Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Wallström - 26 mars 2009 19:25

Ja jag satte mig ner nu och bara kände all energi rinna av mig, är helt färdig, lägger jag mig ner så somnar jag direkt! Och det får jag inte, jag väntar på att barnen skall hoppa i sina pyjamasar och välja en bok att läsa.

Skall försöka att INTE somna när jag nattar dem för jag behöver någon timma till på mig att greja när dem har somnat, behöver tvätta av golven efter alla kartonger och grejer vi dragit fram och tillbaka. Damsög förut, för det vill jag inte göra när dem somnat och försent här nu, grannen ovanpå har ju en alldels ny liten bebis oxå så. Man vet ju inte hur mkt som hörs dit upp! Har fasligt ont i halsen nu på kvällskvisten med, hoppas att det är nåt övergående, vill ju inte va sjuk i helgen ju..

Nu kom kidzen med boken så dags att LÄSA!

Av Wallström - 26 mars 2009 16:26

Ja idag har jag fått rensat TILLSAMMANS med barnen, mkt leksaker, böcker och kläder + lite annat sitter numera på tradera! Känns bra att barnen har fått vara med och välja vad dem vill ha kvar och vad vi skall göra oss av med.

Hade ju mycket leksaker för mindre barn som mina har "växt" ur och eftersom inga mera barn är inplanerade är det heller inget vi behöver spara! Denna flytt skall det vara en "lätt" packning.. Mina barn har ju som sagt redan det mesta dem behöver redan där då vi har köpt mycket nytt..

Av Wallström - 26 mars 2009 12:41

CHOKLADMUFFINS MED NOUGAT


Det här behövs till 7-8 st:


50 g smör eller margarin
1/2 dl socker
1 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
2 krm bakpulver
1 msk kakao
1/2 msk vaniljsocker
2 1/2 msk mjölk
25 g mjuk nougat


Garnering:

Florsocker


Gör så här:

1. Rör matfett och socker ljust och poröst. Tillsätt ägget under fortsatt kraftig omrörning.
2. Blanda samman mjölet med bakpulver, kakao och vaniljsocker. Rör ner det i smeten omväxlande med mjölken. Rör till en jämn smet.
3. Fördela smeten i muffinsformar. Dela nougaten i 7-8 bitar. Tryck ner dem i smeten så att smeten täcker nougaten.
4. Ställ muffinsformarna i en rund form med låga kanter och baka dem på full effekt ca 2 1/2-3minuter.
5. Låt kakorna stå ca 5 minuter för värmeutjämning. Sikta över florsocker.
Tips!
Muffinsen kan även gräddas i vanlig ugn, i 200 grader, ca 12-14 minuter.

Ta dubblamuffinsformar så håller kakorna formen bättre.

Av Wallström - 26 mars 2009 12:13

Har hittat ett par skitsnygga jeans nu som jag verkligen vill ha, men har ju 3,2kg kvar tills jag får köpa ett par, eftersom det skall vara min -13kg's belöning!

Så jag hoppas verkligen dem där kilona går lätt, vill ju inte att dem skall ta slut innan jag kan köpa dem ju..skrattar..

Men det känns bra då har man ju nåt att kämpa för!

Av Wallström - 26 mars 2009 09:55

"Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30 släcker miljontals människor över hela världen ljuset i en manifestatiton för klimatet. Genom en enkel handling – att släcka ljuset under 1 timme – kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden."



Kommer ni att släcka???

Av Wallström - 26 mars 2009 09:25

KÄRLEK Här ändras nog inte så mycket i din kärlek och du tycker säkerligen att det är bäst så. Ditt stjärntecken inspireras av det trygga och kärleksfulla för dig. ARBETE/HÄLSA Finns det möjlighet för dig att resa i ditt arbete nu så tror jag att du får en rolig vecka. Du är en glad vän med stor humor. Din hälsa ska vara av bästa sort i hela veckan. EKONOMI Erbjudande kan komma till dig som ger extra bra betalt. Det kan vara ett tillfälligt erbjudande, men bra. Lotto kan ge dig den vinst du hoppas på att få. Lyckotal: 9, 14, 18, 21, 27, 36, 44
Bästa lyckotal: 44

Av Wallström - 26 mars 2009 08:29

 DAIMTÅRTA


Det här behövs:


4 äggvitor

2 dl socker

100 g mandel


Fyllning:


4 äggulor

1 dl socker

3 dl vispgrädde

1 daim


Garnering:


1 dubbeldaim

kiwi


Ugn: 175°


Gör så här:


1. Vispa äggvitor och socker till riktigt fast skum. Mal mandeln och rör ner den i ägg-skummet.

2. Lägg en rundel av bakplåtspapper i en form med avtagbar kant, ca 24 cm i diameter. Smöra kanten och häll i smeten. Jämna till ytan.

3. Grädda i nedre delen av ugnen ca 25 minuter. Lossa kanten och drag bort pappret från kakan.

4. Vispa äggulor och socker vitt och pösigt. Vispa grädden i en annan skål. Rör ner grädden i äggvispet.

5. Krossa daimet och rör ner det i smeten. Ställ den kalla tårtbottnen i en form och bred krämen över och runtom hela tårtan. Täck formen och ställ den i frysen i minst 5 timmar.

6. Ta fram tårtan ca 10 minuter innan den ska serveras. Garnera den med skivad kiwi och krossat daim.

Av Wallström - 26 mars 2009 08:02

Ja ingen skola & dagis, det funkar inte att lämna dem när dem är så här, så det får bli en dag hemma..

Kalle ringde nyss och sa att han kommer imorgon men att det nog kommer bli sent, men vad gör väl det? Bara han kommer liksom:-)

Tycker det skönt, då får vi ialla fall en hel LÖRDAG barnlediga och vi kan verkligen behöva det tillsammans!


Här kommer dagens MATINTAG:


FRUKOST:

Havregrynsgröt med hallon och lite lättmjölk


MELLIS:

Smoothie med hallon/blåbär


LUNCH:

Taccosallad


MIDDAG:

Korvgryta med fullkornsris


Skall försöka testa crosstrainern idag med och se om ryggen pallar det!



OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards