Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Wallström - 25 augusti 2009 21:21

Sebastian och kalle kom hem lagom tills det var läggdags så, 20:30 låg barnen i sina sängar.. Kalle tog duschen så jag fortsatte uppe på den andra garderoben, rensa, rensa, rensa..skrattar..inget onödigt är kvar när jag är klar!

Kalle ropade att han var klar och att vi skulle sätta på en film, okej sa jag och gick ut och hämtade Ludde, när jag kom in igen hade han också slocknat..skrattar..så ja det blev ingen film idag heller:-)

Jag sitter här nu, alldeles tyst är det, skall nog slänga på tv:n lite och se om det finns nåt att glo på!

Av Wallström - 25 augusti 2009 18:48

Lasagnen blev god och alla åt duktigt:-)

Efter maten skickade jag iväg kalle till tippen med ett lass skräp..

Sedan kom han hem och hämtade Sebastian och så åkte dem upp till hans mamma där dem skulle lämna lite grejer! Själv fick jag diskat upp och la i en maskin tvätt, tog sedan upp 3 maskiner som jag nu har att vika, fy så tråkigt det är..skrattar..men det måste ju göras så!


Får se vad vi hittar på när dem kommer hem igen, hade velat promenera lite, men det regnar ju nu så det är inte så aktuellt för tillfället!


Av Wallström - 25 augusti 2009 18:43

Var till affären och skulle köpa lite frukt, tog vindruvor, goda utan kärnor, och 4 päron, dem 4 päronen gick på 28:40 ;O = Totalt HUTLÖST!

Sedan så när jag kom hem gick jag bak och plockade äpplen från vår egen trädgård, dem gröna var faktiskt klara, och riktigt goda! Dem röda är inte klara än, men förra året blev dem också kanongoda.

Sedan har vi ett träd med plommon, smakade på ett, det var dock INTE klart, surt som tusan:-)



Av Wallström - 25 augusti 2009 14:48

Hade gått bra i skolan idag för Cecilia, mådde fint hela dagen så vet inte vad det var som spökade igår. Men ialla fall skönt att det verkar vara över!

Har förberett för Lasagne idag, tänkte ställt in den när vi kom hem men fick mess från K att han inte skulle vara hemma förrens efter 16 för dem skulle tvätta lastbilar så ja då blev det ändrade planer som vanligt...

 Måste säga att det är svårt att planera nåt i detta hem, för det är alltid nåt som dyker upp;)


Själv har jag nu planterat om lite blommor som mamma hade med sig, så 5 nya blommor att ställa i fönstren, VÄLBEHÖVLIGT! Nästan tomt i fönstren här ju..ler..


Sedan har jag och Sebastian spelat Super Mario Kart, det är kul när det bara är jag och Sebastian, lungt, fridfullt och roligt, men han är bara såååå duktig=) Har grejat lite i garderoben där upp med, men har fortfarande lite kvar, får ta det i kväll, vi skall slänga ett lass med grejer till som jag rensat ur där uppe så blir det lite lättare att röja det sist sen!

Av Wallström - 25 augusti 2009 08:34

När barnen lämnar huset ensamma, eller när vi alla åker, hamnar LUDDE alltid här, han gillar INTE när han inte får gå med barnen ut. Är nu jag och Sebastian hemma hela dagen, kan han ligga HÄR hel DAGEN och vänta på att Cecilia kommer hem, förutom när vi går ut med han!



Nu skall jag och Sebastian äta lite frukost sedan har jag lovat att spela lite spel med han:-)

Av Wallström - 25 augusti 2009 08:18

En liten SKOLBILD..ler.. Cecilia med sin nya väska på väg till skolan!


 

Nya väskan med HIGH SCHOOL MUSICAL på;)


Kan säga att hon var stolt värre när vi kom till skolan och det kom ett gäng tjejer springandes och började fårga om hon hade fått ny väska, dem tyckte den va sååå fiiin, FÖR DEM BARA ÄLSKADE HIG SCHOOL MUSCIAL! ..skrattar..

Nya väskan och Cecilias FÖRSTA LÄSEBOK..naw....


Ser ut att bli riktigt fint idag, så jag funderar på om det är dags att klippa gräset igen, vi klippte det förra veckan, men det syns inte ens längre..suck..

Av Wallström - 25 augusti 2009 07:30

Ingen feber igår eftermiddag / kväll, och ingen idag! Så jag ringde fröken och sa som det var, men hon tyckte hon kunde komma, eftersom det är så nära så skulle hon höra av sig om det var minsta lilla problem. Vilken tur, för så som vi har övat på läsläxan så;)

Idag får hon ha den NYA VÄSKAN till skolan (bild kommer senare) så stolt! Dem har gymnastik idag så den blev fullpackad kan man säga, måste få köpt en separat gympa påse till ju!


Blev ingen film för oss igår, jag gick ner och gjorde mig i ordning för natten och när jag kom upp igen hade K somnat, vilket jag redanmisstänkte innan, så jag fördrev tiden med garderoben och sedan lite framför datan! Idag trodde han att han skull få sluta redan vid 14- tiden, men han var inte helt säker.

Helgen kommer vi förmodligen spendera på olika håll denna veckan, då han skall med sin far och hämta en lastbil i stockholm på fredag och sedan på Lördag skulle han med sin far till..hmm..ja det minns jag inte, men då frågade Birger om Sebastian skulle följa med, det handlade i alla fall om bilar och dem skulle vara borta hela dagen! Så då åker nog jag och Cecilia upp till mamma på fredag och kommer hem lördag kväll el söndag förmiddag...


Nä nu skall vi gå till skolan!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards