Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Wallström - 22 augusti 2011 21:36

Fixat allt inför Ullaredsresan nu så nu skall allt vara klart, bara att lämna barnen imorgon och sedan sticker vi!

Har även ÄNTLIGEN fått beställt NYTT bredband, vi körde med en sticka nu och den var totalt kass men nu kommer det garanterat bli bättre, samtidigt har vi tagit nytt hemnummer och HEMLIGT, så jävla skönt, trött på idioter som INTE har bättre för sig än att ringa andra och lägga på/ vara tyst i luren, känns så där lagom moget liksom!

Hämtade barnen och samtidigt kom solen, hade inte hållt upp på HELA dagen innan det, lite komiskt..
Barnen har haft det bra enligt dem båda och det är jag väldigt glad för, en del har slutat (tyvärr) i Cecilias klass men även ett par nya hade börjat, så på gott och ont, men så är det ju! Nu är det i alla fall sammanlagt 26 stycken så riktigt många. Tyvärr var inga scheman med hem men Sebbe kommer gå 8-13:20 varje dag, cecilia vet jag inte ännu men tisdagar kommer vara 8-15 så lite längre än vad hon är van vid och gympa 2 dagar i stället för 1 dag är väl dem största skillnaderna.
Jag håller tummar och tår på att dem kommer fortsätta gilla skolan och att allt kommer gå bra:-)

 

Ikväll blev det en ny film, Big Mommas: Like Father, Like Son, var lite kul och man fick iaf skrattat lite :-) Nu börjar jag bli trött, skall plocka lite till sedan är det sova som gäller, känns som en lång dag jag har framför mig imorgon, men hoppas på hitta allt jag vill ha köpt!

Förra veckans skoinköp, skönt att t.om ha vinterskorna till barnen klara:

Cecilias...

 

Sebastians...

 

Av Wallström - 22 augusti 2011 08:41

Ja så är dem nu iväg skickade till skolan tillsammans med Kalle, tyckte verkligen vi var ute i god tid men i helskotta heller, likt tusan stod vi här sena och fick stressa det sista, jag förstår verkligen HUR det alltid kan bli så..

Kalle begav sig in till Maxi imorse dels för att vi skulle ha en GOD , FÄRSK frukost och dels för att ta ut pengar på ica kortet, vårat sparkonto, för att ha pengar tills imorgon till Ullareds resan. I helvete heller att det gick, så säger kassörskann att så här blir det när folk försöker ta ut pengar dem inte har på kontot, oj oj oj fel ordval så här tidigt på morgon!

Kalle loggade in via mobilen och visade kontot och allt och då bad hon iaf om ursäkt, men sa att DET VAR många som gjorde så och att hon TRODDE så var fallet nu med! Tur att inte jag var med inne nu med mina graviditets hormoner för det hade aldrig kunnat sluta bra.. Fick tag i ica banken nu och dem sa att det är nåt fel på kortet så dem skall skicka ett nytt SOM KOMMER NÄSTA VECKA! Jaha tänkte vi då får vi väl gå in och föra över pengar nu då till vårat vanliga konto, då säger hon, tänk på att det tar 2 dagar om det är till en annan bank, grrr, morr, grrr.. Så ja det blir spännande att se hur dettta löser sig, men ett är säkert INGEN mer Ica banken för oss!!!

Iaf hem kom han med färskt bröd och frukost så det var ju himmelsk gott men som sagt det blev stressigt, vilket får mig att fundera på hur jag kommer klara morgonrutinerna sedan? klockan 7:50 skall 2 barn vara redo för skolan varje morgon med en liten knatte också, blir spännande, iaf det allra första veckorna, men andra har klarat de så då skall väl jag med klara det! Kalle åker ju redan vid 5 så han kommer man ju inte ha nån direkt hjälp av på morgonen..ler..

Nu skall jag sätta mig och lugna ned mig, har stressat/retat upp mig en hel del nu på morgonen och känner att det INTE är bra!! Väntar på att kalle kommer hem och berättar hur Sebastian var när han kom till skolan:-)


           

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards