Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Wallström - 17 mars 2009 20:24

Ja som rubriken lyder, jag är helt SLUT... Har blivit nästan 5 timmars sammanlagd promenad idag!

Cecilia och hennes vän ringde vid 17-tiden och ville komma hit och leka så då va det bara att gå och hämta dem, när klockan var 18:45 tyckte jag att det fick räcka så då följde vi henne hem. Känner i benen att det har gåtts mycket, har sprungit runt nu på kvällen och plockat, diskat, vikit 5 maskiner tvätt och packat lite. Så när man satte sig nu så känns det som om man aldrig mer vill resa sig...skrattar...

Kalle ringde förut och sa att han och Niklas skulle börja riva väggen i Sebbes rum redan idag..kuuul...


Här kommer dagens matintg:


FRUKOST:

Havregrynsgröt med Hallon å mjölk


LUNCH:

2 korv med bröd å 1 äpple


MIDDAG:

Ris med köttgryta


TRÄNING:

110 min promenad   7:50-9:40

120 min promenad 12:50-14:50

30 min promenad   16:50-17:20

30 min promenad   18:45-19:15


Så som sagt, NÄSTAN 5 TIMMAR!


Nu skall jag se klart på BYGGLOV! GOD NATT PÅ ER!


Av Wallström - 17 mars 2009 16:26


Stjärntecken - 1979-**-** - Jungfrun

Du är född på en lördag.


 Jungfrun (23/8--22/9)

Bra egenskaper: Plikttrogen, klok, noggrann och rationell.

Dåliga egenskaper: Orolig, överkritisk, pedantisk och besvärlig.


Jungfruns egenskaper - stjärntecken

Jungrun har en djupt rotad sensualitet. Utåt behåller de en cool och lugn fattning, men på insidan gömmer sig stora passionerande känslor. Jungrun är noga med val av partner. I en sexuell relation är de mycket omsorgsfulla och kontrollerande, de kan få sin partner att verkligen känna sig som den mest önskvärda personen i världen. De är perfektionister och hemlighetsfulla av naturen. En sexuell relation med en Jungfru är ingen bädd på roser, oftast taggar. Stor engagemang måste läggas på att ta fram den djupt begravda passionen, men då det lyckas kommer du bli högsta fokus i Jungfruns liv. Stjärntecken:JungfrunDatum:23/8 - 22/9Plats i zodiak:SjättePlanet:MerkuriusElement:JordBra egenskaper Jungfrun:Plikttrogen, klok, noggrann och rationell.Dåliga egenskaper Jungfrun:Orolig, överkritisk, pedantisk och besvärlig.Kvalitet:FöränderligPolaritet:NegativPassar bra med:Oxen, Skorpionen och Stenbocken. Passar dåligt med:Väduren, Lejonet och Vattumannen.


Dagens horoskop:

Du kan ha svårt att komma överens med andra i dag. Alla är lite irriterade. Du får ha tålamod.


Veckans horoskop:

Dina personliga rytmer förändras. Du kanske har varit en nattmänniska och känner plötsligt att du är mycket mer produktiv på morgonen. Eller de platser som har brukat ge dig energi kan kännas döda och trista, medan helt andra miljöer får dig på tårna, full av liv och inspiration. Gå helt och fullt efter det som känns naturligt.


Av Wallström - 17 mars 2009 15:45

HAR BLIVIT UTMANAD AV PATRIK. 


Hur lång är du?

166 cm.


Vilken ögonfärg har du?

Blå.


Vilken hårfärg har du?

Mellanblond


Familj?

Sambon kalle snart 27år, dottern cecilia snart 7 år och sonen Sebastian 4 år.


Har du någon bil?

Ibland när jag har tillgång till sambons, men ska skaffa en innan flytten.


Musik du lyssnar på?

Det mesta utom Jazz, klassiskt och Opera.


Vem ringde dig senast?

Barnens pappa, han ville jag skulle göra han en tjänst.


Var tror du att du befinner dig om tio år?

OJ! På landet med man, barn, villa, volvo, vovve kanske;) Och jobbar med inredning av något slag!


Vilka städer har du bott i?

Uddevalla och Göteborg


Vilket program läste du på gymnasiet?

Barn & Fritid.


Vilken är din favoritglass?

Tip Top


Kan du några andra språk än svenska?

Engelska, lite tyska och lite persiska.


Har du någonsin åkt ambulans?

Japp, en gång 2002, ca 1 månad efter att min dotter hade fötts, när jag fick vad läkarna trodde va mitt första och enda epeleptiskt anfall.


Favoritdrink?

Hmm, dricker inte så ofta drinkar, men Kobra kanske.


Hur gör du för att lufta din ilska?

Går in i ett annat rum för att dra en ramsa, räknar till 10 eller skriker rätt ut när gränsen är nådd.


Vad är du rädd för?

Spindlar..blä...


Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?

Egoism, Snålhet.


Hur många tatueringar har du?

Ingen, men har gett mig tusan på att jag skall ha en innan 30! En med mina barns namn.


Vad ska du göra idag?

Laga mat, hämta dottern, se på tv och tvätta klart. Kul va?!?



*UTMANAR ER ALLA SOM ORKAR OCH VILL!*

Av Wallström - 17 mars 2009 14:52

 SÅ NU ÄR DET GJORT, PÅ VÄGEN HADE JAG BREVET I HANDEN, BREVET SOM HAR VARIT SÅ SVÅRT FÖR MIG ATT LÄGGA PÅ LÅDAN..MEN NU ÄR DET GJORT, NU FINNS DET INGEN ÅTERVÄNDO!

I 3½ år har jag bott här, jag flyttade hit till u-a i december 2005, med barnen och deras pappa. Vi flytta hit från storstaden GÖTEBORG i hopp om att allt skulle bli bättre. Men det blev det inte, jag och barnens pappa separerade i MAJ 2007, jag hade ett kortare förhållande under sommaren som ebbade ut i vänskap. Sedan åkte jag, mina föräldrar, barnen och deras pappa på semester till CYPERN i september, hösten var seg och jag och barnens pappa hade en stormig tid, det va slut men vi försökte komma överrens för barnens skull. Det var svårt allting. På den tiden hade jag en vän som stöttade mig mycket och jag är tacksam att hon fanns i mitt liv just då! Vissa personer är nog menade att dem skall vara på rätt plats vid rätt tillfälle ibland. I vilket fall så är jag tacksam för det. Sedan kom Kalle in i mitt liv, och det va svårt i början, jag hade svårt för att hantera känslorna på rätt sätt. Jag fatta verkligen tycke för han med en gång, men var nog väldigt rädd i början. Men efter mkt om och men bestämde vi oss för att va ett par och fortsätta tillsammans och det va som sagt den 15:e mars 2008. Ett år har gått sedan dess och nu IDAG LA JAG DET DÄR BREVET PÅ LÅDAN, DET SOM GÖR ATT JAG KOMMER LÄMNA EN DEL VÄNNER OCH FAMILJ FÖR ATT FLYTTA TILL KÄRLEKEN. TÅRARNA TRILLADE LITE, vet inte varför det va så jobbigt, men nu, nu känns det bara bra! Lägenheten är nu uppsagd eller ja imorgon får dem väl brevet, men ja då finns det ingen återvändo..


***** 


Vi kom nyss hem, blev en runda på nästan exakt 2 timmar denna omgången, så nästan sammanlagt 4 timmars promenad, det känns i benen kan jag säga och sista biten va lite seg nu. Men måste ju dock ge mig ut en gång till, då en kompis till Cecilia ringde och frågade om hon kunde komma när vi var på väg hem, så jag släppte av henne på vägen. så behöver ju hämta henne sedan oxå:-)

Av Wallström - 17 mars 2009 09:39

Ja nästan 2 timmar blev det, fattades 5 minuter. Har precis kommit in genom dörren, va så sjukt härligt väder..mmm..njuter...

Skall ge mig ut sedan igen när jag är klar med det jag har att göra idag, skall packa och skicka cirka 20 ordrar så finns att göra en stund!


Exet ringde och nej det blir ingen barnfri helg för oss denna helgen iaf, han skulle kika på om det kunde tänkas bli nästa, suck... snacka om att inte kunna planera något när han håller på så här, blir så LESS!!


Ska ut till helgen och köpa sovrumstapeten, eller ja den vi ska ha som fondvägg dem andra 3 ska vi ju måla i 2 olika nyanser, ska försöka hitta rätt färg bara till oxå.

 Kalle skulle försöka börja med att såga ut väggen i Sebastians rum nästa vecka och fixa garderoben där. Det är ju skönt för då kan ha få slått igen dörren som hindrar mig från att börja tapetser och måla allrummet...

Skönt att det börjar hända grejer nu ju ..ler..


Nä nu skall jag sätta fart och jobba lite så jag blir klar!


Tjing!


Av Wallström - 17 mars 2009 07:05

Somnade på soffan så jäkla gott igår kväll, vaknade vid 01:10 och gick in i sängen och la mig. Dock där hade jag svårt för att somna, så klockan han bli 02:24 sista gången jag kollade innan jag somnade. Men va skönt jag sov, vaknade imorse av massa fågelkvitter, VÅRKÄNSLOR på G!


Skall lämna båda barnen sedan skall jag ta en liten extra runda medans jag ändå är ute, så blir väl en promenad på minst 1½ timma ialla fall, skönt att passa på medans vädret är någorlunda och innan man skall hem och jobba igen.


Ska börja försöka komma igång med att skriva in allt jag äter igen, är så bra för mig att kunna återblicka lite här och nu, när man ändå har fått det riktiga bredbandet tillbaka kan man ju OXÅ;)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards