Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under februari 2009

Av Wallström - 14 februari 2009 07:15

Ja jag verkligen somnade ifrån bloggen igår, jag han se att Kitty fick lämna let's dance, sedan sten slocknade jag i soffan..ler..romantiska jag liksom=)

Men men, lika bra det då vi ändå skulle upp tidigt då vi fick en helknasig tid för att besiktiga bilen idag klockan 9:30, trodde inte dem gjorde det på helgdagar men tji fick vi, och vi var tvungna att ta den!


Måste opponera mig lite över att Kitty fick lämna let's dance, har verkligen tyckt att hon borde gjort det för längesedan då hon larvat sig lite för mkt, men IGÅR försökte hon ju verkligen och lyckades ganska bra, medan Karl-Jan, vad gör han där? Dem få stegen han tar innan han sätter sig på en stol, men men han är väl populär bland svenska folket verkar det som!


Här kommer då gårdagens matintag:


FRUKOST:

En tallrik gröt med mkt bär till (inga mackor blev det till)


LUNCH:

En omelett av 3 ägg, crabbfish och 2 tsk bacon ost i.


MELLIS:

1 morot


MIDDAG:

Detta blev en SYNDIG Sibylla hamburgare (men höll mig inom kaloriramen)


TRÄNING:

Blev 2 timmars "kall" promenad!


Och så klart dricker jag vatten till alla måltiderna, antingen kolsyrat eller kranvatten, har iaf turen att INTE va förtjust i dricka!

Av Wallström - 13 februari 2009 10:50

Måste ju bara visa, våran katt är latheten själv  ibland! Skön stil för att dricka vatten va??? Sedan SOMNADE han i den ställningen och sov så i flera timmar!


Ja det är våran BLIXTEN det;)

Av Wallström - 13 februari 2009 10:40

Så nu är det gjort, äntligen har vi fått beställt en orbitrek. Leveransen skulle ta ca 10 dagar, men sedan, då skall det fasiken bli träning av. Tills dess får jag hålla tillgodo med mina promenader.

Av Wallström - 12 februari 2009 18:29

FRUKOST:

Gröt med 2 grova mackor


MELLIS:

1 morot


LUNCH:

Smoothie - yoghurt med bär


MIDDAG:

En BACON & BROCCOLIPAJ =) Med en grönsallad - dock INGEN dressing!


TRÄNING:

2 ggr 40 minuters promenader  = CA 80 MINUTER


Jag ligger på ca 1400 kalorier per dag efter träningen...


Blev otroligt sugen på en bit choklad nu efter maten, men har lyckats hålla mig borta från det, hade ju tänkt unna mej något "sött" på lördag så får snällt vänta tills dess!

Av Wallström - 12 februari 2009 15:42

Ja har äntligen fått tummen ur och blivit klar med 2 veckors matschema helt, som stämmer bra överrens med mina staplar av vad jag får äta!


Har skrivit en lång inköpslista, inser att den mest består av ägg, bacon, kyckling, alla slags grönsaker och starka kryddor=)

Ska bli riktigt kul att se hur man klarar detta, jag är ju ett big fan av potatis vilket man inte kommer får äta nu då under dem första veckorna, och inte pasta, och inte ris.. Men annars så finns det ju mkt gott man får äta som finns att välja på.

Av Wallström - 12 februari 2009 15:30

Äntligen slut på allt tjafs, nu kommer han hem idag och det skall INTE tjafsas mera. Bara planeras hur allt kommer bli, ja jag och barnen kommer att flytta till han, det verkar va enda lösningen!

Har egentligen inget emot det men är ju en bit bort från vänner och familj, plus att barnen får börja ny skola samt dagis, men dem verkar tycka det är okej=) men , men vad gör man inte för kärleken;)


Har tagit en helkroppsbild idag som jag skall ha som motivation och peppningsbild för att viktminskningen skall lyckas, och ja man kanske skulle sätta upp den på kylen, risken då är kanske att man aldrig skulle äta igen,,skrattar.. Längtar tills kompliterande bild finns så detta kan bli en FÖRE bild och så en ny fin EFTER bild=) Känns bra än så länge, inget sötsug behov, dock har vi bestämt oss för utemat idag så jag har sparat lite på "kalorierna".





Av Wallström - 12 februari 2009 08:30

Gick tidigt imorse, blev dock bara 40 min så får nog ge mig ut en gång till sedan! Har ju satt minst 1 timma 6 dagar i veckan som mål! Iaf tills jag får köpt en crosstrainer, då får jag se lite hur jag kan lägga upp det, kanske inte blir promenad riktigt 6 ggr i veckan då..

Skulle vilja börja på vattengympa, men känner dock ingen som vill följa med på det så då är det ju inte så kul, är ju alltid roligare om man är 2.


Nu är det snart dags för frukost, kör min standardfrukost fram tills måndag.

Havregrynsgröt med 2 grova mackor, står man ju sig länge på så det är kanon.

Sedan blir det typ nån slags omelett med sallad till frukost, håller man sig nog oxå ganska länge på. Dock blir det lite annorlunda att äta sådant till frukost, är ju inte riktigt van vid det!



Av Wallström - 11 februari 2009 18:23

Puh,, äntligen lite lugn, bolibompa började och barnen bänkade sig framför TV:N. Har varit helvilda nu några timmar, vi var ute och tog en tur med pulkorna förut, men brrr va kallt det blir efter en stund. Dottern klagar på ont i örat, bara hoppas det är  nåt övergående!


Nu över till dagens matintag!


Frukost:

Havregrynsgröt med mjölk & jordgubbar, 2 grova mackor med leverpastej och gurka.


Lunch:

En enkel pastasallad, med gurka, tomat , paprika, fetaost , isbergsallad


Mellis:

Clementin och 1 litet äpple


Middag:

Kebab med strips, sallad, gurka, lök


Träning;

1 timmas promenad + ca 40 min pulkaåkning


Ja det kommer bli lite skillnad i maten nästa vecka när man ska börja med GI. Jag försöker plocka ihop matlistorna så dem blir så lika staplarna som jag skall äta som möjligt! Är ju medlem på GI VIKTKOLL, där finns det hur mkt man skall äta av varje, varje dag!


Ska försöka få köpt en CROSSTRAINER så snart som möjligt så man kan träna lite tidigt på morgonen innan barnen vaknar och lite på kvällen när dem har somnat framför tv:n.


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards