Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Wallström - 4 juli 2009 18:23

ARTIKEL HÄMTAD UR AFTONBLADET:


Familjen åkte i väg – utan sonen


Hotellpersonalen hittade den sexårige pojken gråtande vid entrén.

Hans familj hade satt sig i bilen och åkt i väg – utan honom.

– Man tror knappt att det är sant, säger hotellchefen Ola Grande till VG.

Hotellchefen beskriver händelsen som hämtad ur en film.

– Man tror knappt att det är sant att man kan glömma sitt barn. Det är en otrolig historia, som hämtat ur en film, säger han.

Åkte utan pojken

Händelsen inträffade i dag på hotell Grande Fjord i Geiranger i Norge, skriver norska tidningen VG. Den sex år gamla pojken och hans familj hade stannat till vid hotellet för en fikarast.

En stund senare hittade några i hotellpersonalen den sex år gamla pojken gråtandes utanför entrén. Det visade sig att hans familj satt sig i bilarna och åkt i väg utan honom. Ola Grande tillkallades för att hjälpa till att leta efter familjen.

Men de kom inte tillbaka och pojken blev allt ledsnare.

– Då tog jag med mig pojken i min bil och så började vi köra runt i området för att se om vi kunde hitta dem. Jag kontaktade även polisen som hjälpte till att hålla koll efter resesällskapet.

Händelsen anmäls

Sökandet gav inget resultat och tillbaka på hotellet igen upptäckte de att familjen fortfarande inte kommit tillbaka. Till slut lyckades pojken uppge sin mammas hela namn och Ola Grande fick tag i hennes nummer.

Pojken kunde efter några timmar återförenas med sin familj men polisen säger till den norska radiostationen NRK att de tänker anmäla händelsen till de sociala myndigheterna.

– Så här får man helt enkelt inte behandla ett barn, säger polismannen Trygve Ødegård.



HUR TÄNKER MAN DÅ, HUR KAN MAN GLÖMMA SITT BARN, OCH FRAMFÖR ALLT, I FLERA TIMMAR UTAN ATT SAKNA HAN?!?!

Av Wallström - 4 juli 2009 18:18

Har haft ca 2½ timme för mig själv nu när dem andra har varit på kalas! Jag åkte inte med, vi bestämde redan innan att detta skulle bli några barnfria timmar för mig, bara slappa och stöka runt lite. Har packat upp 2 säckar med kläder och 2 lådor med lite annat smått å gott. Sedan har jag städat ur en garderob nere i hallen och rensat ur massa skor, Cecilia har skor i överflöd, och märkte nu i veckan att hälften är försmå. Ingen ide att det ligger i garderoben och tar plats så ut med det. Igår rensade vi ur 2 andra skåp med krukor och vasar och skålar, vi fyllde upp 2 stora lådor som vi inte skall ha kvar!
Känns som att det aldrig tar slut, men förhoppningsvis gör det väl det nån gång, bara att det tar tid.. Är sugen på att ge mig ut på en promenad nu när dem andra kommer, frågan är OM dem orkar att följa med mig eller om jag får vänta tills imorgon...

Skönt att vara barnfri ibland, man hinner med saker på ett helt annat sätt då!

Av Wallström - 4 juli 2009 13:42

Och det var nog lite välbehövligt tror jag!

Har precis klippt av Kalle allt hår nu, han va trött på det, hade blivit så långt, så klippte först, sedan tog vi maskinen;)



Under tiden kom L & N och lämnade 1 liter jordgubbar dem hade plockat, TACK:-) Kalle åt upp hälften under tiden jag klippte, resten skall vi avnjuta ikväll, tänkte göra iordning en fruktbricka framför tv:n ikväll. Ikväll är nog första gången på flera veckor vi ska kika på tv, vi sa det att det var på tiden att bara slappa å mysa framför dumburken!

Av Wallström - 4 juli 2009 12:14

Det är varmt idag med, men ändå lite halvmulet. Det åskade i hur många timmar som helst igår kväll, men var tog regnet vägen?!?!


Jag och Sebbe vaknade vid 9-tiden idag, då hade nog Cecilia varit vaken i ett par timmar, sedan vaknade Kalle vid 9:30, käkade lite toast till frukost och sedan gick vi ut och spelade lite tennis, skönt men svettigt!


Skall grejas lite idag och sedan är det kalas som gäller f.r.o.m 16-tiden.


Vi köpte Lördagsgodis "150kr's" och hoppas på att bli miljonärer ikväll;)


OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards