Mitt Liv Som Fru Wallström..

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Wallström - 6 november 2009 23:45


Frukost:

1 kopp the, 1 skål gröt med blåbärssylt, 2 kaviarmackor


Mellis:

1 kopp the


Lunch:

1 mega omelett med kokta morötter & broccoli, skinka, tomat , senap och tacosalsa och 2 ägg


Middag:

Kebabgryta med ris, gurka, sallad, tomat


Mellis/kvällsmål:

1 kopp the


Dagens Träning:

15 min lätt Aerobic
60 min sammanlagd promenad 3*20 min



(kommer börja försiktigt nu och känna av vad kroppen säger)

  

Av Wallström - 6 november 2009 23:30

Kvällen har bara sprungit iväg, Kalle var hemma redan vid 16-tiden, han hade slagit i armen så den var alldeles svullen och han hade jätteont! Jag tyckte han skulle uppsöka läkare men det tyckte inte han, envis som en åsna, haha, men jag skall inte säga nåt jagär ju likadanSkrattande


Vi käkade lite god mat, blev ingen paj utan kebabgryta, så vi tänkte ha paj imorgon istället, sedan spelade vi spel i ett par timmar hela familjen tillsammans, alla var nöjda och belåtna, tyvärr blev det inget fruktfat med dipp heller! Jag orkade bara inte åka och handla idag så jag och Kalle och Cecilia skall åka imorgon medans Birger passar Sebastian. Då kom vi på att vi kan använda våran nya chokladfondue (stavas?) till frukt brickan..mums.. det bli vårat lördagsgodis det!


   

( Inköpt på Ullared;) )


Sedan hamnade jag och Kalle framför tv;n vid 21 tiden när barnen hade somnat och såklart blev det en film:


  


JOHAN FALK - Operation Näktergal

"Göteborgspolisens grupp för särskilda insatser, GSI, har fått order att identifiera och gripa de som ligger bakom den allt växande importen av unga kvinnor från öst som prostituerar sig på Göteborgs gator. Johan Falk rekryterar Hanna, en ung polsk tjej som jobbar i baren på tysklandsfärjan, för att infiltrera toppskiktet hos de som ligger bakom verksamheten. Men Hanna går längre i sin uppgift än vad någon hade räknat med, och situationen dras till sin spets när Johan och hans kollegor hamnar längre in i den moraliska gråzonen än någonsin tidigare..."

 

 

Jaha ja så har då våran Lördagskväll sett ut!

Av Wallström - 6 november 2009 12:20

Idag går allt av bara farten, har tvättat 3 maskiner tvätt nu och börjar komma i kapp lite, eller nja eg inte för har bytt sängkläder i alla sängar och bara det blev ju 2 nya maskiner, men skönt att ha det gjort. Sedan har jag suttit och ringt massa "måsten" samtal..


Cecilia och Sebastian fick tid för tandläkaren i Januari men på 2 olika dagar, så fick ringt och ändrat så dem kunde ta det på samma dag efter varandra, är ju så onödigt att åka in dit 2 dagar i rad, sebbe fick 13 jan och Cecilia 14 så ändrades nu till 22 Januari!


Nu skall jag försöka fixa klart uppe i Cecilias rum, allting är bara halvgjort över allt i huset nu och det börjar bli jobbigt, så skönt att jag mår lite bättre och kan ta tag i saker nu..

Har även fixat 2 nya filmer till mig och Kalle så lär nog bli en lugn filmkvällshelg, om inte han väljer att dra till nån kompis, med hans tråkiga humör p.g.a av jobbet dem senaste dagarna skulle han nog behöva komma iväg på nåt, men å andra sidan det skulle jag behöva med känner jag, hitta på nåt kul utan gubben och barnen,, men ja ja det får väl bli en framtidsplan..skrattar..

Av Wallström - 6 november 2009 06:31

Kröp upp i soffan med min nya bok och en kopp the inatt, men att läsa mitt i natten var inte någon höjdare så det blev ett snabbt avslut..Satte mig och spelade poker på nätet i stället, halvkul tidsfördriv sådär, tills klockan blev 3 då kände jag mig trött igen och då lyckades jag få John Blund till mig!
Så ringde klockan vid 6 imorse igen, bra trött är jag men skall försöka vila lite på dan idag även om jag har en hel del att göra så.


Har en tvätthög stor som ett hus att ta hand om, men Kalle sa att vi skulle ta det tillsammans i helgen, men jag måste börja beta av den idag känner jag. Sedan bädda rent i sängarna, så man får bort all "sjukdom" friskt och rent skall det vara, har legat och hostat och vart dålig tillräckligt där nu..

Sedan försöka komma på nån god mat, Kalle va sugen på paj sa han när jag pratade med honom i telen och jag funderar på nån skink och broccolipaj om jag hittar nåt gott nytt recept, får kika på det idag, men det hade ju vart smarrigt!


Nu är det dags att göra klart Cecilias ryggsäck, det är ju fredag och dem skall till skogen idag, då skall en nyttig fika vara nedpackad och bra kläder.


Ha nu en riktigt bra fredag på er alla!

Av Wallström - 6 november 2009 00:54

Jaha klockan närmar sig 1 och jag kan inte sova, allt tack vare en enda jävla gubbe.. Vet inte riktigt vad jag skall fördriva tiden med, men håller just nu på att kika på recept..


Vill ha nåt gott men ändå skonsamt för magen tills imorgon, vill ha en riktigt mysfredag med familjen då jag har känt mig frånvarande från dem ett tag..

Får bli till att se på en film eller spela ett spel tillsammans, och avnjuta en fruktbricka med en yoghurt dipp till! Hmm hungrig jag blev nu kände jag, men nä äta nu skall jag definitivt INTE göra!


Åh fick ju faktiskt en ny bok med posten igår, kanske kan börja läsa på den, va längesedan jag läste en bok så och nu när jag väl beställt en så..


  


Danielle Steel - Farliga ogifa män

Av Wallström - 6 november 2009 00:11

Fick beställt detta till Sebbe, en liten julklapp han har önskat sig:


  

MARIO KART INKL RATT!


Plugga i Wii Remote i ratten Wii Wheel!
Sedan kör du som du aldrig har kört förut! Vilken frihetskänsla att kunna hålla ratten precis i det läge jag vill!
Sedan rullar man ut på en av de 16 banorna för att utkämpa racingdueller de luxe!
Det är lika underhållande vare sig du väljer att köra seriöst, eller om du lägger dig på en lek-, eller partynivå.
Mario Kart Wii har fått höga betyg i erkända speltidningar/program.

Lika kul för barn, som för tonåringar och vuxna!



OCH SEDAN, ja jag kunde bara inte hålla mig, vi har ju den vanliga wii fit och alla i familjen gillar den skarpt, och denna skall vara ännu bättre så kommer nog användas en hel del!

  

WII FIT PLUS!

Möjlighet att skapa och spara dina egna träningspass - välj själv vilka kroppsdelar du vill fokusera på
Kolla hur många kalorier du gör av med samt hur många kalorier maten du stoppar i dig innehåller
Sex nya muskel- och yogaövningar samt hela 15 nya balansspel att spela med familj och vänner
Växla Mii-figur och spelare lätt som en plätt efter en övning!

OM MIG!

KLOTTERPLANK

Fråga mig

3 besvarade frågor

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

MINA SENASTE INLÄGG

ARKIVET

TIDIGARE ÅR

KATEGORIER

ANDRA SIDOR JAG BESÖKER

RSS

UNIKA BESÖKARE PER DAG!


Ovido - Quiz & Flashcards