Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Wallström - 4 september 2009 23:53


FRUKOST:

1 skål med gröt och en liten klick hallonsylt, 1 tunnbrödsmacka med fiberrik pastej och 3 gurkskivor, 1 glas vatten


MELLIS:

250g Yoggi jordgubb + 1 glas kolsyrat


MIDDAG:

Sprödbakad Torsk, med mos, dillsås, kokta grönsaker (morötter,majs,broccoli) och 1 citronskiva. 1 glas kolsyrat vatten.


KVÄLLSMAT:

(runt 18:30) En skål med gröt och bananskivor, 1 klick hallonsylt och lättmjölk.


DAGENS TRÄNING:

ca 100 min sammanlagd promenad

Av Wallström - 4 september 2009 20:32

OCH VINST BLEV DET!

Kalle kom hem med en triss lott och 3 st tian lotter, jag skrapade en tia och trissen! På trissen blev det 50 * 2, och på en av tian lotten som Kalle skrapade blev det 50 kr. Så sammanlagt en vinst på HELA 150kr=) Blev kanonglad då jag DEFINITIVT ALDRIG vinner på spel och lotter..
Av Wallström - 4 september 2009 20:01


Jo och så skulle han ju ta med lämna in min 10:a lott på affären, jag vann ju faktiskt HELA 50kr på min igår, så skulle han ta några nya!
Tror ni att det blir någon vinst, HÅLL TUMMARNA;)



Av Wallström - 4 september 2009 19:44

Har möblerat om hela vardagsrummet, inte nog med det, har byggt om hela soffan! Det är så käckt för inne på Mio finns soffan på webben, och där kan man skissa och bygga den hur man vill. Så jag har suttit och lekt med det, sen när jag blev någorlunda nöjd så tog jag tag i originalet = våran soffa och byggde som jag gjort på webben!

Kalle blev iaf nöjd, jag blev sådär! Skrattar.. ja när kalle kom hem förut var det ju dags för middagen, och efter middagen var han så trött så han gick upp och la sig, och ja, jag behövde ju nåt att göra så då fick det bli detta=) Tyvärr tog jag ju ingen före bild på hur den såg ut nu..



Gardinerna på bilden var bland det första jag sydde med den nya maskinen, blev sådär, men bättre än inget. Är lite tomt just nu då jag hade tömt rummet förut för att bygga om soffan så har jag inte hunnit få allt på plats när jag tog bilden!


Är helt slut nu så, ska störta ner i soffan, väntar på att Kalle skall komma hem bara då han skulle sticka till affären och köpa kaffe!


Av Wallström - 4 september 2009 12:42

Snart dags att hämta Cecilia, Kalle lovade hämta henne idag, men han har inte dykt upp än så förmodar att det inte blir så..

Och eftersom han inte svarar i telfon är det väldigt svårt att veta hur han tänkt sig! Skitsamma, bara att slänga oss och gå, måste ju ändå ta Ludde på en promenad med så..


Sedan ska jag hem och laga mat, börjar bli hungrig nu, blir torsk med mos! Åh har längtat efter fisk, var ett tag sedan nu, förr lagade vi det en gång i veckan, men har inte blivit så det sista och nu sist vi skulle gjort det blev det ju kyckling istället..


Sedan ikväll blir det en helt enkel , vanlig filmkväll, vem f-n vill gå ut i detta vädret? Hösten har kommit och det med besked!




Av Wallström - 4 september 2009 09:48

Så nu har vi hunnit med 1 timmas promenad och frukost! Gick upp och väckte Kalle precis innan jag stack iväg med Cecilia, så när jag kom hem igen stod han påklädd alldeles yrvaken i hallen och ville följa med på promenaden, så idag var dem också med! Vi hade tur för vi hade uppehåll större delen utav av promenaden!


Dock såsade Kalle och Sebbe efter lite så jag och Ludde drog iväg lite i förväg, men förstålig, K var bra trött, var hemma efter 22:30 igår kväll och då värmde jag mat till han då han var HUNGRIG. Så vi var inte i säng förrens strax efter 24...

Idag är han dock ledig, men skall åka till skara och blir borta i ett par timmar!

Själv skall jag fortsätta att sy idag, laga lite hål i barnens kläder och sy upp 4 gardiner, och sy lite dukar, så det finns att göra=)

Av Wallström - 4 september 2009 07:33

Nu börjar vi om IGEN då=)


Blev en riktigt kickstart även denna gången, men vet att det alltid brukar börja så, gäller bara att hålla i det!


Vecka 1: -1,6kg




Delmål 1:                            Belöning:                            Klar:


2 oktober -5kg        1 Ny huvtröja/munkjacka



Av Wallström - 4 september 2009 07:04

la la la la .. Tycker ju lite synd om Cecilia och dem som ska till skogen idag, för det är riktigt blött ute nu, men det är ju så, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Jag skall själv trotsa regnet och åka upp till spåret med Ludde efter att jag lämnat Cecilia och ta en timma där uppe, både jag och Ludde mår lika bra när vi kommer hem igen därifrån=)


Idag är det vägningsdax, när jag gjort klart allt för Cecilia skall jag ta det och återkommer då, dem skall nämligen ha med fika varje fredag till skolan så skall fixa iordning lite till henne!


Återkommer om en stund!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards