Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Wallström - 23 mars 2009 10:26

Hade ont i ryggen när jag vaknade, men trodde bara jag sovit konstigt då jag hade 2 spralliga barn i sängen oxå. (som får återgå till sina egna sängar inatt) Men ställde mig på crosstrainern, och 8 min gick innan jag fick vedervärdigt ont! Men då det är fint väder skall jag ta med mig barnen och försöka gå en promenad, men lär ta det lugnt idag. men man får ju passa på att njuta av solen medans den är här och hälsar på liksom;)

Av Wallström - 23 mars 2009 10:24

Chokladkolamuffins - 15 stycken


15 st formar i papper eller aluminium

100 g smör
2 dl strösocker
3/4 dl kakao
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
2 st ägg
15 st chokladkolor (t ex Dumle)gärna med mint



Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200º.
2. Smält smöret, blanda i resten av ingredienserna förutom kolorna.
3. Ställ formarna på en plåt och fördela smeten upp till ca 2/3.
4. Grädda mitt i ugnen ca 6-7 min. Ta ut plåten och tryck ner en chokladkola i varje muffins. Grädda ytterligare ca 2 min. De ska vara lite kladdiga.

Av Wallström - 23 mars 2009 10:18

MUSTIG KÖTTFÄRSSOPPA MED PASTA

4 PORTIONER

* 300 Nötfärs
* 1 msk flytande margarin
* 1 gul lök
* 1 röd och 1 gul paprika
* 4 msk tomatpure
* 1,5 L vatten
* 2 kött buljongtärningar
* 2 krm svartpeppar
* 2 tsk oregano
* 2 tsk paprikapulver
* 4 dl okokta pastafjärilar
* salt & svartpeppar


Skala o hacka löken. Fräs löken fint, lägg sedan vid sidan av, bryn sedan färsen, när färsen är klar kan löken hällas tillbaka. Kärna ur paprikan och skär små bitar. Tillsätt paprika, tomatpure, vatten & buljong och kryddor, låt allt koka upp. Lägg sedan i pastan och låt koka ytterligare 15 min. Rör om då och då och smaka av med salt & svartpeppar!

Serveras med en grov  smörgås!!

Av Wallström - 23 mars 2009 09:25

Jag som NÄSTAN aldrig brukar följa nån serie eller ens se på tv över huvudtaget längre, låg igår kväll och såg på 3 avsnitt av Desperate Houswives, säsong 5 avsnitt 15,16,17 och det sista va riktigt spännande så nu måste jag ju följa det lite till ju;) Det är det värsta när man har börjat kika, då måste man ju bara fortsätta ju..ler..

Såg faktiskt även på Robinson i Lördags, har aldrig följt det, men denna gången kanske man kan göra det. Tyckte ju dock bara att det va sådär, men blir kanske bättre?!?!

Och Let's Dance i fredags, det är ett program som Cecilia gillar så det brukar vi bänka oss framför med lite mys, dock satt jag och löste lite korsord under tiden. Men tyckte iaf det var orättvist att Morgan åkte ur, då jag tyckte Magnus inte dansade så jättemycket utan mest stod still den dansen jag såg..

Ja detta va min tv-helg, massor ju :O

Av Wallström - 23 mars 2009 07:32

Vecka 1: - 2,6kg

Vecka 2: - 1,2kg

Vecka 3: - 0,9kg

Vecka 4: - 0,6kg

Vecka 5: - 1,9kg

Vecka 6: - 2,3kg

Vecka 7:

Vecka 8:

SAMMANLAGT: 9,5kg

DELMÅL 1:                    BELÖNING:      

18 MARS -5KG               4 NYA KLÄDESPLAGG           -5kg KLAR 11MARS!!!

DELMÅL 2:  

                  

1 APRIL -10KG              FRISÖREN 

DELMÅL 3:

6 MAJ   -13kg

DELMÅL 4:

10 JUNI -16kg

Av Wallström - 23 mars 2009 07:24

Ja då jag skall jobba i veckan, och knappt kommer va hemma alls bestämde jag mig för att ändra dag tills måndag denna veckan, hur det blir nästa vecka vet jag INTE riktigt än!  MEN JÄKLARS vilken kick det gav mig då vågen visade -2,3 kg. Mina promenader denna veckan har kännts i hela kroppen, men det har gjort susen med! Fy tusan vad jag är NÖJD!

 ½ kg kvar till mitt nästa mål, och det skall jag banne mej KLARA!


Av Wallström - 23 mars 2009 07:16

VAD FÖREDRAR DU PÅ DET MOTSATTA KÖNET?


Mage,ben eller armar?
Armar..
Bruna, blå eller gröna ögon?
Bruna..ler..
Långt eller kort hår?
Kort..
Lång eller kort?

Mittemellan.
Charmig eller rolig?
Båda såklart, det ena leder ju liksom till det andra där..
Röker eller snusar?
Röka om jag måste välja..
Vad kollar du först in på det motsatta könet?
Ögonen..
Hur stor betydelse har kläderna?
Inte så mycket.
Gillar du någon just nu från det motsatta könet?
Japp min Kalle!
Gillar någon annan dig just nu?

Ja :)


HAR DU...


Blivit kysst?

Ja.
Stått på scen?

Ja.
Varit med om en bilolycka?
Ja mindre sådana, blivit påkörd bakifrån av en bil!
Klättrat på berg?
Ja men inte avancerat


ANTINGEN ELLER...


Kallt eller varmt?
Varmt.
Blått eller rött?
Rött.
Regn eller snö?
Snö
Ull eller bomull?
Bomull.
Rosor eller tusensköna?
Rosor.
Vår eller höst?
Vår
Historia eller vetenskap?
Vetenskap.
Matte eller engelska?
Engelska.


ÖVRIGT


Svär du för mycket?
Ohja, men inte i barnens närhet.
Vilken låt lyssnar du på just nu?
Ingen..Tyvärr. kaninen åt upp steriokabeln.
Hur ser ditt skrivbord ut (till datorn)?
Har inget här , det är redan flyttat till SKÖVDE, har bärbar dator så sitter där det passar.
Hur är vädret just nu?
Ser ut som solen är på väg upp.
Vart skulle du vilja åka?
Till värmen.
Vill du ha barn?
Har redan två.
Isf vad skulle dom heta?

Det dem heter , Sebastian & Cecilia


SENASTE SOM DU...


Träffade?
Cecilias kompis Mamma
Pratade i telefon med?
Kalle
Sov tillsammans med?
Barnen fick sova hos mig inatt

Av Wallström - 23 mars 2009 06:57

Jaha så var det måndag igen då, Sebbe vaknade redan kl 5:30 så det lär ju bli en lång måndag med. Båda är ju lediga idag, så får försöka sysselsätta oss på något sätt. Ja jag får väl iofs börja röja här hemma efter helgen och alla barn, för det ser lite ut som om dem har dragit fram som en tornado! Men, men, så är det väl när man har barn;)

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards