Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Wallström - 20 december 2009 06:47


Idag är det 4:e advent, otroligt men ja snart är det JUL IGEN!
Vi kommer att greja för fullt här hemma idag en högre växel kommer att läggas i för idag vill jag bli klar i vardagsrummet så vi kan ta upp en gran, ja trist men sant så blir det en plastgran iår. Då vi är mitt uppe i renoveringen bestämde vi oss för att göra det enkelt, inte samma känsla jag vet men barnen tyckte det var okej i af och DET är HUVUDSAKEN!


Förresten TACK för alla GRATTIS som kommit hit till bloggen , på msn, på sms och telefon:-) Igår bestämde vi faktiskt ett DATUM, helt overkligt tycker jag..skrattar.. Det är lååångt kvar men ja det blir under 2010, mer säger jag inte;)

Av Wallström - 20 december 2009 04:52

Vaknade imorse och gick ned i tron om att klockan var runt 7-tiden, men icke den var bara 03:30 och nu kan jag inte sova, ovanligt :S
Men somnade ju tidigt igår så det är väl därför, jag var så otroligt trött  och frusen igår när vi kom hem så strax efter kl 22 somnade jag = TRÅKIG


Men å andra sidan hade jag varit igång i stort sett hela dagen. vi vart ju in till Mariestad på morgon och sprang runt i massa affärer, uträttade ärenden och handlade lite. Kollade på lite julmarknad på torget och barnen fick rida på dem söta hästarna som fanns där.. Men kallt som f*n var det minus 14 grader när vi åkte hem vid 14 tiden.


Fick köpt detta, en tidig julklapp till mig & Kalle;)

 

  

 


Hem och fick lite mat i magen till barnen, samt plockade lite och sedan var det dags att göra sig i ordning för kvällens julbord, Så vid 16-tiden satt vi i bilen igen på väg till Töreboda där vi var bjudna på julbord på Kanalstugan, ett litet mysigt ställe faktiskt.

Maten var god, VISST, MEN det var INTE mycket att välja på OCH INGET BRÖD till maten.. Köttbullarna var dock inte heller nån höjdare, kryddade med KANEL så var det den enda smaken på dem, så det som brukar vara alla barnens favorit på Julafton var i går kvällens flopp. MEN trevligt hade vi det =)

En starköl slank ned men sedan var jag duktig och höll mig till julmust, Kalle höll sig till Cola medans dem flesta andra också drack öl.. Vi var riktigt duktiga=)


Nu blev det ialla fall bestämt med jul så nu skall vi då vara hos Inga ( kalles "farmor" ) kl 12 på julafton till kl 16 tydligen, sedan hem en snabbis innan vi skall vidare till Kalles syster. Barnen kommer va såå arga på mig att det inte blir nåt firande direkt hemma, men får lösa  det på bästa sätt, så dem får väl öppna klapparna ganska tidigt på morgonen istället!


Jag känner lite nu i juletiderna att jag saknar MIN familj faktiskt så det kommer jag ta igen efter jul, nu jobbar iofs min mamma hela julen så det kvittar ju, men syskon och så.. Men den 2 Januari fyller min söta brorsdotter 8 år så då kommer ju större delen av familjen dit så då skall jag vara där oavsett vad..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards