Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Wallström - 3 november 2009 11:04

Fullt upp just nu, tvättar och städar och rensar som bara tusan! Sebastian är snäll och hjälper till, tyvärr är han en sådan kille som ABSOLUT inte vill slänga någonting..ler..så man får vänta till han vänder sig om eller går ut ur rummet annars blir han ledsen och då är det ändå inte ens hans saker utan våra kökssaker jag kastar..skrattar..
Men nu är det ialla fall dags för lite mellanmål, och vi skall prova en yoghurt som vi inte testat förr, Kalle köpte denna i söndags:


  


ÄKTA VANILJYOGHURT - CHOKLAD




Den ser ju i alla fall väldigt god utSkrattande


Av Wallström - 3 november 2009 08:20

Rensning pågår här för fullt nu, började nere i källaren, har slängt 2 stora mattor 2 jackor , lite gamla handdukar och gardiner, så 2 säckar är fulla!!


Nu har jag övergått till köket, rensar i skafferiet och har slängt en hel bärkasse med saker som ingen äter eller som blivit gammalt, tyckte inte det var längesedan jag rensade där men alldeles för längesedan tydligen.. Skall gå igenom skåp för skåp, så allt som inte används ryker nu, plus att vi köpte ju en del nytt på Ullared som ugnsplåtar , köksredskap, underlägg, kökshanddukar m.m så det gamla ryker för annars blir det bara liggandes!

Får se hur långt jag hinner, jag grejar lite och vilar lite så jag inte blir dålig igen, det vill jag inte! Sedan skall jag rensa ur det sista som finns kvar på Cecilias gamla rum, där ryker nog det mesta med, lika bra, tippen har öppet ikväll så då kan man bli av med det samma dag!


Sedan skall lampor, hyllor sängen och sådant upp på cecilias rum, skall in till stan nån dag och köpa nya gardiner dit som jag hittade sist + samma påslakanset, får se om det kanske kan bli i veckan eller om jag skall ta det i helgen! Passa på att fixa tapeter och färg då oxå så det kan hända lite här:-)


*Kört 2 maskiner tvätt

*Vikt 1 maskin tvätt
*Kört en maskin disk
*Rensat ur och städat skafferiet
*Rensat nere i tvättstugan


Är vad jag hunnit med i dag, men den listan skall fyllas PÅ!

Av Wallström - 3 november 2009 06:26

Var ingen pigg Kalle som åkte och jobbade idag! Han kände sig hängig redan när han kom hem igår så han åt lite mat och sedan la han sig och sov ända tills 5:30 imorse. Han är snuvig och har huvudvärk, frös jättemycket, så jag hoppas han klarar dagen idag.


Själv måste jag idag komma igång med mitt schema igen, fasta mat rutiner, det mår magen bäst av, har ju vart dåligt med det nu när man legt sjuk. Skall även sitta och försöka få ihop ett matschema över dem 2 närmsta veckorna, är alltid bra!
Sedan när jag blir lite bättre ska jag även försöka komma igång med mina långpromenader och motionscykeln igen, känner ju lite rastlöshet över att allt detta avtagit...

Av Wallström - 3 november 2009 05:56

Ja vad tyckte ni om den nya Ullaredsserien på 5:an nu då? Jag personligen tyckte inte den var nåt vidare, visst fick man sig ett par skratt, men så mycket mer var det inte! Jo förresten det var kul att se hur det såg ut där inne när det knappt var nåt folk, något jag aldrig upplevt..Ler..


Kalle frågade genast när vi skulle åka dit igen för han fick se att det var massa avdelningar han hade missat, inte illa att ha en sådan sambo va:-)


Idag fick jag faktiskt sova lite längre, ända tills 5:10, inatt var det mest mina tarmar som krånglade, har ju börjat äta igen och dem får börja arbeta lite mer, något som inte riktigt funkar ännu, så lite smärta kan man säga har uppstått..

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards