Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Wallström - 23 april 2009 19:58

Barnen har somnat och jag va nära på att somna själv med, men lyckades i sista stund att rycka upp mig:-) Det blev Mamma Mu för hela slanten idag, men dem gillar ju den och dem somnade gott efteråt..skrattar..

Pratade med K förut och det kändes inte helt rätt, han var väldigt lågmäld, gissar på väldigt trött. Han ville komma hit imorgon kväll, men jag tyckte det var onödigt, han lät besviken! Och vi fick inte pratat klart heller för det kom en kompis till han, är alltid nåt när vi väl försöker prata, antingen från min sida el så från hans.. Anledningen till varför jag tyckte det va onödigt att han åkte hit imorgon va för att han inte skulle vara här förrens runt 19-tiden på kvällen, jättetrött! Och kl 9 på Lördag morgon måste han va hemma igen för då skall han hjälpa sin bror att flytta.

Vi får väl se om vi hörs av nåt mer ikväll så jag kan få förklarat mitt resonemang..

Jag hade ju ställt in mig på att det skulle dröja 3 veckor innan vi skulle ses f.r.o.m i söndags, men det blir inte alltid som man tänkt sig!


Av Wallström - 23 april 2009 18:51

Här kommer dagens matintag i följander ordning som ni ser på bild, frukost, lunch, mellis, middag.

Jag gör oftast middag så att det räcker till lunch inför nästkommande dag, slipper man ju stå och göra 2 mål om dagen..

Dagens träning: 2 h 40 min promenad (nästan 3 timmar ju:-))

Av Wallström - 23 april 2009 14:47

Har hämtat barnen nu, GUD vilket väder:-) Kändes som sommar och jag hade definitivt för mycket kläder på mig. Skall komma igång och städa här, men idag tar det riktigt imot, vet inte varför men är så seg..

Cecilia har "biblioteksdag" idag på torsdagar så nu hade hon bytt ut sin bok, sist gång var det en tjock DALSLANDSDECKARNA hon hade fått tag i. Jag tyckte hon kändes för liten för den men vi läste den ialla falla! Idag var det en bok med Mamma MU, den gillas mycket här hemma.

Sebastian hade vart trött idag och nästan somnat vid lunchen men som tur gjorde han inte det, då hade det vart omöjligt att få honom i säng ikväll..

Nä om man skall ta tag i alla sina måsten nu då;)

Av Wallström - 23 april 2009 11:46

A very, very sad movie of a girl who lost her dad in 9/11!

Av Wallström - 23 april 2009 10:48

HALLONSMOOTHIE


* 2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt


* 1/2 banan


* 1 dl Hallon


Av Wallström - 23 april 2009 08:54

Har fått förfrågningar om jag inte kan börja lägga upp vad jag äter varje dag som jag gjorde i början i bloggen. Ja skall försöka, kan inte lova att det blir varje dag dock. Sedan äter jag inte så speciellt annorlunda, bara att jag bytt ut det mesta till fullkorn, äter inte mycket bröd..(nästan aldrig) Gör jag gröt gör jag det på fullkornshavergryn. Fyller upp tallriken med mycket grönsaker!


Dagen består av: Frukost, lunch, mellis, middag.

Samt dagliga promenader..

Av Wallström - 23 april 2009 06:51

UTMANAD AV EM :-) !


Svaren är från i går:-)


1. Hur gammal är du om fem år?  På god väg att fylla 35:-)
2. Vem var den sista du träffade? Sebastian
3. Hur lång är du? 167cm enligt senaste passet..
4. Vilken var den senaste film du sett? Step Brothers
5. Vem ringde du senast? Min mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Kalle (svara på hans) - God Morgon hjärtat! Älskar dig också, hoppas du får en bra dag, Puss & Kram
7. Vad är helgens planer? Inga ännu..
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, om det inte bara är en påmennelse om möte el dylikt..
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller, men JA dem LEVER IHOP!
10. När såg du senast din mamma? I Måndags
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Klockan 5.07
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp..
14. Vilken är din favoritplats? Oj, vet inte om jag har nån direkt..
15. Vilken plats föredrar du minst? Källare
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? INGEN SOM HELST ANING!
17. Vad skrämde dig som barn? SPINDLAR
18. Vem fick dig att skratta senast? Cecilia
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?  Nja, men jag har inga ialla fall
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar Hp dator
21. Sover du med eller utan kläder på dej? Utan oftast!
22. Hur många kuddar har du i sängen? 6 men använder 2.
23. Hur många landskap har du bott i? 2 men snart 3.
24. Har du någon gång spytt på nån? Nä det hoppas jag verkligen inte jag har i vuxen ålder..
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota!
26. Är du social? Ja det hoppas jag..
27. Vilken är din favoritglass? Geisha
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Det är ju en bra början till att köpa HUS.
29. Tycker du om kinamat? Ja, men äts alldeles för sällan.
30. Tycker du om kaffe? Ja, men inte min mage..
31. Vad dricker du till frukost? Te eller vatten.
32. Sover du på nån särskild sida? Sover alltid på mage.
33. Kan du spela poker? Ja det är kul:-)
34. Tycker du om att mysa? Ja det är klart:-)
35. Är du en beroende människa?  Kan hända att jag är..ler..
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Jag vill ha dem 2 jag redan har!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite persiska och lite teckenspråk (räknas det? )
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja det har jag, 2002!
40. Föredrar du havet eller en pool? Att se på havet, men bada i pool..
41. Vad spenderar du helst pengar på? Barnen, kläder, heminredning....
42. Äger du dyra smycken? beror på vad som menas med dyrt, men ja jag har ett par guldhalsband som är värda ett par tusen..
43. Har du någonsin mött en älg i skogen?Ja på promenad med min morbror, hans tjej, och mamma..
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? 1 riskaka
45. Vem är den roligaste människan du känner? Eh, ja du , jag vet inte faktiskt..
46. Välj ett ärr på din kropp? Operationsärret efter ett akut kejsarsnitt med Cecilia, värt varje liten cm!
47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning, har 2 mobiler och Cecilia ändrar dem hela tiden..
48. Har du kvar något klädesplagg från när du va liten? Ja en virkad klänning min fadder gjorde till mig.
49. Flirtar du mycket? Ja det händer..skrattar..
50. Vart togs din profilbild? Det är på många ställen eftersom det är ett collage, just den på mig togs i Kalles säng..:-)
51. Kan du byta olja på bilen? Har vart med och gjort det ett par ggr..men själv? vet jag inte..
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej..
53. Vilken var den senaste bok du läste? En deckar som va Kalles mammas, kommer inte ihåg vad den hette, men det va från 60-talet, OCH DEN VA BRA!
54. Läser du dagstidningen? Oftast ja!
55. Prenumenerar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Nej inte så ofta :S.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Uppgifter när jag pratade med Cirkus maximum, men det blev inget i slutänden ändå.
59. När var du i kyrkan senast? Hmm, måste ju ha varit min mobrors dotters dop, nån gång i dec 2008
60. Är du nöjd med din kropp? NÄ!
61. Är du gift? Annars, tror du att du kommer gifta dig någon gång? Nä det är jag inte, och lär heller aldrig göra om jag vill leva med Kalle resten av livet :-)
62. Var du byxmyndig när du förlorade oskulden? Ja det var jag!
63. Tror du ärligt att du kommer hitta din livs kärlek? Det hoppas jag redan att jag har gjort..
64. Vilka 4 personer utmanar du?
Patrik, Jenny, Linda K, och Jessica :-) Och alla andra som vill;)

Av Wallström - 23 april 2009 06:42

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards