Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Wallström - 20 mars 2009 11:17

Fiskgratäng med  dijon och dragonsmaksatt cremfraichetäcke.


ALLTID GOTT MED FISK..*MUMS'


1pkt fryst fisk

1tsk salt

1,5krm svartpeppar

1dl mjölk/grädde

1dl creme fraiche

3tsk dijon

1msk nykrossad dragon

1dl riven ost

(1msk potatismjöl)


Skär det halvtinade fiskblocket i centimeterstora skivor, krydda med salt och peppar.

Blanda övriga ingridienser och häll såsen över fisken.

Strö över osten och grädda i 20 minuter i 225grader.

Av Wallström - 20 mars 2009 11:11

             


Kalle messade och sa att han skulle komma idag ialla fall, OCH redan klockan 14! Det har varit så mkt för han denna veckan så vi sa att vi inte skulle träffas, men han fick sluta tidigare idag och beslöt sig för att komma ändå, och jag blev otroligt glad!


                           

Av Wallström - 20 mars 2009 08:52

Jag vet inte men för en gångs skull känner jag inte WOW det är helg, kan det va för att hela veckan i stort sett har varit som en helg, eller är det för att man kanske inte har NÅGONTING ALLS inplanerat? Ja jag vet faktiskt inte vilket, men ialla fall har ingen WOW, el ÄNTLIGEN känsla denna fredagen.


Har precis kommit in efter ca 40 min promenad, körde en trappromenad idag kan man säga, för vägen jag valde hade MASSOR av trappor, känns lite i benen. Men framförallt blev det ingen längre promenad för jag höll ärligt talat på att förfrysa, va ju svinkallt ute ju.. Även huvudvärken håller i sig, tror det är mycket för att jag inte får tillräckligt med sömn på natten, det sätter sina spår liksom..


Idag skall jag försöka städa klart det jag påbörjade igår, och sedan skall jag sätta mig i soffan och avnjuta (alltså vila;) ) en film med min son!


Tjingeling så länge!


Av Wallström - 20 mars 2009 06:47

Jaha denna kommer också från Linda då, Tack LINDA ;)


Du äger…
(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
( ) En locktång
(x) Designparfym    jag tror att den är det ialf
(x) Foundation över 200 kr
(x) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel
(x) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
( ) Läppglans över 100 kr
(x) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr


Summa = 10


Du …
( ) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder foundation varje dag
( ) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad


Summa = 1


Du har…
(x) Tonat håret
(x) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen


Summa = 3


TOTALT:14

0 - 10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20-25 Du är en fryst jorgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast.

BARA SNO DEN ALLA NI SOM VILL;)

Av Wallström - 20 mars 2009 06:23

GOD MORGON!


Här är vi uppe med tuppen varje morgon, tror det blir tidigare och tidigare för varje dag som går, imorse vaknade Sebbe 4:50 och ville definitivt inte somna om.. Ögonen rinner på mig, känner att jag får alldeles för lite sömn varje natt nu, kom inte i säng förrens 23:30 när jag va klar med att vika tvätten, fylla i Cecilias å Sebastians lappar till skola å dagis, städat kaninburen, ja allt det där som måste göras.


Igår fick vi FAKTISKT besök av mamma & pappa, dem hörde inte av sig så jag förmodade att dem inte skulle komma, MEN vid 16:30 när jag precis börjat med middagen. Ja då stövlar dem in med 4 PIZZOR i handen, oja va många som åt min mat:-( men, men dem kom iaf! Själv tog jag tog en 1/4 pizza bit sen fick det va bra!



GÅRDAGENS MATSCHEMA:


FRUKOST:

Tonfisksomelett


LUNCH/MELLIS:

Ägg & räksallad


MIDDAG:

1 Pizzabit, sedan tog jag ½ portion ägg & räksallad till.


KVÄLLSMÅL:

1 apelsin


TRÄNING/MOTION:

90 min promenad på morgonen 7:50-9:20

95 min promenad på middagen 12:55-15:30


SAMMANLAGT 3 timmar och 5 min, ganska bra ändå..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards