Mitt Liv Som Fru Wallström..

Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Måndag morgon - helgens uppdateringar :-)

Av Wallström - 23 maj 2011 05:31

Huvudvärk allan idag kan man säga, har vaknat ca 5 ggr som jag vart tvungen att gå upp (eller ned blir det ju eg ..ler..) sedan ringde kalles larm 04:30 imorse och han hade bytt larm igår för att han verkligen skulle vakna... Ja tack för den nog vakna man , och säkert hela grannskapet med, var det värsta jag hört, så är sjukt trött just nu men kan ändå inte somna om, fick barna till att somna om igen som tur var..


I torsdags insåg jag att mammas lilla kille börjar bli stor.. Kl 9:30 skulle jag följa med Sebbe till nya skolan, ja han skall ju snart börja på samma som C's.. Så dem var där för upprop, lek, lära känna lokalerna och fröknarna, och när man ser barnen i skolan känns det verkligen att dem INTE är små längre, Cecilia börjar i 3;an efter sommarlovet och Sebbe börjar alltså skolan.. När han skulle tillbaka till dagis sa han, nej mamma jag vill inte det är ju bara för småbarn, hm...men efter en del övertalning gick det..


Fredags kvällen var lugn och mysig, vi köpte hem färska nygrillade revbensspjäll och potatissallad, gjorde en vanlig sallad och varma baguetter, jag tror hela familjen satt vid bordet 1½ timma och pratade, åt och hade mysigt och det var ovanligt.. Till efterrätt uppkrupna i soffan till "så skall det låta" blev det glass (gb's nya nogger chokladkex på paket, är riktigt goda faktiskt) och JORDGUBBAR, och dem var så goda!


   



Lördagen bestod av fotboll och en uppstigning vid 5:30 på morgonen och sedan på eftermiddagen besök av mormor & morfar ( ja barnenes då ) och det var inte igår direkt kan man säga utan det var länge sedan. Och dem hade köpt med sig mat, färdig hemma lagad potatis gratäng som var alldeles varm när man öppnade foliekartongen, SUPERGOD verkligen, och 3 stycken kycklingar, och lite annat smått och gott.. Dem stannade ett par timmar innan dem var tvugna att åka hem. Så vid 20 tiden bänkade vi oss framför Americas funniest homevideos, och jag kan säga att det han nog INTE mer än sluta så hade jag somnat, HELT SLUT.


Söndag morgon blev vi väckta av Sebbe som trodde klockan var 10 och att han hade försovit sig, men det var varken veckodag eller att klockan var 10 utan endast 6, så vi försökte somna om men det var lönlöst..skrattar.. Så tog det allmänt lungt , gjorde i ordning frukost och åt framför tv:n = ovanligt men mysigt.. Sedan när klockan blev 10 var det dags för sysslor utom hus, jag började klippa gräset men klippte en 3 del så lämnade jag över till kalle och kände att det fick vara bra, då tog jag över den stora klipparen som klipper kanter och liknande man inte kommer åt med gräsklipparen. Den var bättre och då kunde jag gå i min egen takt. Dock tål jag inte solen alls längre så fick solexem till tusen över allt :-( kliade hela kvällen och natten..
På eftermiddagen var vi bjudna hem till Kalles föräldrar som hade grillat och dukat upp värsta bordet med mat, ja det fanns det mesta, så det räckte att titta på det så var man mätt:-)


Efterrätt blev det såklart också, men den bjöds vi på inne i mariestad i hamnen, mjuk och kulglass så gick vi där och strosade lite, han lagom hem tills ovädret drog igång kan tilläggas..


Summan av helgen är att den har vart toppen bra och mysig med familjen, men att vi INTE gjort mycket mer än ätit känns det som..skrattar..ändå är jag otroligt mör i kroppen idag..


 
 
Monika

Monika

24 maj 2011 09:37

Hej!
Kunde inte kommentera på min egen blogg....!
Tack för kommentaren om tårtorna! Här är det bra, förutom lite vanlig sjuka :-)

Jobbigt att du ska ha det så jobbigt. Vet dom varför?

Har du kvar det numret jag senast mmsade på?

http://mamma-monika.blogspot.com

Wallström

24 maj 2011 10:06

Hej :-)

Ja jag har samma nummer kvar! Ja det var så lite så, tyckte verkligen dem var superfina:-)
Nja dem kan ju inte göra alla undersökningar dem vill just nu pga graviditeten, men tarmarna tar stryk just nu och det är väl bara att hålla tummarna att det håller sig någorlunda i shack tills det är dags för den lill* att komma ut! Men påfrestande är det ju.. Är stammis på kss kan jag säga..ler..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wallström - 10 januari 2014 16:12

  Kommer nog göra sig bra över köksön :)     Har letat som en galning efter en snygg lampa till köket, vi behöver en över den nya köksön, och ÄNTLIGEN hittade jag en som jag tyckte va snygg. Passade då även på att beställa med ett par enkl...

Av Wallström - 10 januari 2014 10:03


  Vår micro har vart trasig sedan början av december tror jag det är om inte ännu längre, och man blir sjukt desperat efter en när man inte har nån. Vi hittade en ny vi ville ha redan i december men när vi skulle köpa den fanns den inte i lager o...

Av Wallström - 10 januari 2014 09:42

Ja nu är jag lite sugen på att åka igen, och efter att jag och K pratat igår om vad vi skall köpa till Sebbe i födelsedagspresent, (fyller 9 år 21:e feb) så kom jag på den briljanta ideen att vi myser till det lite med en Ullaredstur..ler..och Kalle ...

Av Wallström - 7 januari 2014 06:45

Ja vi köpte ju ny soffa för ca 1½ år år sedan, och har dels redan tröttnat på den, sedan passar den inte riktigt in såsom vi vill ha den och sen är komforten INTE alls detsamma som när vi köpte den. Sedan har vi ju en brun soffa från Mio i källaren s...

Av Wallström - 6 januari 2014 06:42


Aniston ja det är min mans s.k fri kort..skrattar.. så nu när han vart så gullig och tagit hand om oss sjuklingar fixade jag fram 2 filmer med henne som vi kunde glo på. Dock var vi nog eniga om att det är inga höjdar rullar hon är med i den kvinnan,...

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards