Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Wallström - 1 augusti 2009 23:57

Vid 17:30 åkte vi upp till Kalles föräldrar och skulle hämta lite grejer och sedan skulle vi ta en tur runt sjön! Dem ville gå med så vi gick allesammans och när vi gått ett varv satte vi oss och lät Ludde bada. Han bara ÄLSKAR att bada, man kan kasta bollen hur långt ut som helst och han bara hoppar rätt ut efter den!

1½ timma senare så åkte vi hem och startade grillen, fläskfile och marinerad kalkon blev det...mmm så gott.. Med ris och sallad till, var verkligen helt suveränt!


Av Wallström - 1 augusti 2009 09:05

*40 min promenad med Ludde
*satt på 1 tvättmaskin
*satt på diskmasin
*Tagit upp och vikt 2 tvättar
*20 min på motionscykeln

Det har min morgon bestått av! Håller just nu att förbereda maten för idag, fläskfile åkte fram ur frysen, blir till att grilla ikväll när det är så fint väder, så får det bli en ägg och räksallad till lunch. Till frukost nu blir det 1 skiva rostad grov Guldkorn och en tonfiskomelett! Ska fixa den nu och sedan väcka Kalle:-)

Av Wallström - 1 augusti 2009 07:23

Och fredagsmys blev det, VÅFFLOR gick vi lös på! Jag åt 1½ våffla med lite grädde och "hemmagjord sylt" köpte färska gjordgubbar jag kokade upp med lite vatten och florsocker, blev kanongott! Men ja, alla var nog lika trötta för både jag, Kalle och Sebbe somnade i soffan, tur vi har en stor sådan - ja soffa alltså:-)

Idag är det klar blå himmel och sol, typiskt när vi skall snickra, men får allt ta några timmar ute ändå, och håller det fina vädret i sig så skall vi minsann grilla!


1 timmas promenad med Ludde är planerad nu, tänkte åka upp till spåret och gå med han nu, tjingeling så länge och ha en härlig Lördag!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards