Mitt Liv Som Fru Wallström..

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Helgen i text och bilder!

Av Wallström - 30 augusti 2011 12:27

Lite av våran helg i bilder:-)

Först lämnade jag barnen i skolan på fredag morgon, grejade lite hemma men insåg att det var alldeles för fint väder för det, och några påminnelser om det från andra med..ler.. Så tog en långpromenad med Ludde och klockan gick fort kan man säga.

Kalle kom hem tidigt, redan 13:30 så jag hade ingen mat färdig så vi passade ju på att gå ut och äta en bit mat, blev schnitzel för oss alla utom sebbe som tog en hamburgarmeny, ibland måste man unna sig!


Sedan åkte vi en snabbis upp till Kalles färäldrar, lämnade ett kort med lite lotter och sa Grattis till Kalles pappa som fyllde 60 år, vi fick en god Jordgubbstårta (den "stora" presenten skulle lämnas på Lördagen när han hade kalaset) Sedan hem, Kalle åkte direkt till Falköping för att hjälpa sin bror med familj att flytta.

Jag och barnen körde en omgång barnmonopol, var roligt men det tog sin lilla tid innan det var slut:-) Poppade popcorn och sedan kröp vi ned i soffan framför Cillas filmval!


         

Ja det var våran Fredag då, trötta som vi var la barnen sig redan vid 21 och ja la mig väl runt 22 då jag visste att lördagen skulle bli lååånngg! Och ja det blev den:-) Vaknade tidigt på lördagen och började fixa och greja, gjorde oss iordning och åkte upp till Kalles föräldrar, jag hade lovat att hjälpa till med förberedelserna så. Sebastian vägrade skjorta och ja han slapp det, inget att tjata om ju:-)

       

Först blev det bål, sedan öppnades presenter, utav alla barnen med oss respektive fick han en UPPLEVELSE:-) Han skall få åka till Borås och lära sig flyga ett flygplan själv, det var nog med lite skräckblandad förtjusning han tog emot det..ler.. Men han gillar att flyga så jag hoppas det blir bra verkligen:-)

Sedan var det dags för maten, och jag lyckade bara få kort på halva bordet med mat, jaja bättre det än inget, och ja alla barnen fick börja:-)

Kvällen avslutades runt 2 så klockan 3:15 la jag mig, sjuk trött kan jag tilägga men hade haft en mycket bra kväll och det hade även resten av min familj, sammanlagt var vi ca 40 personer så ganska lagom!

Söndagen hade vi ju tänkt oss in till sista dagen av matfestivalen som var Familjedagen med karuseller och liknande, vi vaknade med regn men trotsade det och begav oss in ändå..

                   

Tyvärr går dock timmarna fort och i detta fall gick dem FÖR FORT, vi var tvugna att skynda oss hem då Sebbes fotbollsträning skulle börja kl 17 så slängde oss iväg hem och grabbade mc donalds på vägen..tyvärr..men var tvugna att äta nåt. Så 18:30 var vi hemma igen, innan alla var duschade och klara så var klockan 20 och det var bara att konstatera att denna helgen var slut, barnen fick hoppa i säng och ja vi somnade nog inte långt efter, hade ju inte blivit många timmar på natten så.. Men ja fort gick det men bra hade vi det och det är huvudsaken:-)

Dettta var våran helg i text och bilder, säkerligen glömde jag en del som vanligt..skrattar...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wallström - 10 januari 2014 16:12

  Kommer nog göra sig bra över köksön :)     Har letat som en galning efter en snygg lampa till köket, vi behöver en över den nya köksön, och ÄNTLIGEN hittade jag en som jag tyckte va snygg. Passade då även på att beställa med ett par enkl...

Av Wallström - 10 januari 2014 10:03


  Vår micro har vart trasig sedan början av december tror jag det är om inte ännu längre, och man blir sjukt desperat efter en när man inte har nån. Vi hittade en ny vi ville ha redan i december men när vi skulle köpa den fanns den inte i lager o...

Av Wallström - 10 januari 2014 09:42

Ja nu är jag lite sugen på att åka igen, och efter att jag och K pratat igår om vad vi skall köpa till Sebbe i födelsedagspresent, (fyller 9 år 21:e feb) så kom jag på den briljanta ideen att vi myser till det lite med en Ullaredstur..ler..och Kalle ...

Av Wallström - 7 januari 2014 06:45

Ja vi köpte ju ny soffa för ca 1½ år år sedan, och har dels redan tröttnat på den, sedan passar den inte riktigt in såsom vi vill ha den och sen är komforten INTE alls detsamma som när vi köpte den. Sedan har vi ju en brun soffa från Mio i källaren s...

Av Wallström - 6 januari 2014 06:42


Aniston ja det är min mans s.k fri kort..skrattar.. så nu när han vart så gullig och tagit hand om oss sjuklingar fixade jag fram 2 filmer med henne som vi kunde glo på. Dock var vi nog eniga om att det är inga höjdar rullar hon är med i den kvinnan,...

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards