Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 14 april 2009

Av Wallström - 14 april 2009 21:04

Min lilla "gubbe" ringde nyss och sa att nu hade det blitt e firre, en Lax på ca 1,2 kg (tror jag det va han sa)..ler.. Han lät precis som ett barn på julafton, och jag är jätteglad för hans skull:-) Och för min egen som får äta god LAX imorgon ju..*mums*

Hoppas han kör försiktigt hem sen bara, saknar han, även fast det vartit lite skönt att få lite egen tid med barnen idag!

Av Wallström - 14 april 2009 18:14

BLÅBÄRSMOOTHIE 


 *2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt


*1/2 banan



*1 dl frysta blåbär



Av Wallström - 14 april 2009 17:33

FY FAN VAD ÄCKLIGA DEM ÄR! Skulle ta ut ett glas ur skåpet, då satt det en stor, fet spindel i botten på glaset den, va äckligt stor! Blev hur äcklad som helst, spindlar är verkligen min stora FOBI..kan fortfarande se den precis framför mig trots att det gått en timma, mår fortfarande illa av den, ja så känslig är jag! Varför finns sådana hemska djur?!? Jag blir ju förfan helt jävla traumatiserad så fort jag får syn på en!

Tappade lusten på allt jag gjorde, skall ha städat klart badrummet, men vill bara inte just nu, så satte mig och försökte lösa lite korsord i en ALLERS för att komma på andra tankar. Men det funka inte riktigt, sappade på tv:n och hittade gamla bevvan avsnitt, lite skillnad på dem nu och då. Kelly, Brenda och Nat är ju dem enda iofs som vart med i dem nya än ( Donna - Tori ska väl va med i kvällens nya dock ) och dem hade ju blivit ett par år äldre :-)

Men det va bättre förr, som vanligt;)


Av Wallström - 14 april 2009 11:56

Ja jag började ju städa köket då, men då jag skulle plocka ur diskmaskinen så tyckte jag ju att lådorna behövdes tvättas ur. Ja och då fick jag ju plocka ur allt ur lådorna, och då fick jag ju rensat:-) Massa burkar utan lock har rykt plus lite annat. Men så skulle jg dammsuga ur lådorna, *poff* så slockna allt, proppjäveln gick, och det va inte första gången i detta köket:-( Fick messa K att han skulle ringa upp mig så fort han va klar, för jag vet ju inte vilken propp som går vart, FINNS MASSOR! Men han fick Guida mig rätt, så nu har jag bytt proppar också:-)

Så dags för mig att fortsätta i köket, för där ser ut som en LOPPIS på bordet nu..skrattar.. Kommer kännas skönt när det blir klart och hoppas K inte kommer sakna för mycket av sina gamla grejer!

Av Wallström - 14 april 2009 10:05

Hittade ett skoskåp i vitt på Ikea som hade passat så bra i hallen, plus en stor rund spegel ovanför. Hade blivit kanon på väggen mellan vardagsrummet och köket där det egentligen inte går att ha så mycket. Ialla fall inte nåt som är för djupt, men då passar ju detta skoskåp perfekt. Skall kika på det när vi skall dit nästa gång.

Kan nästan se det framför mig..

En liten bild kommer här: (detta är våran tapet i hallen, usel skärpa dock på bilden)

Av Wallström - 14 april 2009 09:11



PAJDEG:


  • 200 gram vetemjöl
  • 125 gram smör
  • 2 msk vatten

  • Hacka samman smör och mjöl tills smöret är finfördelat. Tillsätt vattnet och knåda ihop till en slät deg. Lägg degen svalt en stund innan du kavlar ut den. Degen räcker till en normalstor paj på cirka 26 cm i diameter.

    Förgrädda pajskalet i cirka 5-10 minuter i 200 grader.

    (Degen tål bra att sparas i kyl eller frys, se bara till att packa in den i plast så den inte torkar)


    FYLLNING:

  • 4 ägg
  • 2,5 dl mjölk eller grädde
  • 250 gram rökt lax
  • 100 gram färskost typ philadelphiaost
  • hackad dill
  • riven ost
  • en halv rödlök

  • Vispa samman ägg, mjölk och färskost. Krydda försiktigt med dill. Slå stanningen i pajskalet och fördela laxen ovanpå stanningen. Strö över lite riven ost. Grädda i cirka 180 grader i 45-50 minuter. Under tiden kan du skära rödlöken i tunna skivor. När pajen är nästan klar tar du ut den, lägger på rödlöken och gräddar den färdigt så löken får lite färg. Om pajen börjar få för mörk färg men fortfarande inte är färdig så täck med folie eller lock.

    Av Wallström - 14 april 2009 07:49

    JUNGFRUN!

     ( 13 april - 19 april )


    KÄRLEK

    Romantiska möten som kan ha med ditt arbete att göra kan nu bli möjligt. Det kan komma något överraskande, men det verkar rart och uppbyggande för framtiden. ARBETE/HÄLSA Du ska ha det lagom jobbigt och faktiskt trivas ganska så fint med arbetet. Din hälsa domineras av sundhet och du verkar trivas fint med dig själv. EKONOMI En utbildning tycks ge dig större kunskap och det kan betyda avancemang och bättre lön. Däremot så bör du vara snål med spel. Spara är veckans paroll.


    Lyckotal: 2, 6, 11, 23, 24, 38, 43
    Bästa lyckotal: 11



    Av Wallström - 14 april 2009 07:39

    Hehe ska bli spännande att se om lilla gubben kommer hem med nån färsk fisk ikväll, han var överlycklig över att få kommit iväg å få fiskat idag. Direkt efter skolan åker dem så det blir nog en riktigt sen kväll.

    Ja här finns det massor att göra, nu när det har vart fint väder har vi koncentrerat oss på allt ute men liksom försummat allt inne. men idag är det mulet här så det är bara att lägga in en högre växel och börja städa. Barnen har ju sprunget in och ut en del med skorna på så golven kommer definitivt att behöva tvättas...

    OM MIG!

    KLOTTERPLANK

    Fråga mig

    3 besvarade frågor

    KALENDER

    Ti On To Fr
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 29 30
    <<< April 2009 >>>

    MINA SENASTE INLÄGG

    ARKIVET

    TIDIGARE ÅR

    KATEGORIER

    ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

    RSS

    UNIKA BESÖKARE PER DAG!


    Ovido - Quiz & Flashcards