Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under augusti 2010

Av Wallström - 11 augusti 2010 13:38

Nån som vet om detta är drickbart??? Fanns ju inte så mycket på taxfreen att välja mellan så fick bli detta, men blev idag lite osäker.. Nån som druckit det och kan säga nåt om det???



  

Av Wallström - 11 augusti 2010 09:55

Ja nedräningen är i full gång, 16 dagar kvar tills vi åker och Cecilia har fortfarande inget pass, men det är på G hoppas jag.. Allt annat är ju fixat och det är bara det vi väntar på :-) Poliskvinnan sa att det skulle gå fort och att vi skulle ha det senast måndag så kanske dem stött på problem på vägen..


Sitter och väntar på ett paket från Schenker (stavas?) just nu så roligare kan man ju ha, men lovade Kalle vara hemma och ta emot det!


Kallt är det också, riktigt jäkla kallt idag, känns som hösten har kommit med stormsteg, hoppas att jag har fel och att värmen återvänder, men just nu tycker jag det ser väldigt mörkt ut! På fredag är det kalas tajm, Kalle skall förmodligen gå men jag vill ner till götet så får väl se om det kan bli en tur..


Nu låter det om en tänkbar lastbil är på väg så skall springa ned..





Av Wallström - 11 augusti 2010 08:33

Ja vi har ju hunnit besöka Skara Sommarland 2 ggr denna sommaren, har haft riktigt kul båda gångerna, men efter en hel dag där är man verkligen helt slut:-) Nästa år har vi båda sagt att det nog får bli ett säsongskort där, vi har ju bara 20 min dit, så man kan ju åka dit bara för att bada, eller bara för att åka karusell liksom..


Här kommer några bilder från dagen:


      

  

      


   

     

   

     

   

   

       

         

   

       

   

           

Av Wallström - 10 augusti 2010 07:47

Är det allt som behövs för en bra semester:-) Skrattar..nej men det är vad som blev på vår Taxfree beställning typ..


Art. nr.AntalProdukterStyckprisSumma
36542Pingvin Salt Pastiller 310 g45.0090.00
36091Gott & Blandat Original 550 g49.0049.00
10551Bacardi Breezer Lime + Orange 4%, 6 x 27,5 cl119.00119.00
18181Level Smooth Menthol 400 st289.00289.00
17161Hot n''Sweet 32%, 100 cl169.00169.00
24121Diamond Hill Shiraz Rosé Bag-in-box 13,5%, 300 cl129.00129.00
24972Carlsberg Green 5%, 6 x 33 cl49.0098.00
680111Ahlgrens Bilar 2×400 g79.0079.00
55731Bamse Solcreme SPF 30, 100 ml79.0079.00
55751Piz Buin Holiday Pack 2 × 200 ml185.00185.00
Totalt värde:1286.00
Rabatt Pingvin-15.00
Totalt utresa: 1271.00 SEK

Rose vin och Ahlgrensbilar är vad jag valde, det som jag kan njuta av, vin funkar för min del och ahlgrens bilar är bland det enda godis jag kan äta utan att få ont så nu när det är semester skall jag synda med detta:-)


kalle skall tydligen synda med betydligt mer;)



Av Wallström - 10 augusti 2010 06:53

Ja lite så blev det i Lördags, vi myste till det lite, tråkigt nog gillar INTE mina barn skaldjur, kanske inte många barn som gör dock?!?!  (själv var jag ett fan av detta när jag var liten) Men det var riktigt gott..


Blev minipajer, jättegoda, med glutenfi pajdeg såklart, och kräftor , räkor och så avslutades det med hallon, glutenfri kladdkaka (som är supergod) och laktosfri glass även den jättegod:-)


   



Barnen åt pajen, och avslutade med sitt Lördagsgodis, choklad och chips:-)  

Av Wallström - 10 augusti 2010 06:09

Det har regnat varenda dag nu i ett par veckors tid, blandat med lite åska in i mellan, men solen den lyser med sin frånvaro.. I lördags eftermiddag kväll kom den på besök, då blev det riktigt skönt men det är också enda gången på riktigt länge. Ja lite besviken är jag över detta, men å andra sidan närmar vi oss ju vår resa med stormsteg och det känns sååå skönt, men hade ju inte skadat att få lite sol till på sin bleka kropp innan också..ler..


Dagarna går fort, bloggen kommer i sista hand just nu, det är barn, jobb, utflykter , planering, kalas osv så tyvärr hinner man inte med att skriva så mycket här längre.. Kommer dock att uppdatera med lite bilder från den senaste tiden, vi har ju hunnit med ett skara sommarland besök till sedan sist, lika roligt var det denna gången med:-)


Snart dags för skolorna att dra igång igen också och Cecilia väntar ivirigt, det är så dem första åren antar jag, å andra sidan hoppas jag det håller i sig, Cecilia älskar skolan och är lika besviken varje gång hon är sjuk och missar en dag.


Här hemma ser ut som bomben just nu, jag tvättade upp allt igår och har strukit och vikt allt i stora högar, passade på en ledig dag då inte många finns nu framöver innan resan. Så det är väl lika bra att släpa fram resväskorna och försöka få ned det mesta, inte så mycket sommarkläder behövs här hemma längre ju!

Blev även en del nya kläder i helgen, både på lördagen lite shopping inne i skövde, dock mest underkläder till oss alla, då jag rensade ur sånt i veckan och det inte blev mycket kvar, Sebastian är nog den som växt mest i sommar då hans shorts han fick i början av sommaren inte längre passade nu:-( Så en del shorts till han fick det också bli. Sedan i söndags var vi hos mamma och då fick det ju även bli en del där, mest belv det iaf till Kalle där, shorts och T-shirtar..


Jag har köpt så mycket nytt nu det senaste så jag är mer än nöjd måste jag säga, har nog aldrig handlat så mycket som jag gjort. Å andra sidan har man ju varit tvungen då det mesta inte längre passar vilket är kanon egentligen:-)

Provade en långklänning i Lördags som jag ville ha med mig till Turkiet, men den va alldeles för stor och Kalle frågade om jag skulle ut och tälta, han är väldigt snäll min sambo;)

Iaf så 4 nya klänningar blev det för mig i helgen och det är nog dem sista på bra länge!


Så nu har iaf nedräkningen börjat, om 17 dagar ger vi oss iväg, kan knappt fatta att vi redan är en bra bit in i Augusti, men ja så är det ju! När vi kommer hem igen är det en höstmånad, med min födelsedag och sedan åker min käre sambo iväg nästan 1 vecka till Tyskland.


Nu på Lördag var dagen vi egentligen skulle ha gift oss, känns lite konstigt, men ändå bra. NEJ vi har inte ställt in det men var tvungen att ändra lite på datumet av olika anledningar:-)


Nä nu skall jag fortsätta ta tag i kläderna eftersom dem inte vill ta tag i sig själv, mycket konstigt tycker jag;)





OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards