Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Wallström - 9 september 2009 20:00

 

FRUKOST:

1 grov macka m leverpastej o gurka, gröt m mjölk å jordgubbar


LUNCH:

Ägg å räksallad


MELLIS:

Korv m bröd


MIDDAG:

Jag körde gårdagens, grönsaker, potatis, köttbullar och minifraiche röra  ( dem andra fick crepes )


TRÄNING:

Sammanlagd ca 100 min promenad

  

Av Wallström - 9 september 2009 11:15

Våra frukostar på veckodagarna är lugna och mysiga, det är våran alldeles egna egen tid, bara vi 2:-) Sebastian frågar 100 frågor och jag försöker svara på alla så gott jag kan..skrattar..han njuter och jag njuter av denna stunden varje morgon..

Det är så viktigt att barnen får den där egentiden med oss, bara vara dem, dem får 100% uppmärksamhet, ibland är det svårt att finna den tiden, men nu när Cecilia börjat skolan och jag har tagit ut föräldraledighet med Sebbe så får vi verkligen den tiden tillsammans, och jag känner att den verkligen är GULD VÄRD:-)


  


Mammas lilla CHARMTROLL;)

 

Sebastian har dukat fram ALLT utom min gröt HELT SJÄLV Glad



Av Wallström - 9 september 2009 08:45

Vecka 1: -1,6kg

Vecka 2: -1,3kg


SAMMANLAGT: 2,9kg


Delmål 1:                            Belöning:                            Klar:

2 oktober -5kg        1 Ny huvtröja/munkjacka

Av Wallström - 9 september 2009 08:18


Har nu lämnat Cecilia på skolan, på vägen hem gick jag ut i trädgården och plockade frukt i våran trädgård, blev i alla fall lite äpplen, både röda och gröna och några plommon, plommonen är på G, några är klara men kommer det bara lite sol nu dem närmsta dagarna så tror jag vi kommer ha plommon i överflöd=)

I måndags var förra torsdagens frukt redan slut, så igår blev det till att handla ny, men visst är det kul när man kan plocka så mycket som möjligt i sin egen trädgård:-)


  


Idag har Cecilia och hennes skola skoljoggen, stöd för Barncancerfonden, så dem skulle ha med , tallrik, mugg och bestick + fika, så jag försökte packa nyttigt och inte för tungt, då dem har en bra bit att gå upp till spåret!

Nu har jag c 3 timmars jobb framför mig på datan sedan med lite vila imellan, känner mig inte helt hundra ännu, och har redan proppat i mig 2 alvedon.

Av Wallström - 9 september 2009 07:00

Han inte med att skriva så mycket igår, var full rulle trots lite feber, men den höll sig bara runt 37,5 med alvedon i kroppen. Skulle ju handlat i måndags, men det blev ju inget så var tvungen att ta det igår, så in till Mariestad och handlade, tog nog 2 timmar totalt, med allting och alla affärer. Blir lika irriterad varje gång jag är och handlar för kollar man av kvittot efteråt är det JÄMT fel.

Sist på willys blev det 72 påsar räkor istället för 3 påsar, där märkte jag ju det ganska snabbt då det skiljde 1000kr, när jag köpte frukt här, häromdagen slog hon in 3 korgar päron istället för en så det blev ju 50 kr extra, kom på det på vägen hem. Och igår handladade jag på coop då slog hon in en 10kgs säck hundmat fast jag köpte en 4 kg's, där skiljde det 150 kr,,,,så om jag inte hade uppfattat dessa 3 missar på 3 veckor så hade det blivit 1200kr dyrare för oss för INGENTING! Och det är ju inte lite pengar!


Han hem lagom till att hämta Cecilia och hon hade Läxa så den satte vi oss med direkt, sedan kom Kalle och då gick vi och tog en långpromenad med Ludde, skönt för huvudet att bara få komma ut och gå.. Sedan började jag med maten och precis när den var klar kom Kalles pappa och hämtade Kalle för dem skulle hämta lastbilen Kalle ska köra nu, så nu har vi en lastbil som pryder tomten utanför (ja inte just nu för Kalle  har redan börjat jobba för idag)

Ja och då kom Birgitta med ner och hon kom  in till oss istället för att åka med, så vi tog lite kaffe och väntade med maten så vid 19-tiden igår blev det middag för oss.

Sedan bänkade hela familjen sig framför IDOL och när det var slut kom john Blund till mig, Kalle kände på mig och sa att jag var jättevarm och det var jag nog med, kände mig helt färdig, bara slocknade...

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards