Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Wallström - 5 september 2011 15:08

Har hämtat barnen från skolan, regnet fullkomligt vräker ned, men det var faktiskt riktigt skönt, njöt av den lilla promenaden som blev:-) Sebastian hann inte mer än hem och äta så stack han iväg till sin kompis, han skall va hemma till 16 igen dock då det är innebandyträning sedan och han måste få i sig lite middag innan, ja full fart kan man inte neka till att det är...

Har nu suttit och kollat igenom barnens jultidningar och fått beställt en del som får bli julklappar, både til mina egna och syskonbarnen, beställde även 2 böcker till mig själv, Camilla Läckbergs nya - Änglamakerskan och Stig O Blombers - Mord på västkusten;kommer nån gång i slutet av november så när jag sedan skall få tid att läsa dem är ju en annan femma;)
      
Här är senaste bebisinköpen:-) Blir lite då och då, antagligen alldeles för mycket;)
   

Av Wallström - 5 september 2011 11:29

Lämnade barnen på skolan och satte sedan igång här hemma, disk, tvätt dammsugning ja det finns lite att göra om man säger så som vanligt..skrattar.. Just nu när vi är mitt uppe i rensningen ser det ut som kaos här hemma verkligen, men vi skall nog får någorlunda ordning här med nångång=)
   
Precis ätit lunch/frukost nu, slarvade idag och har inte ätit frukost, var nog inte hungrig och glömde bort det helt och hållet, brukar ju bara sitta med barnen när dem äter, äter inte själv då för att jag tycker det är för tidigt. Så det blev en rejäl lunch 3 stora pannkakor med sylt och grädde som jag gjorde till rulle..ler.. ½ apelsin och lite vindruvor med citron vatten till.. Jaja gott var det, och tackar Kalle för att han var snäll och stekte ett 50 tal pannkakor igår som vi kunde ha i frysen och bara ta fram=)
 
Nu skall jag fortsätta ta tag i lite grejer här, hade bara velat tömt hela huset egentligen och sedan ställt in allt på nytt, 1 grej i taget (men slängt hälften;)

Av Wallström - 5 september 2011 09:30

9:30 knackade Sebastians kompis på dörren, då satt vi fortfarande i pyjamasar och mös i soffan, hade inte riktigt räknat med besök sååå tidigt.. Jag personligen låter inte mina barn gå iväg eller ringa till nån så tidigt, speciellt inte på helgerna då man vill ta det lugnt. Men sebastian blev ju glad och skuttade iväg fort så:-)

Men efter det fick vi alla fall gjort oss iordning och började greja, vilket var lite segt när det verkligen var så underbat väder ute igår, kändes som utomlandsvärme.. Cecilia gick iväg med en killkompis och spelade fotboll, även sebbe och hans kompis gick iväg ut så då fick vi röjt lite mer, är dock ännu INTE klara och lär nog aldrig bli förrens vi hittar ett nytt boende=)

Även denna dag bara sprang iväg så klockan 17 var det dags för Sebastians fotbollsträning, han är så duktig och han får mycket beröm, efter träning kom tränaren fram klappade Sebbe på huvudet och sa fortsätt så här så kommer du långt=) Hoppas hans intresse inte svalnar bara, men då är det ju inte mycket att göra åt. än så länge tycker han det är jättekul ialla fall:-)

     
På kvällen blev det toast och vi kikade på idol, barnen la sig när halva tiden hade gått FRIVILLIGT så vi kikade på en film efter det, men sedan slocknade jag med=)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards