Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Wallström - 1 januari 2010 12:18

Ja så var man igång igen då, skönt att äntligen kunna vara på benen och få nånting gjort! Vi var ute och promenerade Ludde mellan 10-10:40, nästan 40 min promenad, var riktigt skönt.


Och nu har jag kommit igång och håller på med Sebastians rum, bygger just nu en sänggavel med spindelmannen på till honom, han kunde inte bestämma om temat i rummet skulle vara spindelmannen eller Blixten Mqueen så det har fått bli en blandning..men det är ju okej, är ju samma färger så färgtemat i rummet blir, blått/rött/grått..


Har nu satt kameran på laddning så skall börja ta lite bilder sedan, saknar ju det lite, tog ju på allt och inget förut, och nu blir det nästan ingenting!

Nä nu skall jag fortsätta snickra;) Vill bli klar med den innan kalle kommer hem, vilket nog är när som helst..

Av Wallström - 1 januari 2010 08:38

Ja egentligen hade vi tänkt åka till Dalsland tidigt idag för vi skall ju vara på kalas i u-a i helgen, men jag känner att jag vill ha en dag till att hinna bli frisk på samt att det snöar en hel del här just nu. Japp det är sant, det snöar ÄNNU MERA:-)


Så får så om vi åker i kväll eller om det blir imorgon, beroende på vind och väder lite så. Saknar allt min familj ganska mycket just nu (eller ja i af delar av den) och det skall bli skönt att komma härifrån lite och komma hem så att säga..ler..


Så barnen vill ut och åka pulka idag, får väl se om vi kan palta på oss ordentligt med kläder sedan och leta upp nån liten lagom backe att kasta sig ut för, tror att jag och Kalle var dem som uppskattade det mest sist, man blir verkligen som barn på nytt;) Skall leta upp laddaren till kameran och se om jag kan få laddat den, den har legat oladdad hela jullovet nu, så trist, alltid så när man skall ha den så är batteriet slut.


FÖRRESTEN, ÖNSKAR ER ALLA EN GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!

Av Wallström - 1 januari 2010 08:25

Översättningen på film, är det mer än jag som "ibland" (alldeles för ofta) har väldigt svårt för att förstå hur dem får ihop översättningen över huvud taget?!?!


Jaja skitsamma;) Nu vaknade barnen precis, riktiga sjusovare idag, var skönt att få några timmar så här i lugn och ro på morgonkvisten..


Har precis sett klart på:


  


My Life in ruins


"Georgia får sparken från sitt lärarjobb och tvinga försörja sig som bussguide bland Greklands ruiner, för minst sagt krävande amerikanska turister. Hon är också på jakt efter den stora kärleken, men har precis börjat ge upp hoppet när slumpen sammanför henne med den siste man hon hade väntat sig"

Av Wallström - 1 januari 2010 07:25

Ja man brukar ge det men ALDRIG hålla det, jo kanske första veckan sedan är det över igen;)


Jag gav ett nyårslöfte, att försöka att inte bli sur på småsaker som jag lätt kan bli, framförallt på Kalle..ler..Inte arg men just lite småsur, som när han skall köpa med nåt och det blir fel som det verkligen blir i 99% av fallen! Men han försöker, jag vet verkligen att han försöker och gillar jag det inte så är det bara till att ge mig iväg själv och köpa det (vilket jag iofs i 99 % av fallen gör)..


Kalles nyårslöfte var att motionera mera, och det är ju något jag är glad över, för det gynnar ju mig med. För det första har vi ju en motionscykel och en crosstrainer och har så många ggr bett Kalle att träna med mig, blir ju roligare då, så kan man ju byta maskin efter 15 min eller nåt, men nä det har han inte velat.. Men nu så..


Iofs bestämde vi redan vid Lundsbrunn att 2010 skall bli ett nytt år för oss, lägga allt gammalt bakom oss och blicka framåt. Lägga om kosten lite och börja äta lite mer åt Lchf hållet, minska på kolhydraterna kraftigt, vi gjorde ju det ett tag när vi bodde i Uddevalla och båda mådde så otroligt mycket bättre. Och ja nu när jag skrivit ned vad jag äter och ser när jag får mina magsmärtor så är det just vid sådan mat, bröd, pasta, och d.y så varför inte ge det en ny chans liksom.

Så f.r.o.m 11/1 skall vi köra igång med det, egentligen redan nu, men nu skall vi på kalas i helgen och nästa helg skall vi ju till gbg och sova på hotell och då skall vi bara passa på att njuta.


2010 kommer bli ytterligare ett år jag kommer kämpa med vikten, har gått upp ett par otäcka kg nu dem sista månaderna men det kommer att göras något åt, dock kommer jag inte stirra mig blind på vågen som jag gjort tidigare utan att må bra i första hand och sedan få in matrutiner och motionsrutiner så tror jag det kommer att komma av sig själv faktiskt!


VAD HAR NI GETT FÖR NYÅRSLÖFTE??? Dela gärna med er:-)

Av Wallström - 1 januari 2010 06:37

Ja då var det ett nytt år då, undrar just hur lång tid det tar innan man skriver datumet rätt denna gången, brukar ju bli fel ett antal ggr innan man kommit in i det:-)


En lugn kväll/dag hade vi igår, jag hade fortfarande feber och halsont så vi beslutade att bara vara hemma, sa till Kalle att han mer än gärna fick hitta på något utan oss, men han valde att stanna hemma med oss vilket jag är väldigt tacksam för..


Spelade spel med barnen i massor, först Mario Kart alla 4, sedan blev det Uno, blixten maqueen - pistong cupen, spindelmannen memory, sedan tog vi en liten paus och åt mat, blev skaldjurs paj till oss och tacos till barnen. Cecilia hade valt mat då hon och Kalle var och handlade på dörmiddagen. Till efterrätt blev det glasstårta. Efter det var det spel som gällde igen, den försvunna diamanten och blixtens racingspel..

Sedan gick barnen upp och ville se på tv, och vi bara satt och pratade och tod en drink gjorde jag, men sedan vart det bra. Cecilia kom ned och frågade om hon fick lägga sig och ja det var ju klart så båda somnade ungefär samtidigt vid
22-tiden. Då började vi spela vårat nya monopol världsutgåvan, riktigt kul hade vi!
 
Sedan så blev det lite mer livat hos grannarna ett hyreshus bortanför hade fest, RIKIGT HÖGLJUDD och GAPIG sådan, ända tills det blev stentyst och Ambulansen kom en stund senare. Så den blev abrupt avslutad verkade det som iaf. Efter en stund kom det 2 stycken därifrån som fick för sig för att ta en pissepaus utanför hos oss:-( Men det var inte så smart för jag bussade Ludde på dem, och jag har nog ALDRIG sett 2 springa så fort med byxorna nere nångång, men fan vad kul det var, jag och Kalle fick oss ett rejält garv. Ludde visade vad han går för och visar att han vaktar oss och våran gård i vått och torrt, en lycklig hund var det efteråt som kom och fick godis.


Kvällen avslutades strax efter 1 och nu är man vaken igen då, kan bara inte sova men restena av familjen sussar gott så jag skall kika på en film, han ju bli en igår morse med..


  


MALL COP

 

"Paul är en arbetande singelpappa från förorten som försöker få ekonomin att gå ihop genom att extraknäcka som vakt i en galleria i New Jersey. Det är ett jobb som han tar riktigt seriöst och när tomtens nissar genomför en kupp och stänger ner hela gallerian samt tar gisslan där en av dem råkar vara Pauls dotter, då är det upp till bevis för New Jerseys bästa galleri-snut att rädda dagen"

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards