Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg under augusti 2009

Av Wallström - 24 augusti 2009 20:45

Vid 16:30 kom Kalle hem och vi åt middag alla tillsammans! Cecilia kände sig då bättre men hade alvedon i kroppen dock. Efter det la sig Kalle och vilade och jag plockade lite på undervåningen!

Väckte sedan K och vi tog alla en promenad med Ludde, HELT sjukt underbar väder var det ju ute!


Nu har jag precis nattat Cecilia, har suttit med henne och hennes läsläxa i över en timma, hoppas det går bra imorgon nu:-)


Både jag och K är riktigt trötta ikväll så får se om vi somnar nu, (vi båda ligger i sängen redan) eller om vi ska se på en film:-)

Av Wallström - 24 augusti 2009 13:29

Hämtade hem Cecilia från skolan, ONT I HALSEN och 38,2 i FEBER:-( Hon var jättehängig nu, så det blir väl bara till att vara hemma och vila!

Av Wallström - 24 augusti 2009 09:59

Cecilia hade fått i Läxa att ta med ett sommarminne! Kunde vara vad som helst, så frågade Cecilia vad hon kom ihåg mest av sommaren och vad hon ville ha med, dem har ju vart på liseberg, sedan hade vi ju flyttat men så kom hon på, hon ville ha med Ludde, han hade vi ju fått i sommar! ..skrattar.. kanske inte så lätt att ta med just Ludde och sätta upp på ett collage , men gjorde i ordning 2 bilder från när vi fick Ludde som hon fick ta med sig, hoppas det blir bra nu bara:-)


Av Wallström - 24 augusti 2009 09:51

Efter att jag och Sebastian ätit frukost och gick jag upp och lyckades få upp dem sista hyllorna i garderoben, och då fastnade jag ju där, så nu är NÄSTAN ALLA påslakan och örngott och lakan vikta och i ordning lagda, jag blev riktigt nöjd! Blev så mycket förvaring, så kanske kan det mesta kan komma på plats nu, sedan skall vi sätta igång med den andra garderoben så lär definitivt allt få plats sen:-) Känns så gött att ALLT kommer iordning, lite roligare att ta hit folk nu när dem mesta börjar bli som vi tänkt.. Dock vill Kalle börja med källaren nu om 2 veckor så vi får väl se vad vi hinner med, hur långt vi kommer men är ju inte fel att få iordning tvättstugan inte:-)

Av Wallström - 24 augusti 2009 07:39

Cecilia var lite sur för hon ville ha kjol idag, det ser iofs ut att bli fint väder, men det är ABSOLUT inte så varmt ute nu att bara gå i kjol direkt på morgonen.. Så jag sa att hon fick ta på sig ett par tights under som hon bara kan dra av sedan om det blir riktigt varmt! Hon tyckte inte hon hitta några som passa, men tillslut fick det bli ett par svarta, för bak på kjolen står det ju Dolce and gabbana med svart stor text ! OCh då passade ju svarta i alla fall lite! Snacka om att ha klädproblem redan vid 7 års ålder..ler..


Tyvärr saknas leendet på denna bilden;)

Av Wallström - 24 augusti 2009 07:04

Vi gick och röjde här lite, dem sista hyllorna fick vi aldrig upp, men jag skall försöka se om jag kan få upp dem själv sedan efter att jag lämnat Cecilia på skolan.

Kalle kommer ju att vara helt slut när han kommer hem dem här dagarna, konstiga arbetstider hela veckan så han kommer nog få vila ett par timmar varje dag så vill jag att han skall slippa greja med nåt när han kommer hem!

När klockan blev 21:30 igår slängde vi på en film nere, KANINMANNEN - En film från 1990 med Börje Ahlstedht, den var verkligen ingen höjdare, men nu har vi alla fall sett den.

När det var ca 20 min kvar av filmen var vi båda lika trötta, så vi tog med datorn upp till sängen och satte på den där, så dem sista 20 min halvsov vi väl till den;)



"Bengt Nääs (Ahlstedt) jobbar som kriminalreporter. Hans senaste uppdrag är en reportageserie om våldtäkter på småflickor. Under arbetet får han se polisens "fantombild" på förövaren. Bengt tvingas konfrontera sig själv och sitt förflutna, då bilden starkt påminner om hans egen son."

Av Wallström - 23 augusti 2009 19:33

Ja nu kom vi hem från promenad och svärföräldrarna.. Kalle tog paj med vaniljsås, och barnen fick glass. Men jag var faktiskt duktig och hoppade över fikat:-)

Blev inte så lång promenad med Ludde men den fick räcka för ikväll för vi skulle hinna hem och få barnen i säng med!

Om vi orkar och hinner skall vi dra på en film oxå..skrattar..tror aldrig jag har sett så mycket på film som det har blivit det senaste! Men det är skönt, riktigt avslappnade att se en innan man somnar ju:O


Mår superbra idag, tack och lov så känns magen så mycket bättre , för denna gången ialla fall! Men man blir ju en helt annan person när man inte har ont längre
Av Wallström - 23 augusti 2009 17:54

Efter frukost gjorde vi oss iordning för att åka och se svägerskans barn spela fotboll, klockan 10:30 började det och vi kom såklart iväg sent härifrån så var tyvärr inte där förrens 10:45 men det gick ju bra ändå:-)

Efter fotbollen åkte vi och handlade hyllplan och väggfästen till den stora garderoben uppe, måste verkligen få iordning på allt en gång för alla nu. Vi har liksom inte hyllor så det räcker!


Väl hemma blev det lite mat i magen och sedan satte vi igång i garderoben, hitills har det blivit jättebra, men nu fattades 4 konsoller så Kalle har åkt för att fixa det. När han kommer hem igen skall vi åka upp till sjön och gå en promenad med Ludde och säga hej till svärföräldrarna..sedan bara att ta sig hem igen då det är skola imorgon!


Så medan jag fixar och nattar barnen ska Kalle sätta upp dem sista hyllorna så får jag göra klart resten tills imorgon. Blir nog säng för oss också tidigt då vi inte somnade förrens 01:15 inatt och imorgon börjar Kalle jobba 04:45 så han kan ju behöva ett par timmars sömn ialla fall!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards