Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Wallström - 14 december 2009 17:56


Förlåt att jag inte skrivit på länge, men har prioriterat "familjen" helt och hållet denna veckan. Kalle har jobbat VÄLDIGT mycket just denna veckan som gått, och jag har velat göra mycket här hemma samtidigt som jag vill vara en bra mamma och spendera tid med mina barn!

Så då prioriterade jag bort en hel del annat, och bloggen var en av grejerna, men nu så..


MYCKET har hänt under den gågna helgen kan man säga, trots stressad fredag och en halvsjuk Kalle bestämde vi oss att vi ändå skulle åka till LUNDSBRUNN KURORT, vi hade tvekat i veckan p.g.a att alla inte mådde bra. Men bestämde ändå som sagt att dra oss iväg, så kl 12 kom mamma & pappa och dem blev varmt välkomnande av både barnen och Ludde. Vi packade det sista och visade var allt fanns så lagom till 2 checkade vi in, då mötte vi upp alla (nästan) andra med. Kalles ma & pa och bror och sambo och en annan anställd och hans fru.


Det började med att bjudas på dricka, för mig blev det öl och lakritsshot.
Efter det drog vi vidare ner till badet, badade i varmbassängen, fick massage, badade bubbel, solade solarium ja vi spenderade ca 3 timmar där, och när man gick där ifrån var man som en NY MÄNNISKA!


Upp till ett samlingsrum där vi mötte upp resten av sällskapet och blev välkomnade med drinkar och öl så där satt vi i ca 40 min innan det var dags att gå vidare ner till kyrkan och se på julkonserten, så fiiin kyrka med stort fönster där dem stod och när det började snöa STORA flingor på utsidan så var det riktigt FINT (skall se sedan om det blev något med bilderna därifrån, va riktigt dålig med kameran)


Direkt från julkonserten upp till Lobbyn där det var uppdukat med glögg + alla tillbehör och peppparkaka i väntan på att få sittning på sitt bord!

Och det fick vi, i 3½ timma satt vi nog och åt och drack gott, var helt suverän mat ( iår kände jag smaken på den..ler..) helt toppen sällskap, jag har nog ALDRIG skrattat så mycket i HELA mitt liv.

Efter maten hade det hyrts ett sällskapsrum, musik, all sprit du kan tänka, snacks i massor och ja trevligt sällskap höll vi igång fram till kl 3 innan vi kom i säng:-)


Men ja det hände ju något mer under tiden, skrattar, har nog inte riktigt fattat att det hänt ännu, och det var att Kalle gick ned på knä och friade, taget helt ur det blå, jag trodde han skämtade, skrattade och grät nog om varannat, gav ett lååånngt tal som jag verkligen glömt det mesta ur..
Och för att försäkra mig om att det var det sant var det de första han gjorde på morgonen när han vaknade att gå ner på knä igen och fråga en gång till och fråga och försäkra sig om att jag inte ångrat mig..ler..


Att jag blev så förvånad över hela alltet berodde på att när jag träffade Kalle försäkrade han mig om att HAN ALDRIG skulle gifta sig igen (då han redan varit gift) och det var helt okej för mig, jag har vetat var han stod redan från början!!!

Men han förklarade nu för mig att han älskar mig och mina barn, han hade funderat på detta ett tag sa han, och att jag aldrig har ens föreslagit för han eller ens frågat han om han kunde ändra sig har betytt mycket för han, för TJAT har han dåliga minnen av:-)

Men ja så var det, igår kväll innan vi la oss så var det sista han sa, ja du vet traditionen, INOM ett ÅR, den står jag fast vid.. Så ja vi får se vad som händer:-) Det enda frågan som bestämts var om det skulle vara kyrka eller borgerligt, jag fick välja men han önskade kyrkan (också förvånande för mig) men ja på den punkten var vi överrens!! Känner mig fortfarande lite chockad, och känns ännu lite overkligt.. MEN jag ÄLSKAR KAlle:-)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards