Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under maj 2009

Av Wallström - 11 maj 2009 07:10

Sitter och fyller i lappar för Cecilias skola, är ju alltid nåt som måste fyllas i. Denna gången gäller det en vårfest! På torsdag klockan 17:30 har det annordnats en vårfest utav föräldrarna som är med i vår kommitten.

"Vi kommer att presentera olika lekar och tävlingar för hela familjen. 

När vi har skojat & lekt så grillar vi, vi står för grillen, medtag egen mat dryck och filt. Vi kommer dock att bjuda på kakbuffe, kaffe & saft!"

Undrar hur många timmar denna festen varar? Men Cilla ville gå och hon bestämmer i detta läget  så bara att lyda;-) Men jag kan inte påstå att jag är så mycket för att "leka" med andra vuxna så på det sättet!


Av Wallström - 11 maj 2009 06:59
Glitter Word GeneratorGlitter Word GeneratorGlitter Word GeneratorGlitter Word GeneratorGlitter Word GeneratorGlitter Word Generator

Ja om det är nån som märkt att jag har varit borta i 2 dagar vill säga:-)

Idag är det måndag och vägnings dags, har fuskat under helgen, då vi legat halvdåliga allihopa. Men men, vågen får visa det den visar just nu, jag kommer inte hänga upp mig på det, idag skall sättas igång på allvar igen med promenaderna och crosstrainern, minst 1 timmas promenad per dag, och ca 30 min crossis!

Av Wallström - 8 maj 2009 08:52

Jag undrar vad Kalle tyckte om sin frukost, jag frågade Cecilia vad hon hade haft på smörgåsen, ja samma som du hade igår mamma, sallad, ost, gurka, men ingen tomat, istället pressade jag citronsaft på den. Ja min dotter är ett stort fan av CITRON, undrar om Kalle också är det?!? ..skrattar.. han har inte messat och klagat ännu iaf!

Av Wallström - 8 maj 2009 07:25

Ja vid 5:30 kom Cecilia och la en macka på Kalles kudde, hon hade gjort iordning den igår för att han skulle ha med den idag till frukost. Hon vaknade så tidigt för hon mådde dåligt, sa att det kändes som om hon skulle kräkas, men inget sådant har kommit dock är hon varm. Gissar på att hon fått feber, ringde deras far och sa som det var så nu skall dem förmodlingen inte dit då, får väl se om hon blir bättre under dagen. Jag hoppas verkligen det är något övergående!

Själv är jag alldeles seg i knoppen, men har inte blivit många timmars sömn inatt då sebastian vaknade ett antal ggr oxå, både jag och Kalle var uppe med han ett par gånger.

Ja hur dagen blir får vi väl se nu!


Av Wallström - 7 maj 2009 23:10

Det var några som ville sova tillsammans idag med, och det fick dem. Cecilia satt på Hjälp jag är med i en japansk tv-shov ( om det nu heter så ) på sin tv, men tror dock inte att dem han se så värst mycket innan dem slocknade;-)

Vi varvade mellan det programmet och is-hockeyn, och när det var slut var det bara is-hockey för hela slanten!

Av Wallström - 7 maj 2009 19:59

Maten var klar precis när K kom, tajmat in i minsta detalj liksom..ler.. Blev bara en enkel pytti panna med ägg, korv, och baicon.. Men det dög, alla åt och var glada, Kalle påpekade att det minsann var lyx för han att komma hem till ett dukat bord varje dag. ja så länge jag går här hemma så varför INTE. Annat är ju när man kommer igång och är aktiv på dagarna med jobb, nu både hinner och vill jag ju, är ju mysigt när man väl kan sitta ner och äta alla tillsammans..

Efteråt gick vi upp och snickrade det sista på väggarna, nu skall på väv och målas. Börjar hända nåt och man börjar se resultat, det är kul.

Av Wallström - 7 maj 2009 15:36

Ja det här är vad vi har gjort i ett par timmar..ler.. plus tvättat och diskat och röjt lite, men fördelen med idag är att barnen har byggt tågbanan i HALLEN så det är med mig hela tiden..skrattar.. Idag fick dem det, annars skall den ju vara på rummet, men ibland måste man ju få släppa lite på alla regler!

Nä nu kommer snart K, dags att börja med maten!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards