Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Wallström - 6 december 2009 23:23

Dags att natta sig är det nu:-) Kollade på vem kan slå Filip & Fredrik (heter det så?) Och efter det fick jag ett ryck och började greja igen, MEN NU NU ÄR KRAFTERNA HELT SLUT! Och Kalle behöver också sov, han har ett värsting pass imorgon börjar jobba kl 6 och slutar kl 22, så är väl hemma vid 23 tiden kan jag tänka.. Trist tycker jag samtidigt som jag vet att jag har å göra ändå liksom.


En Adventsfika han vi med idag, glass, pepparkaor och Lussekatter! Provade kings lakrits glass idag, men urk, usch, fy blä, den var jätteäcklig! JAG ÄLSKAR LAKRITS, men när det hamnar i glass, då får jag verkligen kväljningar. Men Kalle gillade den, och han var också den ende!



Barnen tyckte framdukningen av fikat tog ALLDELES för LÅNG tid:-)   Jag hade bara kommit halvvägs i dukningen och dem hade bänkat sig och var lika ivriga alla 3..ler..

Av Wallström - 6 december 2009 20:46

Äntligen har vi fått ner rumpen, vi har verkligen vart på benen HELA DAGEN och grejat konstant, förutom vid måltiderna...


Vi har målat, sågat, snickrat, slipat , tapetsera, städat, byggt, ja i stort sett allt. Blev riktigt nöjd med det vi han med i hallen, tyärr är vi ju inte klara då vi behöver mer hyllplan, elementet skall byggas in och där skall det byggas skofack där nere..


Och så skall vi ha korgar till hyllplanen, dem jag hade köpt var SÅKLART 2 cm förstora åt alla håll..typiskt, men det får vi ju byta bara..

( lägger bara upp en liten bild, kommer fler, före och efter bilder sedan när ALLT är klart )


UTAV DETTA ...

 



BLEV DET DETTA....  

 

   


     


Nä nu skall vi slänga oss framför tv:n, ha en bra söndagskväll på er alla!

Av Wallström - 6 december 2009 12:47

Ja vi bestämde igår när vi var i gbg att nästa gång vi åker till gbg, vilket då troligtvis blir 8 januari då vi skall på Disney on Ice skall vi faktiskt ta en hotell natt så vi hinner med lite även dagen efter!


Sagt och gjort, idag kikade vi på några på nätet och slog till och bokade, så skönt, då har vi ju Lördagen där också, blir väl som vanligt Ikea (då vi kom på att vi behövde mer hyllplan än dem vi köpte igår) och sedan då besök hos vänner och lite sådant!


Barnen åker till sin pappa på kvällen efter föreställningen, bestämde vi igår (hoppas han håller det, annars kunde vi bara boka extrasäng på plats sa hon på hotellet, gäller att va förberedd)


Ja ska bli riktigt mysigt, och det finns ju inget bättre än en riktigt god hotell frukost, en stor buffe..ler..

Av Wallström - 6 december 2009 07:17

Ja det är redan 2:e advent idag, helt sjukt vad tiden går fort   

Men visst är det mysigt ändå, och idag skall andra ljuset tändas!


  


Och när vi gör det idag blir det nog lite adventsfika till;) Skall se om jag kan få bakat lite gott nu i veckan, hoppas att lite tid och lust infinner sig till det..


Av Wallström - 6 december 2009 06:42

Göteborg igår var kanon!!! Vi han inte med allt vi ville, men vad gör väl det:-) Vi åkte vid 8- igår hemifrån, var vid Ikea lagom till det öppnade vid 10-tiden, avnjöt en god frukost tillsammans där, sedan ville barnen in i "leklandet" och det fick dem tills deras far hämtade dem vid 11:30! Sedan gjorde jag och Kalle Ikea, shoppade loss grejer till hallen så nu skall det bli klädförvaring, blev ingen hatthylla för dem var såå tråkiga , men vi har kommit på en egen lösning som jag hoppas blir kanon! Sedan köpte jag nya glas, matchar våra färger i köket;)


  

Namnet på dessa glas är GODIS MIX..ler..hör, bara namnet låter ju ljuvligt;)


 

Sedan köpte jag lite örngott, och annat smått och gott, men som sagt det mesta var ju då till hyllsystemet vi skall bygga upp i hallen;) Vid 13:30 var vi klara på Ikea så då köpte vi varsin korv med bröd och en Blomma till M sedan ut till Mölndal och besökte gbg bebisen då;) Redan sagt men kan sägas många ggr igen, såååå söt! Och var så roligt att träffa, blir ju alldeles på tok FÖR sällan, där spenderade vi ett par timmar, pratade och fikade (hon hade gjort en helt sagolik äpplekaka, så jag syndade rejält) Sedan tackade vi för oss och då åkte vi och skulle äta, bara jag och Kalle.

SKÖNT, lugnt och avkopplande och framförallt riktigt GOTT.


Efter det tog vi en tur på Bauhaus och sedan avslutade vi vår tur vi Coop i Backa vid 20-tiden och mötte upp barnen, dom också hade haft en kanondag med sin pappa. Julfesten hade varit riktigt kul, Luciatåg ( Cecilia var stolt, hon hade fått gå först;) ) tomte , julklappar och god Julmat.

Så här såg dem ut när innan vi åkte hemifrån:  (cecilia tog dock av sig sitt under bilfärden då så att det inte skulle bli skrynkligt)


  


Vid 22-tiden var vi hemma, jag packade upp och Kalle åkte och hämtade Ludde, sedan kan jag säga att jag bara STUPADE I SÄNG;)

Av Wallström - 6 december 2009 06:16

  

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards