Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Wallström - 11 september 2009 11:15

Cecilia ligger hela tiden, så jag kastade mig iväg till affären med Sebastian och köpe varsin tidning till dem och så:


  

HANNAH MONTANA -THE MOVIE

 

Cecilia ville så gärna ha den och den släpptes i förrgår så tyckte det passade bra nu när hon är dålig, så jag lyfte in henne i soffan och satte på filmen så nu ligger 2 busfrön i varsitt soffhörn och kikar på film! Jag skall försöka hinna med att fredags städa nu tänkte jag..=)

Av Wallström - 11 september 2009 11:01

  


Sebastian vid frukost, 4 mackor och en yoghurt, lätt som en plätt;)

Av Wallström - 11 september 2009 08:15

Ringde skolan, fick inte tag i hennes riktiga lärare men denna visste tydligen om det ändå.. Ringde först och sa att jag skulle sjukanmäla henne, jaha sa hon, har hon blivit dålig? Ja hon blev tydligen det i skolan igår sa jag då. Hon kom hem med nästan 39 graders feber och kunde inte gå rakt p.g.a magsmärtor. Ja det hade hon här med, men vi trodde hon var trött så vi bad henne vila ut i soffan! WTF!!


Hon visste dock inte så mycket så jag bad hennes riktiga fröken ringa upp så det hoppas jag verkligen att hon gör!

Av Wallström - 11 september 2009 08:10

Ja lite händer det i varje fall! Var tvungen att göra en extravägning idag, sökte efter lite sporrning efter allt som var i går, kändes som jag var på väg att tappa lusten! Men efter ha klivit på vågen idag så hitta jag motivationen igen..ler..!


Vecka 1: -1,6kg

Vecka 2: -1,3kg     (onsdag)

Vecka 2: -0,4kg     (fredag)

 

SAMMANLAGT: 3,3kg

 

Delmål 1:                            Belöning:                            Klar:

2 oktober -5kg        1 Ny huvtröja/munkjacka

Av Wallström - 11 september 2009 07:30

Mammas hjärta!

  

Jag börjar bli riktigt trött nu, har inte kunnat sova nåt i natt, och desto mer trött jag blir desto argare blir jag, så nu sitter jag och laddar, skall alldeles strax ringa skolan! Hur kunde dem missa, trots att hon sa det upprepade ggr att hon hade ont, varför gjorde dem inget, strunta dem bara i det?!?

Jag förstår att det för mig som mamma är en mer självklarhet att se att hon är dålig, men hon sa ju till att hon hade ONT, hon hade ju NÄSTAN 39 graders feber. Hon mådde bra på morgonen och på första rasten, men när hon kom tillbaka från rasten så mådde hon dåligt. Hon låg på en soffa i skolan i stort sett HELA JÄVLA SKOLDAGEN! När jag fanns där ca 2 minuter i från henne!

Av Wallström - 11 september 2009 05:00

Kan inte sova, vill och behöver men kan inte! När jag skulle gå och möta Cecilia igår kom hon gående tidigare, nedböjd nästan krypande..

Bar hem henne och hon kröp ihop som en boll i soffan, bara skakade och grät för att hon hade så ont i magen! Frågade vad som var fel och hon sa att efter första rasten hade hon blivit dålig, så hon hade legat på soffan i skolan i stort sett hela dagen, inte ens vart ute på rasterna utan legat där, men INGEN HAR RINGT MIG, dem har båda mina nummer, dem har Kalles nummer, dem har Kalles mammas nummer, men inget! Sedan hade hon haft gympa som hon hade fått vara med på, då hade hon blivit ännu ledsnare för  då hade hade det gjort ännu ondare!

Jag tog tempen på henne och hon hade 38,9 i feber, undrar hur länge hon hade haft det utan att dem har märkt det, alltså HELA CECILIAS UTTRYCK formligen "skrek" att hon var jättedålig - och jag är jätte förbannad just nu för att ingen verkar ha tagit det på allvar eller brytt sig i skolan!


Jag ringde 1177 - sjukvårdsupplysningen, och frågade vad och hur jag skulle göra, för vågade ju inte ge henne alvedon när hon hade så ont, och hon ville att vi skulle åka in direkt ifall det kunde vara blindtarmen, sagt och gjort fick Birger, Kalles pappa till att köra oss och där kom vi tack och lov in efter 10 min trots att det verkligen var överfullt!

Dem klämde och kände och gjorde allt möjligt! Det första proverna visade äggvita på urinen så dem misstänkte urinvägsinfektion, men han sa också at det är mycket OVANLIGT bland barn så då gör dem en utredning på det och tar mer prover, för han sa att det kan va njurar och sådana saker som krånglar som dem alla prover som kunde tänkas (dem får vi svar på inom en vecka tydligen) sedan visades att hon hade en infektion i kroppen då, febern steg till 40 grader på sjukhuset och dem stod i valet och kvalet om dem skulle ha henne kvar eller inte, men efter lite mediciner och allt sådant så sa hon att hon kände sig bättre, och i och med att alvedonen sedan tog ned febern lite så fick vi komma hem. Men skall åka in direkt om det blir sämre..


Så nu har jag suttit med henne halva natten, ser till att hon dricker imellan åt och stoppar i alvedonen var 4:e timme, efter att ha vart vaken ett par timmar nu, retar jag mig bara mer och mer på skolan, så dit skall jag ringa idag och ta mig ett rejält snack och höra HUR DEM tänkte...

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards