Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Wallström - 6 juli 2009 17:23

Nu var maten avklarad, var riktigt gott, var längesedan det blev ugnstekt falukorv så, Sebastian fick fiskpinnar istället, bara han som gillar det här!

Hoppade in i duschen efter maten, va så skönt, slängde mig på soffan framför unga mödrar (tyvärr gamla avsnitt) finns risk att jag kommer att somna här känner jag..ler.. Men barnen är snälla och leker bra på Cecilias rum just nu så så det gör nog inte så mycket om jag råkar slumra till några minuter;)

Har inte hört nåt från Kalle så tippar på att han blir ganska sen..

Av Wallström - 6 juli 2009 15:51

Lagar ungstekt falukorv med grönsaker och mos. Hade tänkt vänta in Kalle men han visste inte alls när han slutade så vi äter innan. Annars brukar vi ju alltid vänta in han och äta middag tillsammans. Jag vet inte men jag tycker det är en viktig och mysig grej man GÖR tillsammans. Men som sagt idag får vi bryta trenden, han kanske inte är hemma förrens jättesent ju!


Blev aldrig någon sol idag men jag klagar inte, jag har fått gjort en hel del här inne nu så det är skönt. Och Sebbe har fått en tv dag, medans Cecilia har vart ute och lekt..


Nu är det dags att göra klart maten för båda barnen börjar bli hungriga!



Bänkat sig i soffan framför tv:n ;)

Av Wallström - 6 juli 2009 15:44

Det ringde på dörren för en stund sedan, kände mycket väl igen damen utanför, hon har vart här förr..

Hon lämnade en lapp eller en "inbjudan" för att få svar på "HUR KAN DU ÖVERLEVA SLUTET FÖR DEN HÄR VÄRLDEN"?


Ja jag blev ju ståendes och prata med henne ett bra tag, dem verkar ha svar på allt men när man ifrågasätter saker så blir det mer komplicerat. Jag tror hon tyckte jag ställde för mycket frågor, så hon tog upp en bok "Vad ÄR BIBELN?" och lämnade den till mig.


Så jag nu har jag något att läsa, för hon skulle komma tillbaka, och jag skall minsann läsa den och ifrågasätta, kan ju vara intressant och se vad dem har att säga..


Skrattar, NEJ jag har inte blivit fast! Det är absolut inget för mig.. Men kanske kan man lära sig något, eller så inget alls!

Av Wallström - 6 juli 2009 12:05

Ser ut som om det börjar klarna upp nu, har varit mulet nu på förmiddagen, men gör inte så mycket, det är ganska skönt faktiskt, har en del måsten här inne ju. Känns som om det är hur mycket tvätt som helst här nu, tvättar för fullt tycker jag men tydligen inte, tyvärr kan vi inte ha på torktumlaren och tvättmaskinen samtidigt så jag har nu tvättat 2 maskiner som måste tumlas..


Körde 10 minuter på motionscykeln och bara provade, kändes riktigt bra, hade velat fortsätta en stund till men det va en liten Sebastian som var hungrig, så bara att gå ner och fixa lite lunch, han har kommit i en period då han är hungrig hela tiden, å andra sidan är han otroligt aktiv hela tiden så kanske inte är så konstigt.

Ingen avi med telefon idag heller så jäkla segt, kommer den inte denna veckan så kan dem fasiken behålla den, kunde jag lika gärna köpt den någon annanstans. Lite synd för Kalle får ju inte sin heller bara för att min är seg, för dem kunde ju INTE skicka den separat liksom:-(


Letar randiga tapeter för fullt, men hittar inga snygga, var kan man hitta några randiga med lite färg i?? Med bredare ränder??

Av Wallström - 6 juli 2009 10:34

Ja vi fick allt ihop vår nya motionscykel igår, och den verkade riktigt bra, vi blev iallafall nöjda båda två. Ikväll ska vi börja lite försiktigt båda 2 tillsammans. Känns som det kan motivera en lite mer.



Vår nya "Carl Lewis" motionscykel!

Av Wallström - 6 juli 2009 09:26

6 juli-12 juli


KÄRLEK Nu kan du få en idé till en resa med romantiska inslag. Gör du den så kan du få uppleva en ny härlig kärlek. Kärlekens bästa mål kan bli just du nu i veckan. ARBETE/HÄLSA Flitens lampa lyser över dig och du får nog mycket uträttat i den här veckan. Det talas även om chans till extra arbete nu. Se bara till att du inte stressar så klarar du hälsan. EKONOMI Inkomsterna kan komma att öka för dig nu i veckan. Det är ditt så positiva sätt som ger resultat. En mindre spelvinst är möjlig nu och den gör dig verkligt glad. Lyckotal: 5, 16, 17, 19, 20, 40, 46
Bästa lyckotal: 40
Av Wallström - 6 juli 2009 09:20

Sov ända till 9 imorse, men har dock en fruktansvärd huvudvärk. Va ju iofs uppe imorse när Kalle åkte men gick upp och la mig och somnade om lika snabbt:-)

Vet inte om huvudvärken beror på vädret eller nåt annat men hemsk är den, har tagit alvedon nu och hoppas på att den ska gå över. Igår grejade vi hela dagen och fick faktiskt gjort en hel del, blev mest Cecilias rum vi koncentrerade oss på. Sedan på kvällen när barnen somnat hamnade vi framför tv:n "The bank job" med Jason Statham (från Transporter filmerna, jag tycker han är bra) den va ganska okej faktiskt. Va längesedan man såg en HEL film, men slutade ju dock inte förrens nästan 24 så vi kom inte i säng förrens nästan 00:30. Kan tänka att Kalle är trött idag på jobbet!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards