Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Wallström - 1 april 2009 20:40

Fick en kommentar av en tjej/kvinna nyligen där det stod:


"Hej, gillar din blogg skarpt och följer den dagligen. Dock ville jag påpeka att det finns en kvinna här inne som har kopierat ett av dina inlägg och lagt på sin blogg. Håll ögonen öppna!


Kram Anna"



Trist, men då jag inte alls vet vilket inlägg eller när eller vem så kan jag ju inte göra så mycket! Trist bara om nån bara kopierar ett inlägg utan att fråga!



Av Wallström - 1 april 2009 17:50

Sabina är borta MEN det skall inte ha varit förgäves!


Det finns MÅNGA som kämpar där ute i världen med sin cancer och nu har DU chansen att hjälpa genom att skänka en gåva!


http://cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=9


http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html


 http://mittlivsabina74.blogspot.com/


http://ulricasboxofchocolate.blogspot.com/


Jag har själv MÅNGA anhöriga som gått bort i cancer och känner att nåt måste göras, jag kan inte skänka så mycket och DU kanske inte kan skänka så mycket! MEN tillsammans KAN vi GÖRA DET!







Av Wallström - 1 april 2009 14:15

Ja hade det inte vart för alla måsten, skola, dagis, lite jobb kvar så hade jag dragit redan idag..orsakerna är många:

*Vädret är ju underbart..

* sedan känner jag att där kan barnen springa ut och in som dem vill, kan dem ju INTE här!

*Här är rörigt som FAN och jag mår illa av hur det ser ut, känner mig stressad av det.

*Jag saknar Kalle - känns som vi glider ifrån varandra på veckorna, som tur är blir ju allt bra igen när vi träffas.. men man har liksom sitt på veckorna..


Ja det är några orsaker, men men jag får snällt ge mig till tåls ett par dagar till. Vet ju inte riktigt vilken dag det blir än beroende på hur det blir med avtackningsmiddagen , dop och lite sånt...Önskar Kalle går kort dag på fredag för iså fall åker vi nog då..

Av Wallström - 1 april 2009 10:36

KORVSTROGANOFF


*1 liten purjolök

*smör el margarin

*500g falukorv

*1msk vetemjöl

*4msk tomatpure

'2dl matlagningsgrädde 5% fett

*1 dl vatten

*1 köttbuljongtärning

*1 tsk paprikapulver

*1 tsk salt

'*1krm svartpeppar


1. Skölj och skiva purjolöken, fräs purjon i smör el margarin.

2. Strimla korven och stek den tillsammans med purjon i pannan.

3. Strö över mjöl, rör om och tillsätt tomatpure, matlagningsgrädden, vatten, kryddor och buljongtärningen. koka på svag värme i ca 10 min.


Serveras med pasta!

Av Wallström - 1 april 2009 10:31

Så otroligt fint ute, klarblå himmel och solen som strålar! Va riktigt skönt ute! Ja garanterat kommer det ju mer bakslag med kyliga dagar, men just idag känns det bra att tänka/känna att VÅREN är här! Har sått några frön nu, och kommer bli ett antal till, köpte massa blomfröer igår som jag skall prova mig på och se om det kan bli nåt:-)



Av Wallström - 1 april 2009 10:04

BAKPOTATIS MED KRÄFSTJÄRTAR


2 personer:


*4 bakpotatis

*50g kräftstjärtar

*½dl lättmajonäs

*½ dl kesella

*2 msk hackad dill

*Salt och peppear


Rör ihop till en röra! Garnera sedan med dill och några kräftstjärtar!

Av Wallström - 1 april 2009 10:00

LÖVBIFF MED PASTA


*450 g pasta

*600g lövbiff

*smör el margarin

*2 vitlöksklyftor

*3 dl creme fraiche

*4 msk hackad persilja

*salt och peppar


Koka pastan, strimla lövbiffen och fräs den i 1 msk fett. Pressa i vitlöken. Tillsätt creme fraichen, smaka av med salt och peppar och strö över med finhackad persilja!

Av Wallström - 1 april 2009 07:51

Slänger, skänger, slänger... kan inte fatta HUR MYCKET SKIT MAN HAR.. Man skulle nog egentligen flytta en gång om året för att inte samla på sig så mycket skräp! Packade och rensade hela kvällen igår, så nu står det lådor huller om buller, men tänker verkligen till en gång extra innan jag packar ner något onödigt..


Mamma va snäll och kom ner med massa lådor innan hon började jobba igår, hon tycker nog det är lite jobbigt att vi skall flytta härifrån, men verkar ändå glad för våran skull. men det blir väl iaf 15-16 mil imellan..





OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards