Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Wallström - 21 mars 2009 08:47

INDISK LINSSOPPA!

3 dl Röda linser
1 1/2 dl Stor purjolök i strimlor
4 tsk Curry
3 tsk Tomatpure
3 Tärningar grönsaksbuljong
3 Morötter, tärnade
3 Potatisar, tärnade

Fräs purjolöken i olja. Tillsätt curry och linser. Tillsätt 2 liter vatten och låt koka upp. Rör ned tomatpure och grönsaksbuljong. Tillsätt morot och potatis. Koka på svag värme under lock i 35 min.

Räcker till ca 6 port

Av Wallström - 21 mars 2009 08:40

Är ju så tråkigt att behöva gå upp så tidigt men mina barn är verkligen morgonpigga, iofs klarar dem sig en stund själva på morgonen. MEN har jag väl vaknat så kan jag bara INTE somna om. Och hur kul är det att gå upp kl 6 en LÖRDAGSMORGON? Men Kalle sover fortfarande, dock hade jag tänkt väcka han nu vid 9-tiden för man vill ju kunna hinna umgås den lilla tiden han är här. Och barnen börjar bli hungriga och frukost alla tillsammans är ju ganska TREVLIGT. Väcker man han inte kan han nog sova hur länge som helst tror jag. Hade tänkt försöka släpa med mig hela familjen på promenad inom nån timma. Just nu är det så disigt att man knappt kan se ut.



Av Wallström - 21 mars 2009 07:21

LITE ANNORLUNDA;)


75 g smör
2 ägg
2,5 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
1 tsk rivet citronskal
4 käck

Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret.

Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt det smälta smöret, mjöl och citronskal.
Häll smeten i en smord och bröad rund form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter.

Klipp käcken i små bitar och strö dem över.
Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 minuter.

Av Wallström - 21 mars 2009 06:55

UTMANINGEN BÖRJAR:


Stänger du av mobilen när du sover?
Nej, då jag bara har mobil och inte nån fast telefoni just nu så gör jag inte det, men däremot brukar jag sätta den på ljudlös.


Vem såg dig senast naken?
Gissar på sambon.


Hur såg du ut på högstadiet?
Som en överspacklad tonåring, nee jag vet inte!


Hur kommer du att se ut om 20 år?
Den dagen den sorgen!


Hur var du på dagis?
Tja jag har ju aldrig gått på dagis så den frågan går jag bet på!


Hur är du att ha som arbetskamrat?

 The best! ..skrattar.. ingen aning , har aldrig frågat..


Har du celluliter?
Hmm ja dem finns där...


Biter du på naglarna?
Nix


Har du något handikapp?
Nä det har jag väl inte..


Är du rädd för att få hängbröst?
Seriöst, jag har 2 barn!


Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Gud? vilken gud? I have no idea!


Svär du?
Like hell, ja det slinker ur en del, försöker dock undvika när barnen är i närheten!


Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
öppnar, lyssnar några sekunder, innan dörren sakta, sakta går igen medans jag avböjer.


Hur homo är du på en skala 1-10?
Kanske -1 då.


Tror du på utomjordingar?
Nja både jag och nej!


Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?

Shit va svårt, men får nog bli ris & kyckling


Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Blodpudding


Ljuger du?
Försöker undvika det, ställer bara till för stor skada


Har du kysst en polis?
hmm, nä det tror jag inte.


Är du rädd för Securitas vakter?
Why?!? NOPE...


Har du nånting att dölja?
Det har ALLA.


Vad har du på din nyckelknippa?
Nyckel hit & nyckeln till Kalle och 2 till jag faktiskt inte vet vart dem går längre.


Är du/har du varit gift?
NÄÄ!

Skulle du gå upp klockan 3 på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Ja varför inte?


Kan du laga cyklar?
Jadå, men om det blir bra är ju en annan fråga!


Kan du fixa med bilar? 

 Nja det är jag nog inte så great på , trots att man har hängt mkt i garage;)


Kan du baka bröd?
Ja det tycker jag väl att jag kan!


Vet du hur man frostar av en frys?

Öhh jaa!


Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Men shit, jag kollar ju inte så mkt på serier, får man säga en gammal?!? VÄNNER!!

Av Wallström - 21 mars 2009 06:37

Blev en lugn dag/kväll igår. Kalle kom vid 14-tiden, då fick han och barnen dela på pizzaresterna från dagen innan. Själv blir jag bara illamående när jag ser pizzan, får verkligen inte ner en bit till PÅ BRA LÄNGE.

Sedan var det mest barnen & Kalle som umgick, det märktes verkligen att dem hade SAKNAT han. Han kom med bilen samtidigt som vi gick sista biten, hem och dem började hoppa och sprang till han. Så dem fick ha dem där 2 timmarna först alldeles själv med han tills allt hade lugnat ned sig lite, dem hade ju så mkt att berätta båda 2;)

Cecilia berättade att hon hade varit med i bohusläningen..skrattar..ja man ser ryggen på henne, jackan och mössan!

Vid 17- tiden begav vi oss iväg för att handla, vi bestämde oss för att göra EGNA hamburgare/wallenbergare inför kvällen.

Sedan var det Let's Dance, då kom min mamma, hon skulle jobba. När hon åkte vid 21:20 gick ALLA och la sig, det va våran FREDAGSKVÄLL!


DAGENS MATINTAG:


FRKOST:

Tonfiskomelett


MELLIS/LUNCH:

2 riskakor


LUNCH:

2 grova mackor


MIDDAG:

2 Wallenbergare i isbergssallad


TRÄNING:

40 min promenad morgon                 8:00-8:40

60 min promenad Lunch/middag     13:00-14:00


SAMMANLAGT 1 TIMMA och 40 min.

Av Wallström - 21 mars 2009 06:36

Kalas köttfärs!!!

Enkelt och gott,

225 grader i ca 15 min

600g köttfärs
2 gula lökar

2 vitlöksklyftor

salt+peppar


Fräs köttfärsen , hacka lök och fräs med, pressa i vitlöken , salt & peppra.. Häll sedan allt i en ugnsform.


3dl vispgrädde

1dl chilisås

2-3 tsk curry

1 burk creme fraiche


Blanda dessa och häll över färsen i ugnsformen. sedan svisch in i ugnen=)

Servera med ris!!!


TILLBEHÖR: (man behöver ju inte ha alla)

Cocos
Jordnötter
Syltlök
Syltade tomater
Mango chutney
Banan
Mandarin
Ananas

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards