Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under februari 2009

Av Wallström - 18 februari 2009 07:45

Hua, är SKITNÖJD! Känner mig verkligen otroligt peppad att fortsätta nu, förstår ju att det inte kommer fortsätta i den takten, men när man börjar så blir man ju otroligt sporrad!


INVÄGNING:


Vecka 1: - 2,6kg

Vecka 2:

Vecka 3:

Vecka 4:

Vecka 5:


DELMÅL 1:                                BELÖNING:

       18 MARS -5KG                       FRISÖREN- en ny frisyr


Känns som man kanske kan nå delmålet lite tidigare än beräknat, kan ju alltid hoppas, är så sugen på att gå till frissan och klippa av mig håret ju ;)





Av Wallström - 17 februari 2009 17:01

Ska alldeles strax sätta igång med middagen, har tagit fram både kyckling och bacon ur frysen, ska bli riktigt smaskigt. Måste erkänna att lite sockersug nog har börjat infinna sig, känner mig lite trött med. Kan ju oxå bero på att en förkylning är på G!

Imorgon är det dags för invägningen, tjuvvägde mig ju dock tidigare i veckan men kan ju ha ändrats lite sedan dess iaf=)


Har varit nere i källaren idag och letat upp min Arobic Step up bräda, har en Reebook träningsvideo liggande någonstans jag hade tänkt börja köra till, måste bara hitta den först. Annars får det bli till att köpa en ny video man kan följa.

NÅN SOM HAR NÅGOT TIPS PÅ EN BRA AEROBIC DVD? som är lätt att följa? Ni får gärna hojta till om ni vet någon!

Av Wallström - 17 februari 2009 14:35

Funkar över förväntan, är mätt, inget sötsug och äter gott hela tiden, bättre kan det knappt bli =) Enda problemet för mig är nu träningen/motionen, är halvkrasslig, hostig och snuvig så tar det extremt lungt. Skall dock försöka ta med barnen ut på lite pulkaåkning iaf, dem har ju trots allt sportlov så något kul får det ju bli.


Dagens matintag blir så här:


FRUKOST:

Omelett med tonfisk, lök, och fetaost


MELLIS:

Jordgubbssmoothie


LUNCH:

Falukorv med stekta tomater och lök och en salladsblandning.

DRESSING TILL: Cremefraiche och röd lök


MIDDAG:

Baconinlindad kyckling, med en sallad och dressing till.


TRÄNING:

Kanske lite pulkadragning upp och ner för backen=)

Av Wallström - 16 februari 2009 19:00

Ja är verkligen helt jäkla supermätt, dagen har verkligen gått kanonbra! Maten har varit god och man håller sig mätt på den länge, har inget sockersug ännu iaf;)

Blev dock bara 40 min promenad idag då det var så jäkla kallt och så snöade det..men kanske får gå lite längre imorgon stället..


Nu är jag bara så jäkla sugen på att ORBITREKEN skall komma med, var och kollade på en trampmaskin idag men tyckte det kändes lite onödigt, vill nog hellre ha en roddmaskin eller motionscykel som kompliment istället!

Av Wallström - 16 februari 2009 08:25

Ja min första dag med GI blir så här i matväg!


FRUKOST:

Omelett med makrill i tomatsås

2 ägg, 2 msk grädde, ½ röd paprika, 1/3 purjolök, salt & peppar

SERVERING TILL: Tomat & fetaost


MELLIS:

Smoothie

1½ dl yoghurt, 1 dl frusna jordgubbar


LUNCH:

Enkel kycklinsallad

ca 200g grillad kycklingfile, 150g gröna salladsblad, 30g riven parmesan

DRESSING: ½ msk olivolja, 1 msk vinäger, 1 tsk dijonsenap, salt&vitpeppar


MIDDAG: 

Kryddiga Köttfärsbiffar

200g köttfärs, 1 vitlöksklyfta, grovmalen svartpeppar, 2-4 droppartabasco

SERVERAS TILL: en grönsallad



Av Wallström - 16 februari 2009 08:06

Hade ju bestämt att ABSOLUT INTE väga mig innan onsdag men var bara tvungen..  Och resultatet var positivt, MKT positivt. Så håller det resultatet i sig tills onsdag så är jag SUPERNÖJD!

Vill att det ska va ONSDAG redan nu ju=) Men å andra sidan har jag ju nu 3 dagar till att försöka gå ner ännu mera så.


Har suttit 1 timma på morgonen nu och skrivit ut massa GI - recept, vill ju kunna variera mej så mycket det bara går! Vill inte att det skall bli enformigt, för det är då jag tröttnar, och DET SKA JAG INTE denna gången!

Av Wallström - 15 februari 2009 20:35

Ja imorgon börjar jag med GI, skall verkligen bli kul att prova och se om man klarar av att leva så. Jag kör igång med rivstarten, alltså börjar i 2 veckor och se hur det kommer att gå, men funkar det bra kommer jag att köra på i 6 veckor!


Idag har varit en slödag, ingen promenad eller nåt sådant, men jag har ju redan gjort mina 6 dagars promenader så det gör egentligen inget. Dock har jag vart ute och shoppat lite, blev lite kläder till kidzen och lite nya dukar och köksgrejer. Barnen kom hem från sin pappa så vi har suttit och spelat lite KALLE ANKA spel nu på kvällen, skönt att kunna hitta på nåt med barnen som ALLA tycker är kul=)


Dagens matintag:

FRUKOST:

2 grova mackor med pastej, sallad och gurka på


LUNCH:

Spaghetti o köttfärsås, mindre portion med en sallad till


MELLIS:

1 äpple


MIDDAG:

Spaghetti med köttfärssås igen,,skrattar,, dåligt med variation=)


TRÄNING:

Ingen alls blev det idag!


Nu skall jag slänga mig i soffan och glo på BECK!!! Ha en bra kväll på er!



Av Wallström - 15 februari 2009 10:47

..Ja en riktigt syndig dag blev det igår...När det gällde sötsaker alltså;)

Vi gick upp tidigt för att åka och besiktiga bilen, efter det så begav vi oss på loppis, gjorde några små fynd, 7st playstationspel för 70kr. Sedan köpte vi 2 andra spel, Wallstreet och gansgster sällskapsspel och ett Kalle Anka spel till barnen.


Väl hemma fick vi besök av min mor & far som hade köpt med sig en budapestrulle :O, tog dock bara en liten bit ca 1 cm bred...men ändå=)


Sedan så myste vi ju till det framför melodifestivalen med potatissallad, rostbiff och vitlöksbaguette och lite cider! Och efter det så lite lösgodis MAX 10 bitar! Men det va ju trots allt alla HJÄRTANS dag ju =)


Så här såg då mitt matintag ut igår:

FRUKOST:

1 Hallon och blåbärs smoothie


LUNCH:

1 Sandwich med sallad, skinka, tomat och gurka imellan


MELLIS:

1 bit budapestrulle


MIDDAG:

1 kycklingsallad med, majs,sallad, tomat, gurka DOCK ingen dressing


KVÄLLSMYS:

Potatissallad, rostbiff, vitlöksbaguette, salladsblandning och 2 glas alkoholfri cider.

Efterrätt ca 10 st lösviktsgodis!


TRÄNING:

Blev bara 40 min promenad idag!


Nu skall jag passa på att jobba några timmar innan min barn kommer hem igen, Ha en bra söndag på er alla!


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards