Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Wallström - 24 mars 2009 22:06

Är ofantligt trött varje kväll, orkar knappt hålla mig vaken. Har dock pratat med Kalle i telefon nu på kvällen så då brukar jag bli piggare, vet inte om fallet va så idag men. Antagligen kommer vi inte ses i helgen då det är andra saker för oss båda som måste göras, så himla synd bara den helgen man skall vara barnfri.

Tycker lite synd om Kalle, han skulle börja jobba 03:30 i natt så måste gå upp 02:30, inga direkt normala arbetstider.


Helgen innan påsk va vi bjudna på nån avtackning för nån som jobbar på Kalles pappas företag som skulle gå i pension, vet dock inte om jag följer med på det då jag bara träffat denna mannen typ 1½ gång..skrattar..och jag har ju svårt för att gå på stora tillställningar i små utrymmen. Ja jag tycker det är jobbigt helt enkelt, har ju till och med svårt för min egen släkts familjemiddagar. Och Kalle blir verkligen lika besviken på mig varje gång jag inte vill följa med på nåt sånt där, förstår han på sätt och vis, men ändå!!! Dem har så många sådana där grejer. Känner mig bara besvärad och sedan dricker ju inte jag något längre direkt och verkligen ALLA andra gör det, känner man sig så B när dem frågar och man hela tiden tackar nej. Alltså fatta mig inte fel, jag är glad att min alkoholkonsumtion är nere på nästan 0, men bara att det känns som folk tycker man är astrist och tråkig, och det kan hända att jag är utan alkohol i kroppen.


Herregud nu känns det som jag svamlar i nattmössan..skrattar..bäst att lägga sig, GOD NATT PÅ ER ALLIHOPA!


Av Wallström - 24 mars 2009 16:47

Ja, jag håller på med kalles present, el ja en utav dem iaf. Jag skall göra kärlekscheckar... Har på ett ungefär kommit på vad dem skall innehålla, men behöver mer tips och råd...Så alla som har några SKRIV!


Här är vad som kommer stå på några av dem:


check 1 : En mysig hemmakväll! (du bestämmer filmen och jag fixar tilltugg)
check 2 : En hemlagad middag! (jag står för tillagningen och du bestämmer desserten)
check 3 : En promenad med ihopa plockad picknickkorg 
check 4 : En dag när du får göra precis vad du vill! (så länge du gör det med mig)
check 5 : En frukost på sängen! (med alla tillbehör)
check 6 : Ett biobesök med mig! (hålla handen käka popcorn)
check 7 : Nack- ryggmassage efter en hård vecka! (flera specialbehandlingar finnes!)
check 8 : En... (valet är ditt)




Av Wallström - 24 mars 2009 16:32

Står just nu och lagar mat, köttgryta med ris blir det till middag idag här.. Känner mig väldigt, väldigt frusen, nyser och näsan rinner, kan det vara en liten förkylning på G måntro.

Trampade på crosstrainern i 10 min, sedan fixade inte ryggen mer, skall nog ta det lungt med den ett par dagar.. har ju ändå mina promenader nu så. Har blivit sammanlagt 3 tim och 40 min promenad idag och det känns i kroppen. För har gått i helt fel skor idag, stövletter med lite klack på, men mina promeandskor har jag tvättat och dem var fortfarande våta..:-(

Såg på desperate houswives ansvitt 18 säsong 5, ohh det va spännande...



Av Wallström - 24 mars 2009 15:02

Kexchokladpaj 

4 st Kexchokladkakor (55gram)
4 msk smält smör
150 gram mörk eller ljus choklad
4 msk vispgrädde
3 äggulor
1 tsk vaniljsocker

1.Sätt ugnen på 175 grader. Krossa kexchokladen i matberedare. Blanda ner det smälta smöret och rör om. Tryck ut smeten i en smord pajform. Grädda mitt i ugnen i ca 8 minuter. Låt svalna.
2. Smält chokladen över vattenbad och blanda med grädden. Rör ner vaniljsockret och äggulorna. Häll blandningen i pajskalet.
3. Låt stå kallt i kylen i 4 timmar. Servera med grädde eller vaniljglass.

Av Wallström - 24 mars 2009 14:52

FISKLASAGNE
 
4 Portioner


6 lasagneplattor

400 g fryst torsk

2-3 gula lökar

1 fiskbuljongtärning

1 burk krossade tomater

1 msk chilisåssalt,peppartimjan


OSTSÅS

1 dl matlagningsgrädde

1 dl örtost ( 3%)

2 dl fraiche (8%)


Fräs lök & bitar av ficken i lite olja. Tilsätt buljongtärningen, krossade tomater, chilisås och krydda. Låt puttra 10 min.Smält ner osten tillsammans med grädden och rör i fraiche.Smörj en ugnssäker form och börja med lasagneplattorna i botten.Slå på fisksås ( 2 omgångar) och avsluta med ostsåsen. Grädda i 200 grader i ca 40 min.

Av Wallström - 24 mars 2009 14:50

Baconlindad färs med tzatzki - 4-6 pers


400 g lamm- eller nötfärs
1/2 dl ströbröd
1 dl mjölk
1 1/2 tsk salt
2 krm nymald svartpeppar
1 ägg
1/2 gul lök
6 soltorkade tomater i örtolja
1 vitlöksklyfta
1 pkt bacon
1/2 tsk rosmarin

Sätt ugnen på 250 grader. Låt ströbrödet svälla i mjölken en stund. Blanda sedan med färs,salt, peppar och ägg till en smet.
Hacka lök och soltorkade tomater (spara oljan) fint och blanda ner i färsen. Pressa i vitlöken.
Forma färsen till 12 järpar och linda in en i varje baconskiva.
Lägg dem i en ugnsfast form och pensla med oljan från tomaterna och strö över rosmarin.
Stek dem mitt i ugnen ca 20 minuter.
Servera med klyftpotatis eller ris och tzatziki.

Tzatziki - 4 portioner

3 dl naturell yoghurt
2 vitlöksklyftor
1/2 krm salt
1/2 krm svartpeppar
1 tsk olja
1 tsk vinäger
ca 5 cm gurka

Låt yoghurten rinna av genom ett kaffefilter. Rör ihop pressad vitlök, salt, peppar olja och vinäger. Skölj och grovriv gurkan, pressa ev. ut lite av vätskan ur den. Blanda yoghurt, vitlöksblandningen och gurkan.

Av Wallström - 24 mars 2009 10:40

Ryggen känns bättre efter att ha promenerat i nästan 2 timmar. Tänkte dock ge mig på crosstrainern nu och se om det funkar, skall ändå se på desperate housewives nyaste avsnitt hade jag tänkt. Och då kan man lika gärna stå på den under tiden, men gör det bara det minsta ont igen så är klart jag hoppar av! sedan skall jag jobba i 2 timmar..


Blir frusterad på min vinterjacka, den har ju varit så varm och go, men så tvättade jag den för ett tag sedan, och nu fryser jag ALLTID när jag går ut.. Vet inte dem skall väl TÅLAS att tvättas eller?!? Det står det ju i ialla fall..surt är det i vilket fall som helst.


Nu när planerna har blivit ändrade för min del kommer jag att väga mig imorgon ändå, förstår ju om jag inte gått ner något men då kan jag ialla fall följa det som va planerat så slipper det bli några ändringar. Så kommer jag fortsätta med mina onsdagar i fortsättningen:-)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards