31 mars 2009 07:25

KÄRLEKSMUMS/SNODDAS


Kaka:


150 gr smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk


Smält smöret, låt svalna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda alla torra ingredienser för sig och rör ner dem i äggsmeten. Tillsätt smöret & mjölken sist. Häll smeten i en bakplåtspappersklädd långpanna.
Grädda i 175 grader i ca 25 minuter mitt i ugnen.


Glasyr:


75 gr smör
2 msk kaffe
2 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 ½ dl florsocker
Kokos /strössel


Smält smöret och blanda i övriga ingredienser så allt smälts samman. Bred sedan glasyren över den varma kakan och strö över kokos och/eller strössel.

Bred glasyren på den färdiga, varma kakan. Strö över kokos. Skär i rutor när kakan svalnat.

Av Wallström - 31 mars 2009 07:11

Somnade vi 23 tiden igår, mamma va här en snabbis innnan hon skulle till jobbet och pratade lite. Tyvärr är det ju oftast att hon är här när barnen sover, och jag vill verkligen inte hålla dem vakna så sent..

vaknade vid 4 - tiden av att Sebastian började gråta, han va kissnödi, så då var det bara att pallra sig upp. Ibland går han själv och ibland får man följa med och inatt va som sagt bara att följa med, somnade om strax innan 5, men vaknade igen 5:25 då Cecilia puttade på mig och ville fråga om hon fick ha kjol idag. Så ja det va ingen ide att försöka sova mer!


Idag skall jag fortsätta gå igenom alla köksskåp, mamma skulle ha med massa lådor idag så, skall verkligen göra mig av med allt onödigt..


Av Wallström - 30 mars 2009 16:28

Ja  CITTRA SPOT - dessa lampor va det vi fick utav mamsen igår, vi sparade in 660kr på det! Tur att man har en snäll mamma...

Av Wallström - 30 mars 2009 13:54

30 mars - 5 april


KÄRLEK

Nu bör du få det romantiskt. Har du redan en vän så bör ni ha det bra. Men är du fri så se fram emot ett spännande möte. Den raraste av kärlekar vill vara din bästa vän.

ARBETE/HÄLSA

Arbetet kan kännas tungt just nu, men när du närmar dig veckans slut så kan du få höra lovord om ditt sunda och positiva sätt. Du är en härlig själv med stark livskraft.

EKONOMI 

Nu bör du vara optimistisk och verkligen tro på att du har den bästa ekonomi som går att få. Veckan kan ge dig vinst i spel och stjärnorna tror mest på vinst med Lotto.


Lyckotal: 2, 8, 13, 28, 33, 34, 43
Bästa lyckotal: 13

Av Wallström - 30 mars 2009 12:12

Radiotjänst och elen är nu uppsagda också, elen gick smidigt och lätt, men radiotjänst va svårare. Där skulle man uppge allt ny adress och nya sambons namn och diverse. Men ordnat är det ialla all. SKÖNT, slipper man tänka på dessa.

Är det dagis och sådana saker kvar nu då...kommer på mer och mer efterhand hela tiden sedan tror jag. Som tur är e jag nu ute i God tid, just för att allt skall gå så lätt som möjligt och för att slippa massa extra onödiga kostnader efter att man flyttat härifrån!


Nu skall jag alldeles strax dra mig ut på en långpromenad, skall ju hämta Cilla vid skolan så väljer att gå en runda 40 min innan, så blir det ca 1½timma iaf!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards