Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Wallström - 3 september 2009 20:01


FRUKOST:

1 skål med gröt och en liten klick hallonsylt, 1 tunnbrödsmacka med fiberrik pastej och 3 gurkskivor, 1 glas vatten


MELLIS:

250g Yoggi jordgubb + 1 glas kolsyrat


LUNCH: 

Kycklingsallad med örtagårdssås


MIDDAG:

2 pannkakor med lite grädde och bär på, 1 nektarin till efterrätt



DAGENS TRÄNING:

15 min  på motionscykeln

ca 90 min sammanlagd promenad

Av Wallström - 3 september 2009 17:54

Så nu är det alldeles strax dags för bolibompa, har varit mycket lek och stoj nu i ett par timmar så jag är alldeles färdig..skrattar..

Men nu har dem ialla fall bänkat sig framför tv:n, jag tänkte däremot ta upp sista tvätten för idag och sedan skall jag gå upp och trampa på motionscykeln en stund, får se hur länge jag orkar då det var ett tag sedan sist..


Cilla lånade ju 3 stycken böcker när hon var på biblioteket med skolan sist:


1: Barnen i Bullerbyn

2: Pippi är starkast i världen

3: Sagoresan


Sagoresan är redan utläst, så nu har dem valt Pippi tills ikväll, det är bra för dem har båda ganska samma smak när det gäller böcker så det blir oftast INTE problem när dem skall välja utan dem brukar komma överrens!

Av Wallström - 3 september 2009 09:22

Lämnade Cecilia och drog direkt upp till spåret och tog en runda på 50 min med Ludde, jäkligt skönt. Han sedan hem och åt frukost med Kalle och Sebastian då den stod klar när jag kom hem! Mysigt dem dagarna man kan äta frukost ihop tycker jag=)
Nu har Kalle åkt och jag har slängt på en maskin disk och en maskin tvätt, så nu börjar dagens sysslor rulla på för fullt! Har en stor hög med tvätt som skall strykas med, VILKET JAG VERKLIGEN AVSKYR att göra!



Ludde såg så ledsen ut när Kalle åkte, han kastar sig i fönstret så fort nån i familjen lämnar huset!



Min lilla älskling vill ha en slappardag i dag verkar det som, han har bäddat in sig i ett täcke och sitter och kikar på Playhouse disney=)

Av Wallström - 3 september 2009 06:21

Har nu gått igenom Cecilias väska och sett så allt är nedpackat, hon har gymnastik idag och då är det ju en del grejer som skall vara med, jag brukar ha en tendens att ALLTID glömma nåt, Men nu har jag faktiskt satt en fusklapp på kylen så jag kan dubbelkolla av den..skrattar..


Tjuvvägde mig förresten igår kväll, (min vågdag är numera fredagar) och den visade i alla fall mindre än vad den gjorde i måndags morse så det skall bli "KUL" att ställa sig på vågen imorgon och se=) ( om nåt sånt nu kan kallas kul:S )

Första veckan jag brukar sätta igång brukar ju gå bra, (oftast) men det skall ju fortsätta likadat sedan med, det är ju det som är kruxet!

Ska försöka hinna med 1 timma i spåret idag med innan Kalle ger sig av, för då kan Sebbe va kvar hemma med han slipper den lille stackaren slita på sina ben=) Han är så duktig och får promenera med mig mer än nödvändigt ändå!

Av Wallström - 3 september 2009 05:51

Vet inte vad det är med mig, men kan verkligen inte sova! Hur kul är det att gå upp 5:30 när man inte behöver det liksom!

Idag har Kalle en av sina långdagar igen, dock börjar han 9:00 istället för 6:00 men sedan så slutar han vid 22-23. Så idag skall jag passa på att "fredagsstäda" fastän det bara är torsdag. Jag skall byta alla sängkläder, hänga ut alla mattor (hoppas på uppehåll) och ta golven! Sedan är det tvätta som gäller, har massa maskiner att köra..skönt att ha gjort allt sånt då han är ledig imorgon, slipper man göra allt då!

Vad helgen har att erbjuda har jag ingen aning om, vi har inte planerat nåt, söndag har jag dock lite extra jobb på kvällen men det är nog också det enda. Sedan så ville Kalle vi skulle börja fixa iordning tvättstugan, måla och lägga klinkers, så får se om det blir av!




OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards