Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Wallström - 6 januari 2010 02:30

TacoKryddad Köttgryta


 

4 port

 

*500g grytbitar
*1 rödlök
*1 burk krossade tomater
*1 påse tacokrydda original ca 40g
*1 dl vatten
*2 dl vispgrädde


Bryn köttet i smör. Skala, grovhacka och bryn löken. Lägg köttet och löken i en gryta.Tillsätt övria ingredienser.Koka på svag värme tills köttet är mört, ca 40-60 min.


Servera med gurkstavar och kokt potatis eller couscous!

Av Wallström - 6 januari 2010 02:13

Jaha så var det trettondagsafton då, idag brukar väl dem flesta ha till att kasta ut julen men det har jag redan gjort, ja det mesta iaf..

Det är kul & fint att sätta upp allt, men man tröttnar ganska snabbt också, julen känns lite som en stress högtid, man stressar innan jul, man stressar under jul med mat och så skall man hinna med att besöka ALLA, men visst är det mysigt och barnen bara ÄLSKAR det ju:-)


Vi är idag bjudna på kalkonmiddag hos Kalles föräldrar, vi och Kalles brors familj kl 15. Skönt att slippa tänka på middag för en gångs skull, fantasin står ju still i mellanåt. Tacokryddade köttgrytan igår var helt Ok, barnen älskade den och det är ett stort +++.
Har hittat ett recept till med Tacosmak jag måste prova nån dag: Tacokryddad kycklinglasagne, det lät så himla gott. Ja får se till på söndag kanske man hinner med att prova det:-)


Nu är klockan lite över 2 och jag borde ju sova egentligen, men har legat och läst lite och det är bara så svårt att sluta när man väl börjat, men skall snart natta mig så jag orkar med morgondagen:-)

Av Wallström - 6 januari 2010 02:08

Kalle var hemma redan vid 15-tiden idag så ett par timmar extra fick vi tillsammans idag, kunde äta middag tillsammans vilket jag föredrar. Spelade lite spel med barnen och sedan så skulle vi kika på familjefilm tillsammans och det blev:



  


ICE AGE 3


"Hela gänget från de första två ICE AGE-filmerna är tillbaka i ett äventyr av förhistoriska proportioner: ICE AGE 3 - DET VÅRAS FÖR DINOSAURIERNA. Scrat fortsätter sin outtröttliga jakt på sitt älskade ekollon men får konkurrens i Scratte, en kvinnlig avbild av honom själv. Manny och Ellie väntar sin första babymammut, Diego funderar på om hans nya umgänge gjort honom till en mjukis och Sid blir stolt mamma till tre dinosaurieägg som han hittat och tagit med sig hem. Detta visar sig dock inte vara det bästa sättet att bilda familj på så för att rädda Sids sengångarskinn måste hela gänget bege sig till en värld under jorden där de träffar på dinosaurier, ovälkomnande växter och en ettrig enögd dinosauriejägare vid namn Buck"



Barnen var nöjda och glada efteråt och hoppade i säng självmant utan minsta protest och jag slumrade till en stund jag med, men vaknade av att Ludde ville ut.. Sedan satte vi på en film till som vi halsov framför:


  





NEW IN TOWN

 

"Hur långt skulle du gå för en befordran?


Lucy Hill klättrar snabbt uppför affärsvärldens gyllene karriärstege och när ett stort uppdrag erbjuds ser Lucy möjligheten till att avancera ytterligare. Men massavskedanden i en liten vinterpinad byhåla i Minnesota är ingen lätt uppgift. Och snart upptäcker Lucy helt nya sidor av sig själv"

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards