Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Wallström - 14 september 2012 12:11

Äntligen, Elias har somnat en stund, hur mycket jag än älskar den lille krabaten är det skönt när han somnar en stund och man får sätta sig ned och varva ned lite :) Han är högt och lågt, vill testa och prova allt, lär sig nåt nytt hela tiden, igår lärde han sig öppna ytterdörren så nu får den vara låst hela tiden, har man väl lärt sig är det ju sååå himla kul att göra det om och om igen..skrattar..
Idag skulle han äta sin lunch själv, detta var resultatet (som tur var han jag få av han tröja innan det värsta), så vad tror ni jag skall göra nu när han sover?!?!


 


JA det är fredag igen, veckan, ja vad skall man säga jag har inte riktigt vart med denna veckan, jag har liksom varit här men förmodligen mer som en robot, gått i min egen värld, fått barnen till skolan fått i dem mat osv Men ändå inte hängt med riktigt, Cecilia sa idag, Mamma du fyller år imorgon, du har väl inte glömt det? Men jo det harde jag faktiskt, jag har sagt att jag inte vill bli firad innan och jag står fast vid det, det finns så mycket annat att fokusera på, jag skall ta en bakdag med barnen imorgon har jag bestämt mig för och sedan skall vi gå på bio om nu K kan ha Elias som han har lovat. Så kanske vi kan se filmen Modig, det är iaf mina planer för morgondagen och jag hoppas det blir så nu.


Inser att jag borde fixa iordning min Header på bloggen, det är ju ett par år sedan sist och lite har ju hänt, barnen har blivit större, Elias finns ju hos oss, och Kalle har ju flyttat så ja lite inaktuell är den :)



Av Wallström - 14 september 2012 07:31

För att fördriva dagen igår gjorde jag ALLT, bland annat beställde jag lite saker :) Jul närmar sig med STORMSTEG, jag vet inte riktigt varför men det har vart mycket funderingar kring jul här hemma, kanske för att jultidningarna kom, eller kanske för det som just nu händer i vårt liv.. Iaf har jag lovat barnen och mig själv att det skall bli en fantastiskt jul, oavsett vad som än händer, det är den tiden man får mysa och vara med familjen, och barnens stora högtid.

Så jag gick in för att beställa en plastmatta till köket, hösten är ju här och det blir kyligare inne, vi har tidigare haft en rya matta i köket , vilket INTE alls är lämpligt när man har småbarn ..ler.. så har vart på jakt en jäkla plastmatta, har avskytt dem tidigare, men inser att det nu är det mest lämpliga så sagt och gjort in och beställt en sådan, kikade lite mer och hittade MASSA julpynt, gardiner osv...

Så beställde några röda längder till hallen till dörren och fönstret, sedan några omtag, servetter (för att dem var billiga) och så TALLRIKAR, hittade söta stora eller ja 21 cm i diameter vanliga mattallrikar med en tomte på, var bara tvungen att ha dem, så 12 tallrikar blev så i år skall det dukas extra juligt ;)


 


Sedan köpte jag julgardiner och lite sånt som skall vara till köket som INTE är med på bilden, det får bli en bild på det när det är uppe senare i år, för ja även om paketet redan var skickat idag kan man väl inte sätta upp det redan i september ;) Nä jag brukar få upp allt på kvällen innan 1 dec, så har man gjort det, brukar inte vara så jättepigg på att pynt och dona heller men i år känns det bara som att det skall göras rätt :)

Vi fick besked igår, det var positivare för tillfället än vad jag har tänk, men det kommer ändå bli en kamp nu, men det skall gå, det bara SKA GÅ. Nya prover och tester är tagna så nu rullar väl hela karusellen på ett tag framöver. Pratade med mamma igår hon säger ju inte så mycket men jag hoppas jag fick ut det mesta iaf. Nu ser vi framåt!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards