Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Wallström - 5 januari 2010 15:41

Det är en riktig vinter här kan man säga, när Kalle åkte kl 6 imorse paltade jag på mig ordentligt med kläder och drog med Ludde ut.. Bara 24 minus visade termometern på, den i kalles lastbil visade 23 minus.. Kan ju konstatera att vare sig det var 23 eller 24 grader så var det jäkligt kallt!!!


Under dagen nu har det legat på ca -20 men ändå kommet lite snö, fast som sagt bara lite..


Håller på att testa ett nytt recept just nu, Tacokrydda köttgryta, är den god lägger jag ut receptet ikväll. Alltid kul att prova nåt nytt ju och går allt med Taco smak hem;)

Av Wallström - 5 januari 2010 07:49

PaprikaKyckling

 

4 port


•4 tinade kycklingfiléer
•salt
•peppar
•matfett till stekning


Paprikasås:

*1 gul lök
*1 röd paprika
*1 gul paprika
*½-1 pkt bacon
*Matfett eller olja till stekning
*1 tsk paprikapulver
*1 hönsbuljontärning
*2½ dl vatten
*2½ dl grädde (gärna matlagningsgrädde)
*1 klick dijon senap
*1 klyfta pressad vitlök
*curry efter smak
•maizena till redning


Gör så här:

Bryn kycklingfiléerna.
Salta och peppra. 


Hacka löken. Strimla paprikorna. Skär bacon i små bitar. Fräs detta tillsammans. Tillsätt paprikapulver, smulad buljongtärning, pressad vitlök, vatten, grädde och en klick dijonsenap, ta cyrry efter smak. Låt detta småkoka ca 5-10 min.


Lägg kycklingen i såsen och låt koka tillsammans under lock ca 15 minuter.
Red såsen med Maizena.
Servera med ris.

Av Wallström - 5 januari 2010 06:50

Sugen på att baka idag, bröd, nåt gott bröd! Äter själv inte så mycket bröd längre då min mage INTE gillar det, men det händer ju ibland och alltid tycker jag det är samma gamla tråkiga bröd. Vill ha ett nytt recept på nåt gott, nyttigt bröd, nån som har något liggandes i bakfickan får gärna dela med er...


  

Av Wallström - 5 januari 2010 06:40

Dagen bara sprang iväg igår och innan jag visste ordet av så var klockan 19 och då ringde Kalle och sa att han snart skulle komma hem för han kunde inte göra mer. Så 19:30 var han hemma, han passade på att äta medans jag nattade kidzen, råkade slumra till själv med men blev väckt en stund efter som tur var..ler..


Pratade lite allmänt om allt och inget och sedan blev det en film ( ovanligt va? ) Kan inte minnas när jag bara tittade på vanlig tv, det händer bara inte längre, har noll koll på vad som går på dumburken. Men film funkar fint när man har gjort allt annat och barnen har lagt sig..


Igår blev det:



  


JUST FRIENDS


 

"Vän-zonen" är datinglivets absoluta skamvrå - och den är nästan omöjlig att ta sig ur! När väl en tjej har bestämt sig för att ni "bara ska vara vänner" reduceras du till ett fullständigt asexuellt föremål - som en lillebror eller en bordslampa! Får vi presentera Chris Bander. Highschool på nittiotalet var en pina: han var blyg, överviktig och hemligt förälskad i Jamie, hans enda kompis och tillika en av skolans mest populära hejarklacksledare. Men när han äntligen hade lyckats samla mod nog att göra en framstöt, ville hon bara att de skulle vara vänner! I dag är Chris en asläcker skivproducent i LA och kan välja bland en uppsjö av vackra och villiga tjejer. Och när han plötsligt blir strandsatt i sin gamla hemstad ser han chansen att förföra Jamie en gång för alla"

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards