Mitt Liv Som Fru Wallström..

Direktlänk till inlägg 3 september 2011

Bra när man får svar från Telia i bloggen:-)

Av Wallström - 3 september 2011 12:56

Detta fick jag som svar från mitt föregående inlägg ( tilläggas bör att jag nu kollade när vi hade bredband och telefoni senast med telia, och då hade digitaltv:n slutat tidigare, men bredband och telefoni hade vi ända fram 4:e augusti i år - 2011 eller har iaf betalat för den perioden)


Men detta fick jag, det kan man kalla bra service   :


Peter Muszta

Lördag 3 sept 11:36

Hej Jensan.

Jag får börja med att be om ursäkt över att du inte fick den hjälp du ville få, vid kontakt med en av våra handläggare. Tråkigt att hon inte var tillräckligt lyhörd utan tvingade dig att upprepa dig vid flera tillfällen, och dessutom inte kunde svara på dina frågor.
Nu vet jag inte riktigt hur hela er dialog gick till givetvis, men kanske min förklaring kan ge en någorlunda bild av varför det ibland behövs en tekniker för inkoppling.

När en nybeställning ska till, så söker man på den adressen om möjliga kopplingsvägar. Ibland när det kan ha gått en tid sen man "sist var kund" kanske man inte finner den tidigare kopplingen i systemen vi jobbar efter, utan behöver då få hjälp av en tekniker att åka ut för att göra en fysisk anslutning i ett kopplingsskåp eller central, så att leverans kan ske till önskad adress. Oftast brukar det inte vara några problem att finna "den gamla kopplingen" men ibland händer det, och det kan också vara så att en annan operatör har tagit den kopplingen till en av sina kunder. Ett hushåll har aldrig någon permanent plats i ett kopplingsskåp utan det finns begränsade platser i antal. Att en tekniker ska in i hemmet är inte heller något uttalat, utan kan mer handla om att såfall kontrollera jacken vid dåliga mätresultat, om något inte fungerat vid kopplingsförfarandet. Kunden i fråga blir då kontaktad för en möjlig träff.

Hoppas mitt svar kan gett en klarare bild i varför vi ibland måste skicka ut tekniker, och varför det inte alltid bara räcker med några knapptryck vid beställningen.

Med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice


Detta svarade jag på kommentaren, men tvivlade på att han skulle se detta därav att jag la upp det i bloggen:-)


***J***

Lördag 3 sept 12:54

Tack för svaret är dock fortfarande förundrad över varför man måset in och kolla jacken då det var 1 månad sedan vi sist hade telia och det funkade då med både bredband och bredbandstelefoni, men kan säkert hända en hel del under den månaden. Att få ett svar varför någon skall in i huset och kolla tycker jag är en självklarhet att få, då det tyvärr är alldeles för mycket lurendrejeri, som utger sig för att vara både den ena och andra! Att man inte har en permanent plats i kopplingsskåpet vet jag dock, så det var jag inte alls fundersam över utan just varför dem behövde veta när jag var hemma och dem behövde gå in som sagt, men nu vet jag och tackar för ditt svar, från en som ialla fall visste varför:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wallström - 10 januari 2014 16:12

  Kommer nog göra sig bra över köksön :)     Har letat som en galning efter en snygg lampa till köket, vi behöver en över den nya köksön, och ÄNTLIGEN hittade jag en som jag tyckte va snygg. Passade då även på att beställa med ett par enkl...

Av Wallström - 10 januari 2014 10:03


  Vår micro har vart trasig sedan början av december tror jag det är om inte ännu längre, och man blir sjukt desperat efter en när man inte har nån. Vi hittade en ny vi ville ha redan i december men när vi skulle köpa den fanns den inte i lager o...

Av Wallström - 10 januari 2014 09:42

Ja nu är jag lite sugen på att åka igen, och efter att jag och K pratat igår om vad vi skall köpa till Sebbe i födelsedagspresent, (fyller 9 år 21:e feb) så kom jag på den briljanta ideen att vi myser till det lite med en Ullaredstur..ler..och Kalle ...

Av Wallström - 7 januari 2014 06:45

Ja vi köpte ju ny soffa för ca 1½ år år sedan, och har dels redan tröttnat på den, sedan passar den inte riktigt in såsom vi vill ha den och sen är komforten INTE alls detsamma som när vi köpte den. Sedan har vi ju en brun soffa från Mio i källaren s...

Av Wallström - 6 januari 2014 06:42


Aniston ja det är min mans s.k fri kort..skrattar.. så nu när han vart så gullig och tagit hand om oss sjuklingar fixade jag fram 2 filmer med henne som vi kunde glo på. Dock var vi nog eniga om att det är inga höjdar rullar hon är med i den kvinnan,...

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards